Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Diesel 2015 dostalo Launch Control, zrychlení zlepší o 0,1 s
11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV osazené třílitrovým šestiválcem dostalo do vínku technologii umožňující bleskové starty. Oproti standardu mu ale moc nepomáhá.
Systém Launch Control rozhodně není novinkou posledních dní, pročež jej můžeme najít v repertoáru celé řady nejen sportovních automobilů. Většinou však takových, které ke svému pohonu užívají benzinové ústrojí. V tomto směru taková značka Porsche nebyla výjimkou. Ovšem až do dnešních dní, neboť nově si SUV ze Zuffenhausenu můžete pořídit právě s technologií, která umožňuje bleskurychlé starty i dámám v lodičkách.
Daný systém nazvaný Performance Start je tak nově součástí příplatkového paketu Sport Chrono, přičemž z času potřebného ke zrychlení z klidu na stovku dokáže uspořit jednu desetinu sekundy. To rozhodně není mnoho, neboť postačí jen silnější protivítr či těžší spolujezdec, a rázem jste na původní hodnotě, která počítá se 7,3 sekundami. Což není zrovna výstavní cifra, navíc od Porsche odejdete s peněženkou lehčí o 760 Eur (cca 20 750 Kč).
Sám o sobě pak Launch Control funguje stejně jako v řadě dalších modelů Porsche. Řidič tedy nejprve stiskne tlačítko Sport Plus na středové konzoli. Následně přepne osmistupňový automat do sportovního režimu a levou nohou sešlápne brzdový pedál, zatímco pravá bude drtit ten plynový. V tu chvíli se na přístrojovém štítu objeví ikonka, že systém Performance Start byl aktivován.
Další dění snad již není třeba zmiňovat. Po dvou sekundách, kdy řidič podrží sešlápnuté oba pedály, dojde k uvolnění toho brzdového a tím k akci, jíž Porsche popisuje jako „nejúčinnější možný manévr“. Během něj dochází k extra rychlému přeřazení z jedničky na dvojku a ze dvojky na trojku, pročež stovku tedy máte na tachometru za 7,2 sekundy. Pokud tedy nefouká onen protivítr.
Aktuálně přitom není zřejmé, zda daným systémem je možné vybavit pouze základní dieselový Cayenne, či také verzi S, která namísto třílitrového šestiválce počítá s 4,2litrovým osmiválcem. Během pátrání v konfigurátoru značky jsme totiž na žádnou takovou zmínku nenarazili, i když paket Sport Chrono objednávat samozřejmě můžete. Nejspíše ale zatím bez nové finesy.
Porsche Cayenne Diesel je nově k mání i s příplatkovým systémem Launch Control. Ten však váš čas potřebný ke zrychlení na stovku příliš nezlepší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024 - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lamborghini nikdo nechce. Zámožný majitel se ho 2 roky neumí zbavit, zkouší to zas
4.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha