Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 2018 překvapilo časem z Nordschleife, je jedenáctý nejlepší vůbec
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bylo jasné, že bude rychlejší, ale o tolik? Pouhý facelift klíčového sportovního modelu Porsche stačil k tomu, aby se zapsalo do historie okruhu.
Před několika málo dny bylo faceliftované Porsche 911 GT3 načapáno na Ringu, a to hned v několika exemplářích. Testovací jezdci přitom šlapali na plynový pedál, jako kdyby nebylo zítřka, pročež bylo nad slunce jasné, že tu nejde o nic jiného než o zajetí co nejlepšího možného času. Šéf vývoje těchto aut sice nedávno řekl, že jen o výsledky z okruhů už Porsche nejde, zároveň ale dodal, že automobilka zůstává soutěživá a o co nejlepší výsledky bude dále usilovat. A to je jedině dobře.
Důvodem je právě čas, který GT3 na Nordschleife zajelo. Již při pohledu na řádění testovacích jezdců jsme zmiňovali, že možná dojde k prolomení bariéry 7 minut a 20 sekund, Porsche ale zamířilo ještě citelně níže. Necelých jednadvacet kilometrů totiž obkroužilo za 7:12,7. To je celkově jedenáctý nejlepší čas mezi silničními auty, respektive devátý, pokud nebudeme počítat oba „zářezy“ Radicalu.
GT3 se tedy dostává do té nejlepší společnosti, před sebou má totiž Dodge Viper ACR, Gumpert Apollo Sport či Nissan GT-R Nismo, zatímco za sebou nechává Lexus LFA Nürburgring Package, Chevrolet Corvette C6 ZR1, Ferrari 488 GTB nebo Porsche 911 GT2 RS. Předchozí provedení, tedy variantu před faceliftem, pak poráží o podstatných 12,3 sekundy.
„Před několika lety bylo možné dosáhnout takového času pouze v závodním voze se slicky,“ dodává k měřenému kolu výše zmíněný Preuninger. „Nové GT3 jej ale dosáhlo s nesrovnatelně nižším výkonem, navíc je stále vhodné pro každodenní používání.“ Kromě čtyřlitrového motoru s výkonem 500 koní u toho přitom bylo PDK a pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.
Mimo to se vůz pyšnil ještě karbon-keramickými brzdami či řiditelnou zadní nápravou, dovnitř se pak nastěhovala ochranná klec. Za volantem vozu, který nejrychlejší kolo zajel, pak seděl Lars Kern, jeden ze závodních jezdců značky. Do pohoří Eifel ale nedorazil sám, jak jsme zmínili již v úvodu, Porsche do Zeleného pekla vyslalo celý tým, který se o co nejlepší výsledek snažil. A Kern byl nejúspěšnější.







Porsche 911 GT3 zajelo Ring za působivých 7 minut a 12,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
