Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 997: facelift ve znamení vylepšené techniky
6.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Proběhne-li u Porsche 911 facelift, obvykle potřebujete lupu a spoustu papírů pro inženýry, abyste změny vůbec našli. Nejinak je tomu nyní.
Porsche dnes uvolnilo první fotografie a informace o faceliftu modelů Carrera a Carrera S. Zbytek flotily, Carrera 4S a model Turbo zatím zůstavají jak jsou, stejné úpravy u nich proběhnou příští rok. Z hlediska exteriéru jsou změny opravdu minimální, ale inženýři se tentokrát snažili hodně. Faceliftovanou 997 zvenku poznáte jen podle světel pro denní svícení vpředu a zadních svítilen využívajících technologii LED, mírně upravených nárazníků a nových 18" a 19" kol. Více změn ale proběhlo pod kapotou.
Motory u obou Carrer prošly zásadní úpravou, kdy u nich bylo aplikováno přímé vstřikování paliva. To si u Porsche odbylo svou premiéru u motoru V8 4,8l, který se dává do modelu Cayenne, ale v případě plochého šestiválce bylo splnění tohoto úkolu značně složitější. Motory mají zvětšené spalovací komory (a praděpodobně tedy sníženou kompresi), upravenou klikovou hřídel a novou olejovou a vodní pumpu. Maximální otáčky se zvedly na 7500 ot/min, což je o 200 více, než u starého modelu.
Motor Carrery S o objemu 3,8l má po úpravě významně vyšší výkon, 385k (+30k) a vyšší a níže položené maximum krouticího momentu, 420 Nm při 4400 ot/min (+20 Nm). Podle Porsche teď Carrera S vybavená novou dvouspojkovou převodovkou zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 4,3s (-0,4s)
Spolu se zvýšeným výkonem bylo dosaženo zvýšení účinnosti motorů. Obě Carrery teď mají mít spotřebu nižší cca o 13% a tím také produkují o cca 15% CO2 míň.
Novou dvouspojkovou převodovku už jsem zmiňoval, jde o 7stupňové ústrojí, které plně nahrazuje dosavadní automat.
Carrera S navíc dostala nový ventil ve výfukovém potrubí, který se otevírá v 5100 ot. Jeho úkolem je umožnit autu dát řádně najevo okolnímu světu, jak zní pořádné Porsche.









Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 6 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 7 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 9 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 10 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
dnes
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1