Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Sport Classic: pro fandy starých časů
3.9.2009 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Pokud se vám stýská po klasické Carreře RS 2,7, máte nyní šanci na ni důstojně zavzpomínat - limitovanou edici současné 911.
Porsche se sice nemusí trápit bolestnými vzpomínkami na slavnou minulosti ve stínu ponuré současnosti, přesto má dost důvodů na řadu starších modelů vzpomínat. Jedním z takových je nesporně Carrera RS 2,7 z roku 1973, která se nesmazatelně zapsala do dějin automobilismu nejen svými výkony, ale i svým vzhledem, charaketerizovaným „kačeří zádí”, tedy pevným, masivním a dosti vysoko zdviženým zadním spoilerem.
Proč jsme z minulosti Porsche vytáhnuli právě tento model? Důvod je jednoduchý, velmi podobné řešení zádě se objeví na nejnovější variaci Porsche na téma 911 - limitované edici Sport Classic. Ta bude ozdobou stánku Porsche na nadcházejícím frankfurtském autosalonu a bude vzpomínkou právě na klasickou Carreru RS.
Samotný autosalon je přitom je dost možná dalším důležitým důvodem pro vznik tohoto modelu. Ne že by Porsche nemělo do Frankfurtu co přivézt, v poslední době představilo světu celou řadu inovovaných modelů, nic viditelně nového ale pro Frankfurt k dispozici nemá. A v takovém případě je výrazná limitovaná edice existujícího modelu velmi dobrým řešením, které přitáhne pozornost návštěníků.
Porsche 911 Sport Classic se bude od Carrery S, ze které technicky vychází, lišit v prvé řadě vzhledem. Krom již zmíněného, naprosto nepřehlédnutelného zadního spoileru, ji bude standardně zdobit světle šedá barva, doplněná o dva decentní „rychlé pruhy”. Odlišné budou oba narázníky, změny jsou viditelné zejména na tom předním, a také jiná kola, která rovněž navazují na RS '73 a také model SC s přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Pozornému čtenáři neujde ani jemné vyboulení střechy nad hlavou řidiče i spolujezdce, které by mělo udělat více prostoru pro přilbu, upřímně si ale můžeme řici, že jde především opět o „vzpomínkovou” designovou záležitost.
Interiér se od běžného provedení 911 C2S bude lišit především použitými materiály, specifické hnědé polokožené čalounění všech interiérových prvků je naprosto nepřehlédnutelné i na jediném uvolněném snímku vnitřku vozu.
911 997 SC „schytala” i pár technických úprav. Tou nejvýznamnější je zřejmě úprava sání motoru, mající za následek zvýšení jeho výkonu o 23 koní na výsledných 408 hřebců. Zajímavé jsou jistě též standardně montované karbon-keramické brzdy PCCB, samosvorný diferenciál a aktivní zavěšení PASM, mj. snižující světlou výšku vozu o rovné 2 cm.
Pokud vám edice Sport Classic padla do oka, připravte si na vůz této specifikace až nehoráznou sumu 169 300 Euro (cca 4 350 000 Kč), navíc bez DPH. Odměnou za tuto investici vám bude fakt, že po světě bude jezdit jen 249 jiných nadšených majitelů takového vozu.
Vůz bude v prodeji hned po skončení frankfurtského autosalonu a k prvním zákazníkům se dostane v lednu příštího roku.





Porsche 911 Sport Classic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 7 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 2 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 4 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 5 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 7 hodinamiVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB