Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg

(+ video) Porsche dál přitápí pod kotlem atraktivity nejostřejšího Caymanu. Verze GT4 sice nesmí na silnice, na okruzích by ale měla těšit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg

19.11.2015 | Petr Miler | 3 příspěvky

Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Porsche dál přitápí pod kotlem atraktivity nejostřejšího Caymanu. Verze GT4 sice nesmí na silnice, na okruzích by ale měla těšit.

Porsche Cayman GT4 je jednou z nejzajímavějších automobilových novinek posledních let. Tedy alespoň z pohledu těch, pro které osobní automobil není jen autobus s náročným ručním ovládáním. Je to dost možná poslední bašta nadšených řidičů, která nás i díky dnes velmi raritní kombinaci velkého atmosféricky plněného motoru (navíc umístěného uprostřed) a manuální převodovky učí znovu slintat nad novým autem.

Cayman GT4 ale není zajímavý „jen” řidičsky svou staroškolskou mechanikou, je také velmi rychlý - v přímce i na nejnáročnějším okruhu světa. Je zkrátka dobrý, jenže nic nikdy není tak dobré, aby to nemohlo být ještě lepší. Porsche tak po úspěchu GT4 uvažuje i o verzi RS, ale než na ní dojde řada, stvořilo něco, na čem by se pár „fíglů” uplatnitelných na eReSu mohlo naučit - provedení Clubsport.

Sama automobilka vůz označuje za nástroj vhodný pro nováčky světa motoristického sportu, neboť tohle auto postrádá silniční homologaci. Určeno je pro řádění na okruhu, a to buď „jen tak” nebo v rámci některé ze závodních sérií, pro které auto homologováno bude, mj. sérii vytrvalostních závodů na Nürburgringu. Ale to je opravdu jen střípek z celé mozaiky možných klání, v němž bude možné tohoto krokodýla zahlédnout. A co tedy nabídne?

Co asi každého nepotěší, tohle auto přišlo o manuální převodovku a dodáváno je pouze s automatem se dvěma spojkami. U okruhového auta cílícího hlavně na začátečníky v oblasti motorsportu je to ale kvůli konkurenceschopnosti celkem pochopitelné, jakkoli ti, kteří si vůz budou chtít spíše jako víkendovou hračku, nadšeni být nemusí. Nový je rovněž specifický samosvorný diferenciál na zadní ose, samotný zdroj výkonu už se ale nezměnil - je jím motor 3,8 H6 s výkonem až 283 kW (385 koní).

Přepracován nicméně byl podvozek, který dostal nápravy z obdobně zaměřeného modelu 911 GT3 Cup. Brzdy používají ocelové kotouče o průměru 380 mm s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Ta pak krotí ABS s 12 režimy „aktivity”, z dalších elektronických pomocníků je dobré zmínit rekalibrované ESP. Kola jsou 18" a za pneumatiky tu kopou slicky od Michelinu.

Změnil se pochopitelně také interiér, odkud zmizelo vše nepotřebné a přibyl pouze ochranný rám a šestibodové bezpečnostní pásy. I díky tomu váží vůz jen 1 300 kg, a to navzdory tomu, že používá 90litrovou nádrž na palivo. Ta může být mimochodem na přání zvětšena až na 100 litrů - kéž by takovou možnost měl i standardní Cayman GT4, jeho 54 litrů opravdu není mnoho.

Pokud vás nabídka Porsche zaujala, s objednávkou vozu nemusíte váhat. Automobilka ji přijme po akceptaci základní ceny 111 000 Eur, tedy prakticky přesně 3 milionů Kč. To není mnoho, ale pochopitelně ani málo. Zatím vám neřekneme, kdy přesně začnou reálné dodávky vozu, počítejme ale řádově s měsíci.


Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 1 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 01Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 2 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 02Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 3 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 03Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 4 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 04Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 5 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 05Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 6 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 06Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 7 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 07Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 8 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 08Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 9 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 09Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 10 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 10Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 11 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 11Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 12 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 12Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 13 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 13Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 14 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 14Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 15 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 15Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 16 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 16Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 17 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 17Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 18 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 18Porsche Cayman GT4 Clubsport: odlehčená okruhovka váží jen 1 300 kg - 19 - Porsche Cayman GT4 Clubsport prvni 19
Porsche Cayman GT4 Clubsport vzniklo jako okruhové náčiní. A podle toho vypadá...

Petr Miler

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše