Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2019: nová generace bude mít dál motor vzadu, ne však kvůli tradici
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod závodního Porsche 911 RSR s motorem uprostřed neznačí změny u silniční verze. Ta se i nadále má držet osvědčené koncepce.
Před pár týdny Porsche představilo nový závodní speciál 911 RSR. Ten je logicky ve všech ohledech lepší než jeho předchůdce, celý svět však ohromila zcela jiná záležitost. Značka z Zuffenhausenu totiž přesunula pohonnou jednotku před zadní nápravu, což je v historii tohoto modelu věc nevídaná, jakkoli tímto směrem míří motor 911 zejména v posledních generacích docela citelně.
Veřejnost se tak záhy začala ptát, zda daný posun lze očekávat také u silničního provedení. Jenže silniční 911 nic takového nečeká a kupodivu to není jen proto, že to tak vždy bylo. Jde o vůz určeným pro převoz cestujících, který nedisponuje jen se sedadly vpředu, ale také vzadu. Ty sice nelze považovat za komfortní křesla, nicméně děti do nich nacpete jako nic a na krátké vzdálenosti poslouží i méně vzrostlým dospělým. Něco takového by ovšem bylo zcela nemožné, pokud by se pohonná jednotka přestěhovala doprostřed - auta s motorem uprostřed jsou až na malé výjimky striktně dvoumístná.
Neznamená to ovšem, že by s motorem v případě příští generace, která bude debutovat v závěru roku 2018 nebo na počátku toho příštího, nebylo hýbnuto. Porsche jej znovu posune o kousek a byť nic konkrétního zatím nebylo řečeno, i posun o centimetr jízdním vlastnostem prospěje. Agregát přitom i nadále bude spojen s pohonem zadních či všech čtyř kol.
Ona pohonná jednotka bude i nadále šestiválcová, už jen proto, že stávající provedení se posunulo výrazně kupředu v rámci výkonu i efektivity, a to díky přeplňování. Navíc mnohem lépe rozevírá nůžky mezi řadou 718 Boxster/Cayman, která se vlajkové sportovní lodi před příchodem přeplňovaných čtyřválců přiblížila nebezpečně na dostřel.
Co ovšem máme očekávat, to je určitá forma hybridizace. Bližší informace v tomto ohledu opětovně chybí, nicméně příští Porsche 911 by mělo být plug-in hybridem, který nabídne zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Elektromotor by ovšem měl být pouze součástí vozů osazených automatickou převodovkou, s manuálem tedy bude i nadále spojeno jen ryze spalovací potěšení.
Příští Porsche 911 sice bude designově ovlivněno novou Panamerou...
...pod kapotou se ale nezhlédne v čerstvě odhaleném závodním speciálu RSR, který má navzdory familiérnímu vzhledu motor uprostřed
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva