Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: připravte si 18 miliónů
22.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pánové a dámy, prosíme o pozornost. Nejdražší Porsche všech dob právě přichází. Je drahé, je rychlé, ale když na to přijde, spokojí se se šťávou ze zásuvky.
Porsche naštěstí stále ještě vyrábí i jiná auta než jen SUV a občas se pustí také do sféry hypersportů. Pamatujete Carreru GT s nezaměnitelně ječivým desetiválcem? Nyní se Porsche vydává do stejných vod, ovšem s úplně jinou technikou.
Na loňském autosalonu v Ženevě byla představena studie hybridního supersportu označená 918 Spyder. S ročním zpožděním přichází z Zuffenhausenu podrobnosti o produkční verzi, které doprovázejí i nové skici vyobrazující její finální vzhled. Ačkoli jde jen o „malůvky”, dá se s z nich usoudit, že vzhled sériového vozu se oproti konceptu změní jen v nepodstatných detailech. Jak už vyplývá z názvu, 918 Spyder zůstává otevřeným vozem s manuálně odnímatelným střešním panelem, který bude možno uložit do prostoru pod přední kapotou. Stejné řešení už známe třeba od Koenigseggu.
Co se týče techniky, základem Spyderu je monokok z plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP). Pohon zajistí hybridní soustava složená z před zadní nápravou umístěného benzínového V8 o objemu přes 4 lilty a výkonu přes 500 koní, který bude přes 7° dvouspojkový automat DPK pohánět zadní kola, a dvou elektromotorů. Jeden se bude starat o přední kola, druhý bude pomáhat vzadu. Jejich celkový výkon bude minimálně 218 koní.
Šťávu jim zajistí vodou chlazené Li-ion baterie, které bude možno nabíjet i externě. Maximální rychlost při jízdě čistě na elektřinu bude 150 km/h, dojezd okolo 25 km a doba nabíjení bude záviset na místní elektrické síti, v Německu má zabrat 3 hodiny. Vůz je tak ve výsledku tzv. plug-in hybridem, tedy vozem schopným po omezený čas využívat omezeného množství celkového výkonu při čerpání energie pouze z akumulátorů dobitých třeba přes noc v garáži.



Porsche 918 Spyder na nejnovějších oficiálních skicách
Bez zajímavosti není, že kombinovaná spotřeba benzinu při evropskými normami daných testech je odhadována na 3 l/100 km. Jakým způsobem se k ní pánové od Porsche dopočítali, to nám zůstává záhadou. Zřejmě půjde o ryzí spotřebu benzinu při současném využití elektřiny z akumulátorů během prvních kilometrů jízdy, což by ovšem bylo poněkud zavádějící. Jednak se elektřina v akumulátorech nezjeví sama od sebe a pak jistě nevydrží dlouho. Ačkoli přesnou kapacitu „baterek” zatím automobilka nezveřejnila, při tříhodinové době dobíjení a teoretickém dojezdu na nabití okolo 25 kilometrů to žádná velká sada nebude.
Současně informacemi o technice a vzhledu přišla také zpráva o ceně, za kterou si můžete novinku už nyní objednat. Rozhodně ji nelze nazvat lidovou. Pokud byste se chtěli stát jedním z 918 vyvolených, budete si muset připravit 645 000 Eur bez DPH. V našich končinách to při současném kurzu a při připočtení české DPH odpovídá zhruba 18 000 000 Kč.
Celý nákup je navíc poměrně komplikovaným procesem. Pokud byste snad o Spyder měli zájem, bude třeba vyhledat dealera, který je oprávněn tento vůz prodávat. Může jím být jakékoli zastoupení značky, pro prodej 918 ale musí mít podepsanou s Porsche zvláštní dohodu. Samotné objednávce pak musí od dealera předcházet zaslání žádosti o přidělení, na které Porsche zareaguje s tím, zda má v plánované omezené produkci prostor pro vyřízení další objednávky. Pokud ano, od zákazníka bude vyžadována záloha ve výši 150 000 Eur, po níž automobilka potvrdí i předpokládaný datum výroby. Rok před samotnou výrobou pak kupující bude muset složit zálohu dalších 150 000 Eur, zbylých 345 000 Eur pak uhradí v momentě skutečného vzniku vozu. Porsche jej nicméně nezašle k dealerovi do doby plné úhrady kupní ceny.
S ohledem na cenovku vozu je to od automobilky velmi sebevědomý postup, který může leckterého zákazníka odradit. A to zvláště pokud uvážíme, že výroba bude zahájena 18. října 2013 a první šťastlivci se budou moci vlastním Spyderem svézt až v listopadu téhož roku. Snad možná i proto dostane každý zákazník kromě pořadového čísla také možnost zakoupit si speciální edici modelu 911 Turbo S, což by mu dlouhé čekání na 918 mělo zkrátit.
Snímky konceptu 918 Spyder z loňského ženevského autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva