Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu?
18.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu Porsche opět připravilo model 911 GT3 R s hybridní úpravou. Uspěje letos ve verzi 2.0?
Loňských 24 hodin na Nürburgringu bylo dějištěm premiéry závodní verze modelu 911 GT3 R vybavené o hybridními technologiemi. Přestože vůz závod nakonec nedokončil, byla jeho účast pro Porsche úspěchem - GT3 R Hybrid většinu času vedla ve své kategorii. Proto se letos vrací ve verzi 2.0 s cílem nejen dojet, ale hlavně zvítězit.
Jedním z hlavních cílů při vývoji druhé verze bylo vylepšit účinnost pomocné hybridní soustavy tak, aby při minimálně zachování dynamických parametrů došlo ke snížení spotřeby paliva. Při vytrvalostních závodech totiž hrají roli i zastávky pro tankování a i kdyby byla za celých 24 hodin ušetřena jedna jediná, může to znamenat rozdíl mezi vítězem a poraženým.
Hlavním zdrojem pohonu je vzadu umístěný šestiválcový boxer o objemu 4 litry, jehož výkon vrcholí na hodnotě 470 k. Tomu pomáhají dva elektrické motory pohánějící přední kola, jejichž kombinovaný výkon je dalších 200 k. Nejsou v zápřahu trvale, zásoba energie pro jejich pohon je velmi omezená. Vystačí pouze na několik sekund. V závislosti na zvoleném programu je tato výpomoc aktivována automaticky po plném stlačení plynu nebo to ovladačem na volantu provede pilot manuálně. Hlavním účelem je pomoci usnadnit předjíždění nebo výjezd ze zatáček.
Stejně jako loni je energie pro pohon elektromotorů uložena v podobě mechanické energie rotujícího setrvačníku, který se může otáčet rychlostí až 40 000 1/min. Ten je společně s dalšími komponenty uložen k boxu z uhlíkových vláken, který je umístěn na místě sedadla spolujezdce. Zásluhou vylepšení je celý tento systém ve srovnání s loňským rokem o 20 % lehčí. O 50 kg poklesla také celková hmotnost vozu, ten nyní váží 1 300 kg.
Zcela nový je kokpit. Drtivá většina ovládacích prvků je u verze 2.0 umístěna na volantu a řidič je tak má všechny hezky před sebou. Zbytek tlačítek zůstal na středové konzoli.
O víkendu 23. - 26. června uvidíme, jak se novému hybridu bude dařit. Právě tehdy se totiž odehraje letošní ročník čtyřiadvacetihodinovky v tradičním „Zeleném pekle”.
















Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 2 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 3 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 4 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
 - BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    