Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně

Předchozí spekulace se tentokrát potvrdily skoro do puntíku. Panamera Turbo S je skutečností a všech svých 550 koní poprvé ukáže v New Yorku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně

30.3.2011 | Petr Miler | 2 příspěvky

Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Předchozí spekulace se tentokrát potvrdily skoro do puntíku. Panamera Turbo S je skutečností a všech svých 550 koní poprvé ukáže v New Yorku.

Již včera jsme vás informovali o tom, že Porsche brzy představí nové nejsilnější provedení Panamery. Za tradičním přídomkem Turbo S mělo skrývat až 550 koní výkonu a dynamiku u tak velkého sedanu dosud nevídanou. Předpokládali jsme odhalení na autosalonu v New Yorku nebo Šanghaji, tedy okolo 20. dubna, nakonec k němu ale došlo mnohem dříve. Tedy alespoň k tomu virtuálnímu.

Ačkoli většina předchozích spekulací byla tiskovou zprávou Porsche naplněna do puntíku, přesto zbývá pár detailů, o kterých jsme nevěděli vůbec, nebo jsme je alespoň neznali přesně. A tak se zuffenhausenské novince pojďme podívat řádně na zoubek.


Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 1 - Porsche Panamera Turbo S 01Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 2 - Porsche Panamera Turbo S 02Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 3 - Porsche Panamera Turbo S 03

Turbo S je pochopitelně nejsilnější verzí Panamery. A nejen to, je výjimečným zjevem i mezi velkými sedany svého druhu, neboť nejvyšším výkonem překonává jak BMW 760Li, tak Mercedes S63 AMG. A i když se co do výkonu stále musí sklonit před vrcholem třídy S, modelem S65 AMG, po stránce dynamiky jej hravě překonává. Zdá se tedy být nad slunce jasné, že německé dálnice mají nového krále.

Technicky novinka vychází z modelu Panamera Turbo, když využívá stejného osmiválce o objemu 4,8 litru, který je dopován dvojicí turbodmychadel. Lopatky turbodmychadel jsou ale u „eSka” nově ztvárněny ze slitiny titanu a hliníku a spolu s upraveným motormanagementem dodávají vozu o plných 10 procent výkonu navíc. Celkově se tak Panamera Turbo S může pochlubit až 550 koňmi a 800 newtonmetry (při využití funkce overboost), což jsou jistě působivé hodnoty. Výkon je pochopitelně posílán na kola obou náprav přes automatickou převodovku.

Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 4 - Porsche Panamera Turbo S 05Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 5 - Porsche Panamera Turbo S 06Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 6 - Porsche Panamera Turbo S 07

Výsledná dynamika je neméně okouzlující. Panamera Turbo S zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy, čímž je v tomto ohledu rychlejší než třeba ikonická 911 GT3. Maximální rychlost pak činí 306 km/h - dynamika vozu je tedy ještě lepší, než jakou jsme ji očekávali včera.

Automobilka si pochopitelně nemohla dovolit nechat příliš vysoko vystoupat normovanou spotřebu paliva a ta tedy činí v kombinovaném cyklu těžko uvěřitelných 11,8 litru benzinu na 100 km. Je spíše k pousmání, že vůz je vybaven 19" koly s pneumatikami se sníženým valivým odporem, na přání ale můžete dostat i 20" kola bez této vymoženosti. Standardem je dále adaptivní podvozek PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) a Chrono paket v provedení Turbo.

Pokud se vám novinka zalíbila, našetřete si nejméně 167 076 Eur (cca 4,1 milionu Kč, vč DPH). A to do letošního června, kdy se objeví u německých dealerů značky. Jak jsme již avizovali, světovou premiéru čeká vůz na newyorské autoshow za tři týdny.

Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 7 - Porsche Panamera Turbo S 04Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně - 8 - Porsche Panamera Turbo S 08
Porsche Panamera Turbo S

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.