Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě
5.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche tápalo nad řešením, které by inovované 911 zajistilo provozní efektivitu i řidičskou přívětivost. Proto je v ní nové tlačítko Sports Response Button.
O faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno tolik článků, že oficiální odhalení na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu bude pomalu jen formalitou. Víme totiž, že po stránce designové se nové provedení od toho stávajícího příliš lišit nebude. Očekávat můžeme pouze odlišný přední a zadní nárazník, mimo to se pak změní i kapota motoru. Ta přitom do vínku dostane vertikální lamely namísto horizontálních, což je dáno změnou pohonné jednotky.
Jak již dobře víte, německou legendu čeká rošáda, kdy atmosférický agregát nahradí přeplňovaný. Počítat bychom měli s třílitrovým objemem, přičemž šest válců s protiběžnými písty doplní dvě turba. Taková změna má daleko k jednoduché, zvláště když nahrazujete motor, za kterým stojí dekády vývoje a postupných vylepšení. A je vyhlášen svými bryskními reakcemi a jemným charakterem. Něco takového turbo nemůže napodobit.
Pro automobilku ale není problém jen to, turboverzi 911 už vyrábí, jako jednu ze špiček nabídky. Nemůže si tedy dovolit, aby Carrera resp. Carrera S působily prakticky stejným dojmem jako Turbo, auto prostě museli udělat jinak. Inženýři proto zvažovali přemístit mezichladiče stlačeného vzduchu přímo k motoru, na jeho kryt, místo tradičního místa v zadních blatnících. To však zkomplikovalo sání a znamenalo problém pro efektivitu pohonné jednotky. Proto značka ze Zuffenhausenu přišla s ovládáním Sports Response Button (SRB) na volantu, díky kterému je možné pozměnit jízdní režim vozu a dovolit motoru chovat se jak úsporně, tak řidičsky přívětivě.
K mání jsou čtyři módy - 0, S, SI a I. Jak asi očekáváte, SI je nejdynamičtějším režimem určeným pro jízdu na okruhu. Standardní „esko“ by mělo vyhovovat rychlé jízdě po okreskách či maximálnímu tempu na dálnicích, zatímco nula značí standardní nastavení. Poslední úroveň počítá s individuálním režimem, kdy si každý může upravit odezvu na plynový pedál podle svého - jakým způsobem to přesně bude, netušíme.
Výsledkem všech těchto modifikací by měla být minimalizace prodlev turba v režimu S, v „nulovém“ režimu by pak vůz měl být vykázat nejvýše 7,5litrovou normovanou spotřebu paliva. Realita ale bude dozajista záviset na vaší pravé noze. Ta přitom může ovládat 370 koní u standardní verze nebo 420 v případě modelu Carrera S. Mimo to pak bude možné sáhnout ještě po továrním Powerkitu, který výkon vyžene až na 450 koní.
S tímto výkonem, doplňkovým paketem Sports Chrono a sedmistupňovou automatickou převodovkou by pro přeplňovaný model nemělo být problémem zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Maximálně by se pak Porsche 911 mělo rozjet na více než 300 km/h, konkrétní data ale značka oznámí až ve Frankfurtu nebo těsně před ním.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.






Nové Porsche 911 se pochlubí přeplňovaným motorem a také čtveřicí jízdních režimů, díky čemuž spotřeba má klesnout na 7,5 l/100 km
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva