Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: na světě jsou první prototypy, známe nové detaily
21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Co může být zajímavého na voze vybydleném jako chánovské paneláky? Třeba taková maličkost, že odkrývá techniku příštího supersportu Porsche 918.
Když se odhodláte svěřit svůj mnohamilionový prototyp zástupcům tisku a jeho tvary chcete pro jistotu udržet v tajnosti, máte dvě možnosti. Použít oblíbené psychedelické nálepky anebo účinnější kamufláž vyrobenou z různě tvarovaných dodatečných panelů. Porsche použilo třetí možnost. Vývojovému konceptu nechalo odstranit karoserii a jako provizorní náhrada byly použity porůznu rozřezané a jinak upravené panely devětsetjedenáctky.
Porsche má v této chvíli tři testovací stroje. Tento předvedla v lednu na italském okruhu Nardo a připojila k němu ty nejdůležitější informace. Supersport 918 Spyder bude plug-in hybrid. Balíček dodatečných akumulátorů bude ovšem minimální. Podle Porsche stačí kapacita 6,8 kWh (což je ekvivalent cirka 2,6 litru benzinu) na 26 kilometrů v čistě elektrickém režimu.
O něco záživnější bude jízda s hlavním srdcem pohonu. Před zadní nápravou je uložený 4,6litrový vidlicový osmiválec přímo odvozený z agregátu RS Spyder, třínásobného vítěze Le Mans kategorie. Tato hračka nerozhodí po silnici své vnitřnosti ani při devíti tisících otáčkách a i bez pomoci páru elektromotorů umí vyprodukovat 578 koní. Ty se potkávají v sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK z Panamery společně se 122 koňskými silami jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní roztáčí přední kola, taky Spyder je částečnou čtyřkolkou.
Do výpočtů Porsche jsme neviděli, nicméně automobilka tvrdí, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 newtonmetrů a v případě aktivace funkce overboost krátkodobě až 950 newtonmetrů. Podle dosud naměřených parametrů vychází akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny a sériové auto by mělo dosáhnout rychlost 325 km/h.
To je téměř o vteřinu lepší čas než zvládla Carrera GT s motorem 5,7 V10 a výkonem 612 koní. Poněkud méně příjemně vychází srovnání hmotnosti obou strojů. Starší supersport zakládající si na své lehkosti vážil 1 380 kg, Porsche 918 Spyder má bez dvou kilogramů o tři metráky více. A to využívá hliníkovo-karbonové šasi s hmotností jen 220 kg anebo titanové výfuky. Konstruktoři nicméně omlouvají tím, že 80 procent celkové hmotnosti je soustředěno kolem podélné osy auta, převážně mezi nápravami.
Další zajímavosti? Sedadlo je kvůli lepší rozložení hmotnosti mírně posunuto vpřed. Vývoj elektrického systému zabral přes devět měsíců, ve voze je více než 50 řídicích jednotek a všechny světla na voze, od osvětlení interiéru až po hlavní reflektory tvoří LED. Nabíjení baterek by mělo zabrat kolem dvou hodin, Porsche ovšem ujišťuje, že pracují na technologii, která by to měla zvládnout do dvaceti minut.
Cena toho všeho? Když bude 18. září 2013 zahájen prodej, 918 Spyder by měl být k mání v přepočtu za necelých 18 milionů korun. Takže, kdo začíná šetřit?
Až bude tohle v příštím roce skutečným autem, Porsche vám za něj vystaví fakturu na téměř 18 milionů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva