Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou

Život současné generace Porsche 911 se chýlí ke konci. Minimálně ještě příští rok nám ji ale bude připomínat verze GT3 Cup, která se právě představila ve svém inovovaném provedení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou

3.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Život současné generace Porsche 911 se chýlí ke konci. Minimálně ještě příští rok nám ji ale bude připomínat verze GT3 Cup, která se právě představila ve svém inovovaném provedení.

Ačkoli je ze zpráv posledních týdnů nad slunce jasné, že představení nové generace Porsche 911 je na spadnutí (přectěte si poslední ověřené informace, shlédněte první oficiální video nebo si pusťte snímek s téměř nemaskovaným prototypem), bude ještě chvíli trvat, než se 991, jak se další generace interně nazývá, začne prosazovat na závodních kolbištích. Proto Porsche vyrukovalo s inovovanou verzí 911 GT3 Cup založené ještě na její současné generaci (997) a rovnou můžeme říci, že krok vedle to rozhodně není. Současná „cupová” 911 je totiž velmi úspěšným sportovním náčiním a po posledních úpravách má být ještě lepší.

Vůz je nadále poháněn plochým, atmosféricky plněným šestiválcem o objemu 3,8 litru, prý značně identickým s tím, který najdeme v produkční GT3. Dostal několik drobných úprav, zejména pak nově vyvinutý výfukový systém, což má zlepšit jeho chování v nižších a středních otáčkách. Nejvyšší výkon ovšem zůstal zachován na dosavadních 450 koních posazených do 8 500 ot./min.

Další významnější novinkou je osazení vozu stolitrovou palivovou nádrží (plněna je netradičně skrze otvor dostupný po otevření přední kapoty), která má přijít vhod hlavně při vytrvalostních závodech, kterých se 911 GT3 Cup ve velké míře účastní. Lepší kontakt se silnicí pak mají dovolit větší 18" kola (šíře 9,5 palce vpředu a 12 palců vzadu), standardně osazovaná závodními slicky od Michelinu. Lehce doladěny byly i další části podvozku, z nichž můžeme zmínit stabilizátory nastavitelné v sedmi úrovních a upravené karbon-keramické brzdy, jenž jsou mimochodem o 20 kilogramů lehčí než tradiční ocelové kotouče.

Na pohled se 911 GT3 Cup nikterak nezměnila, v interiéru (kam bohužel skrze fotografie nevidíme) ale prý pilot najde nový informační systém, který spolu s dalšími částmi vozu ovladatelný pomocí šesti přepínačů přímo na volantu.

Porsche plánuje tento vůz prodávat nejen pro příští, ale i pro další závodní sezónu a dá se tedy očekávat, že novou generací „cupové” 911 uvidíme přibližně koncem příštího roku. Pokud byste si chtěli pořídit tu právě inovovanou, připravte si alespoň 161 750 Eur (cca Kč) bez DPH, právě za tuto cenu bude od září k mání v Německu.


Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou - 1 - Porsche 911 GT3 Cup 2012 01Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou - 2 - Porsche 911 GT3 Cup 2012 02Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou - 3 - Porsche 911 GT3 Cup 2012 03Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou - 4 - Porsche 911 GT3 Cup 2012 04Porsche 911 GT3 Cup 2012: závoďák na rozloučenou - 5 - Porsche 911 GT3 Cup 2012 05
Porsche 911 GT3 Cup pro rok 2012

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.