Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s
18.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.
Mohlo by se zdát, že hybridní Porsche 918 Spyder už známe velmi dobře, veškerá technická data, která automobilka dosud zveřejnila, se týkala standarní verze. Severní smyčku Nürburgringu ale značka v rekordním čase pokořila s autem vybaveném paketem Weissach, o kterém jsme dosud věděli jen to, že odstraněním klimatizace nebo audio systému snižuje hmotnost o 34 kg. Zároveň přidává na aerodynamice, karbonových dílech i ceně. Základní sumu 768 026 Eur (cca 20 737 000 Kč) totiž šponuje o dalších 60 000 Eur (1,62 mil. korun).
Jak se tento příplatek projeví na jízdní dynamice? Stovku Spyder s paketem Weissach zvládne za pouhých 2,6 sekundy, což ve srovnání se základem znamená zrychlení o dvě desetiny. K akceleraci na dvoustovku je pak třeba 7,2 sekundy (- 0,5 s), metu tří set kilometrů v hodině hybridní supersport pokoří za 19,9 s (o podstatných 2,1 sekundy rychleji). Nejvyšší rychlost však již zůstala na standardních 345 km/h.
Kromě toho se samozřejmě změnila také data určená pro jízdy v čistě elektrickém režimu, q to kupodivu nikoliv pouze u odlehčeného provedení, ale také u standardu. Ten tak při využití dvou elektromotorů zvládne stovku za 6,2 sekundy, což oproti původně zveřejněnému času představuje úsporu osmi desetin. S paketem Weissach pak můžete dokonce ještě jednu další desetinu ubrat, 30kilometrový dojezd však zůstává nezměněn.
Jakkoliv jsou přitom veškeré nové technické parametry vítané, ten poslední již nemá s realitou mnoho společného. V rámci spotřeby se totiž od skutečného světa odkloníme úplně, neboť daných hodnot Porsche rozhodně nedosáhlo na Ringu, nýbrž v hermeticky uzavřených laboratořích. I proto může standard jezdit v průměru za 3,1 l/100 km, zatímco verzi s paketem Weissach prý postačí pouhé tři litry paliva na sto kilometrů.






Porsche 918 Spyder vybavené paketem Weissach oproti standardu podstatně zrychlilo. A také podražilo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejčtenější články
„Správné rozhodnutí a bomba auta, věřte mi.” Porsche ani teď necouvne s elektrifikací sporťáků, manažer hájí neobhajitelné
19.9.2025Nová Škoda Superb oblékla policejní uniformu, k mání je takto i v pancéřovaném provedení
19.9.2025Rusové nezaváhali a poprask okolo setkání Trumpa s Putinem a jeho daru využili ke stvoření limitované edice motorek
20.9.2025Plány Porsche se zhroutily, automobilka snad konečně kapitulovala. Její nová vlajková loď mění elektrický pohon za spalovací
20.9.2025Tušíte, kdo teď nabízí tohle auto s tak luxusním interiérem? Jde o vůz levné značky, žádný Rolls-Royce ani Bentley
20.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva