Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Turbo a Turbo S 2013: až 560 koní, bez manuálu
3.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche zase překonalo samo sebe a přitom nevystoupilo z vlastního stínu. S dalším Turbem přichází výkon, přímé řazení to balí.
Je libo ohnout časoprostor hodně anebo ještě o kousek více? Porsche má odpověď na obě varianty, když dnes, překvapivě v jeden den, odhalilo novou generaci modelu 911 Turbo a zároveň i posílenou variantu Turbo S. Abychom zbytečně nezkoušeli vaši trpělivost, začneme hned tím nejdůležitějším.
Aktuálně nejvýkonnější typ 911 991 má za zadní nápravou podélně posazený plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který s pomocí dvou turbodmychadel s variabilní geometrií rozváděcích lopatek vyprodukuje 520 koní a v provedení S odevzdá sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK až 560 koní. Pokud teď čekáte následnou informaci o manuálu, jednu máme, zastáncům spojkového pedálu se však asi líbit nebude - po vzoru 991 GT3 zřejmě nedostane manuál ani Turbo. Tisková zpráva sice nic takového neuvádí, přímému řazení se však vyhýbá, čímž bylo sděleno totéž.
Společně s novou generací Turba automobilka Porsche rovněž představuje nový systém pohonu všech kol. Tovární sdělení je příliš stručné, abychom jej mohli popsat detailněji, nicméně víme, že se jedná o techniku využívající k přenosu výkonu na přední kola vícelamelovou spojku, systém je chlazený vodou a podle Porsche „umí v případě potřeby přenést na přední nápravu více výkonu“.
Časy akcelerace „standardního“ Turba a Turba S automobilka neuvádí, s příplatkovým paketem Sport Chrono, který dynamiku aut z Zuffenhausenu vždycky lehce vylepší, dokáže základní přeplňovaná devětsetjedenáctka zrychlit na stovku za 3,2 sekundy a eSko je o desetinu vteřiny ještě rychlejší. Maximální rychlost činí 318 km/h.
Protože ani Turbo pochopitelně nemá výjimku na pokuty za nadlimitní emise oxidu uhličitého a i jeho spotřeba se do průměru značky započítává, také jeho motor na křižovatkách vypíná systém stop-start, aby v nerealistickém testu měření normované spotřeby mohl vykázat průměrných 9,7 litru na 100 kilometrů.
Pokud jste ve čtení dospěli až sem a nabyli jste dojmu, že Porsche při stavbě nového Turba opět raz postupovalo podle standardního evolučního principu „mírně vylepšit-přidat pár koní“, tentokrát to není docela pravda, protože vůz podobně jako GT3 dostal aktivní řízení kol zadní nápravy.
Systém sestává ze dvou elektro-mechanických aktuátorů nahrazujících konvenční ramena, přičemž kola můžou být v závislosti na rychlosti vozu natáčená o 2,8 stupně. Pokud se auto pohybuje rychlostmi do 50 km/h, zadní kola jdu do opačného směru než ta přední, což je podle Porsche ekvivalent virtuálního zkrácení rozvoru o 250 mm a „významně pomůže s dynamikou v prudkých zatáčkách“ a stejně tak „usnadňuje parkování“. Při rychlostech nad 80 km/h se zadní kola naopak začnou natáčet do směru identického s těma předníma. Konstruktéři tvrdí, že uvedené naopak „virtuálně prodlouží rozvor o 500 mm a vylepší stabilitu ve vysokých rychlostech“.
Pokud jde o karoserii novinky, změny v designu vám určitě lépe ozřejmí fotografie, můžeme k tomu ale dodat, že Turbo je ve srovnání s 911 Carrera 4 o 28 milimetrů širší, dále dostalo dvoubarevné kované dvacítky s centrální maticí a nová světla využívající ve všech režimech pouze LED. Mezi další nově vyvinuté prvky patří také systém aktivních aerodynamických prvků nazvaných PAA (Porsche Active Aerodynamics). Tato technika sestává z předního, pneumaticky třístupňově stavitelného předního spoileru pod nárazníkem a rovněž třístupňově stavitelného zadního křídla. Porsche říká, že PAA se postaralo o zlepšení času na Severní smyčce Nürburgringu o dvě sekundy. Mimochodem, když už zmiňujeme Nordschleife - automobilka přesný čas neuvedla, tvrdí pouze, že Turbo S ji na produkčních pneumatikách zdolá za méně než sedm a půl minuty.
Porsche kromě výše zmiňovaného nabídne v rámci příplatkové výbavy třeba karbon-keramické brzdy, radarový tempomat, systém rozpoznávající dopravní značky, karbonové doplňky, audio Burmester a po vzoru BMW M5 a dalších naneštěstí v základní výbavě také elektronický generátor zvuku vylepšující akustické projevy pohonné jednotky.
Prodej modelu Turbo startuje v září. Porsche za něj v Německu bude požadovat 162 055 Eur, v přepočtu 4,16 milionu a Turbo S tam pořídíte od 195 256, tedy cirka rovných 5 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




























Jak dlouho asi potrvá, než někdo postaví nové Turbo S proti Nissanu GT-R?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních strojů Mercedesu nepřežila čistku v nabídce značky, jako ojetina je neskutečně levná
před 4 hodinamiHonda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
před 5 hodinamiČekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
před 7 hodinamiHistoricky jediný dieselový Golf GTI na prodej v pěkném stavu připomíná, co to byl rychlý a úsporný lidový luxus
před 8 hodinamiI Land Roveru se přestává dařit. Zbavuje se 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.18. 22:04 - Předseda
- Detektory policejních radarů 07.18. 20:05 - rutak11
- Fiat 500 minicamper 07.18. 19:47 - geomarbes
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 07.18. 17:37 - katana25
- S větrem ve vlasech.... 07.18. 14:48 - pavproch
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.18. 12:46 - pavproch
- Rychlodotazy 07.18. 00:08 - Zajda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam