Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu
3.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.
Je libo ohnout časoprostor hodně anebo ještě o kousek více? Porsche má odpověď na obě varianty, když dnes, překvapivě v jeden den, odhalilo novou generaci modelu 911 Turbo a zároveň i posílenou variantu Turbo S. Abychom zbytečně nezkoušeli vaši trpělivost, začneme hned tím nejdůležitějším.
Aktuálně nejvýkonnější typ 911 991 má za zadní nápravou podélně posazený plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který s pomocí dvou turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek vyprodukuje 520 koní a v provedení S odevzdá sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK až 560 koní. Pokud teď čekáte následnou informaci o manuálu, jednu máme, zastáncům spojkového pedálu se však asi líbit nebude - po vzoru 991 GT3 zřejmě nedostane manuál ani Turbo. Tisková zpráva sice nic takového neuvádí, přímému řazení se však vyhýbá, čímž bylo sděleno totéž.
Společně s novou generací Turba automobilka Porsche rovněž představuje nový systém pohonu všech kol. Tovární sdělení je příliš stručné, abychom jej mohli popsat detailněji, nicméně víme, že se jedná o techniku využívající k přenosu výkonu na přední kola vícelamelovou spojku, systém je chlazený vodou a podle Porsche „umí v případě potřeby přenést na přední nápravu více výkonu“.
Časy akcelerace „standardního“ Turba a Turba S automobilka neuvádí, s příplatkovým paketem Sport Chrono, který dynamiku aut z Zuffenhausenu vždycky lehce vylepší, dokáže základní přeplňovaná devětsetjedenáctka zrychlit na stovku za 3,2 sekundy a eSko je o desetinu vteřiny ještě rychlejší. Maximální rychlost činí 318 km/h.
Protože ani Turbo pochopitelně nemá výjimku na pokuty za nadlimitní emise oxidu uhličitého a i jeho spotřeba se do průměru značky započítává, také jeho motor na křižovatkách vypíná systém stop-start, aby v nerealistickém testu měření normované spotřeby mohl vykázat průměrných 9,7 litru na 100 kilometrů.
Pokud jste ve čtení dospěli až sem a nabyli jste dojmu, že Porsche při stavbě nového Turba opět raz postupovalo podle standardního evolučního principu „mírně vylepšit-přidat pár koní“, tentokrát to není docela pravda, protože vůz podobně jako GT3 dostal aktivní řízení kol zadní nápravy.
Systém sestává ze dvou elektro-mechanických aktuátorů nahrazujících konvenční ramena, přičemž kola můžou být v závislosti na rychlosti vozu natáčená o 2,8 stupně. Pokud se auto pohybuje rychlostmi do 50 km/h, zadní kola jdu do opačného směru než ta přední, což je podle Porsche ekvivalent virtuálního zkrácení rozvoru o 250 mm a „významně pomůže s dynamikou v prudkých zatáčkách“ a stejně tak „usnadňuje parkování“. Při rychlostech nad 80 km/h se zadní kola naopak začnou natáčet do směru identického s těma předníma. Konstruktéři tvrdí, že uvedené naopak „virtuálně prodlouží rozvor o 500 mm a vylepší stabilitu ve vysokých rychlostech“.
Pokud jde o karoserii novinky, změny v designu vám určitě lépe ozřejmí fotografie, můžeme k tomu ale dodat, že Turbo je ve srovnání s 911 Carrera 4 o 28 milimetrů širší, dále dostalo dvoubarevné kované dvacítky s centrální maticí a nová světla využívající ve všech režimech pouze LED. Mezi další nově vyvinuté prvky patří také systém aktivních aerodynamických prvků nazvaných PAA (Porsche Active Aerodynamics). Tato technika sestává z předního, pneumaticky třístupňově stavitelného předního spoileru pod nárazníkem a rovněž třístupňově stavitelného zadního křídla. Porsche říká, že PAA se postaralo o zlepšení času na Severní smyčce Nürburgringu o dvě sekundy. Mimochodem, když už zmiňujeme Nordschleife - automobilka přesný čas neuvedla, tvrdí pouze, že Turbo S ji na produkčních pneumatikách zdolá za méně než sedm a půl minuty.
Porsche kromě výše zmiňovaného nabídne v rámci příplatkové výbavy třeba karbon-keramické brzdy, radarový tempomat, systém rozpoznávající dopravní značky, karbonové doplňky, audio Burmester a po vzoru BMW M5 a dalších naneštěstí v základní výbavě také elektronický generátor zvuku vylepšující akustické projevy pohonné jednotky.
Prodej modelu Turbo startuje v září. Porsche za něj v Německu bude požadovat 162 055 Eur, v přepočtu 4,16 milionu a Turbo S tam pořídíte od 195 256, tedy cirka rovných 5 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




























Jak dlouho asi potrvá, než někdo postaví nové Turbo S proti Nissanu GT-R?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub