Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster a Cayman GTS: ostré novinky odhaleny, s 15 koňmi navrch
19.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Zuffenhausen odhalil vrcholné verze Boxsteru a Caymanu pár týdnů před živou premiérou. Na stovku zrychlí hluboko pod 5 sekund.
Po úniku specifikací 3,4litrových šestiválců verzí GTS Boxsteru a Caymanu z konce loňského září a pozdější špionážní fotce nemaskovaného sourozence s plátěnou střechou tu máme oficiální informace o této dvojici. A asi se nebudeme zlobit, že se nám je Porsche rozhodlo virtuálně naservírovat o pár týdnů dříve, než je v plánu jejich živé představení na autosalonu v Pekingu.
Stran motoru mnoho novinek nepřinášíme, protože už pár měsíců víme, co bude tyto stroje pohánět. Šestiválcové atmosférické boxery o objemu 3,4 litru posílily o 15 koní a 10 Nm, ten v Boxsteru GTS tedy dává 330 koníků a 370 Nm, lehce silnější verze v Caymanu GTS nabídne 340 koní a 380 Nm. To s převodovkou PDK, která je za příplatek, znamená 4,7 vteřiny na stovku pro Boxster a 4,6 s pro Cayman. Maximální rychlost byla měřena se standardním manuálním šestikvaltem a v případě Boxsteru činí 281 km/h, Cayman zvládne ještě o 4 km/h více. Oba stroje plní emisní normu Euro 6 a podle ní zvládnou jezdit za 8,2 litru benzínu na 100 km s PDK a za 9 litrů s manuálem.
Standardní výbava verzí GTS zahrnuje paket Sport Chrono, aktivní podvozek PASM, bi-xenonové světlomety s tmavším designem a dynamickou regulací, kterou Zuffenhausen označuje jako PDLS, jiné nárazníky a dvacetipalcová kola vypůjčená z Carrery S, která vepředu obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 vepředu a 265/35 vzadu. Uvnitř najdeme celokožený interiér a sportovní sedačky oděné v kůži a alcantaře.
Písmena GTS znamenají Grand Turismo Sport a podle tiskové zprávy slibují výjumečné výkony již od modelu 904 Carrera GTS z roku 1963. Nové dvousedadlové stroje dle Porsche „obnovují odhodlání značky stavět autentické sportovní vozy jak pro závodní tratě, tak pro denní využití”. Nečekejme ale za těmito slovy sdělení, že příští Cayenne nedostane verzi GTS, třebaže velké SUV podle nás není to pravé na závodní okruh.
Prodeje Boxsteru a Caymanu GTS odstartují v květnu tohoto roku, německé ceny začínají na 69 949 Eur (1,88 milionu korun) včetně daně za Boxster GTS a 73 757 Eur (cca 1,98 milionu korun) za Cayman GTS. Limit na počet vyrobených kusů pravděpodobně nebude, ale dovedeme si představit, že pořadník bude hlavně zpočátku docela dlouhý.






Porsche Boxster GTS je s 330 koni jen o chlup pomalejší...
... než jeho uzavřený sourozenec Cayman GTS, kterému to na stovku trvá 4,6 vteřiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
5.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB