Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2019: nová generace bude mít dál motor vzadu, ne však kvůli tradici
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod závodního Porsche 911 RSR s motorem uprostřed neznačí změny u silniční verze. Ta se i nadále má držet osvědčené koncepce.
Před pár týdny Porsche představilo nový závodní speciál 911 RSR. Ten je logicky ve všech ohledech lepší než jeho předchůdce, celý svět však ohromila zcela jiná záležitost. Značka z Zuffenhausenu totiž přesunula pohonnou jednotku před zadní nápravu, což je v historii tohoto modelu věc nevídaná, jakkoli tímto směrem míří motor 911 zejména v posledních generacích docela citelně.
Veřejnost se tak záhy začala ptát, zda daný posun lze očekávat také u silničního provedení. Jenže silniční 911 nic takového nečeká a kupodivu to není jen proto, že to tak vždy bylo. Jde o vůz určeným pro převoz cestujících, který nedisponuje jen se sedadly vpředu, ale také vzadu. Ty sice nelze považovat za komfortní křesla, nicméně děti do nich nacpete jako nic a na krátké vzdálenosti poslouží i méně vzrostlým dospělým. Něco takového by ovšem bylo zcela nemožné, pokud by se pohonná jednotka přestěhovala doprostřed - auta s motorem uprostřed jsou až na malé výjimky striktně dvoumístná.
Neznamená to ovšem, že by s motorem v případě příští generace, která bude debutovat v závěru roku 2018 nebo na počátku toho příštího, nebylo hýbnuto. Porsche jej znovu posune o kousek a byť nic konkrétního zatím nebylo řečeno, i posun o centimetr jízdním vlastnostem prospěje. Agregát přitom i nadále bude spojen s pohonem zadních či všech čtyř kol.
Ona pohonná jednotka bude i nadále šestiválcová, už jen proto, že stávající provedení se posunulo výrazně kupředu v rámci výkonu i efektivity, a to díky přeplňování. Navíc mnohem lépe rozevírá nůžky mezi řadou 718 Boxster/Cayman, která se vlajkové sportovní lodi před příchodem přeplňovaných čtyřválců přiblížila nebezpečně na dostřel.
Co ovšem máme očekávat, to je určitá forma hybridizace. Bližší informace v tomto ohledu opětovně chybí, nicméně příští Porsche 911 by mělo být plug-in hybridem, který nabídne zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Elektromotor by ovšem měl být pouze součástí vozů osazených automatickou převodovkou, s manuálem tedy bude i nadále spojeno jen ryze spalovací potěšení.

Příští Porsche 911 sice bude designově ovlivněno novou Panamerou...
...pod kapotou se ale nezhlédne v čerstvě odhaleném závodním speciálu RSR, který má navzdory familiérnímu vzhledu motor uprostřed
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Američané ukázali další možnou podobu budoucí Corvette, vypadá božsky
25.7.2025Technik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
25.7.2025Elektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
26.7.2025Volkswagen má plán, jak se zachránit. Do dvou let chce začít konkurovat veřejné dopravě
26.7.2025Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.23. 17:04 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.23. 15:31 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 08:08 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000