Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Auta pro puristy mizí, a to i v nabídce Porsche. Cayman GT4 je skvělou náplastí a Ring dá za 7:40.
Tento týden si fanoušci sportovních aut musí opravdu mnout ruce. Jen za včerejšek byl oficiálně představen nový Ford Focus RS i Ferrari 488 GTB, tedy nástupce modelu 458 Italia. Mimo to došlo k úniku prvních fotek Opelu Corsa OPC, který vám zanedlouho představíme oficiálně. Všechny tyto novinky však poněkud blednou ve světle příchodu nového Porsche Cayman GT4, který má velké šance stát se modlou a legendou této dekády. Dokonce natolik velikou, že by svého sourozence, model 911 GT3, mohl zašlapat do prachu, třebaže ne svou rychlostí.
Důvod výše uvedeného tvrzení je ovšem prostý a netkví v prvé řadě v usazení motoru uprostřed, jakožto spíše ve volbě převodovky. Zatímco totiž GT3 dostalo do vínku pouze automat PDK a pro ostatní Porsche už se chystají jen turba, Cayman GT4 má pořád starou dobrou atmosféru, která je pro změnu spojena jen s manuálem. Pokud tedy patříte mezi zapálené řidiče, kteří si toho v autě musí dělat co nejvíce sami, našli jste zřejmě nový ideál. Dost možná vůbec poslední, když se tak díváme na akceleraci současných trendů jdoucích přesně opačným směrem...
Zanechme ale na chvíli oslavných fanfár a pojďme si projít jednotlivé specifikace. Začneme srdcem vozu, které je tvořeno 3,8litrovým plochým šestiválcem z Porsche Carrera S. Jeho výkon byl sice odladěn ze 400 koní na 385, stále však jde o výrazný nárůst oproti dosud nejsilnějšímu provedení Caymanu, verzi GTS, která ze 3,6litrového objemu dolovala „pouze“ 340 koní.
S nárůstem výkonu došlo logicky ke zlepšení jízdní dynamiky, kdy stovku novinka pokoří již za 4,4 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než manuálem vybavené GTS (verze s PDK zvládá danou disciplínu za 4,8 s). Kromě toho narostla z 285 km/h na 295 km/h nejvyšší rychlost, zároveň se však také zvedla spotřeba, a to z devíti litrů na sto kilometrů na 10,3 l/100 km.
Cayman GT4 ovšem neprofituje pouze ze změn v motorovém prostoru, ale také z přitvrzeného podvozku, který byl navíc snížen o 30 milimetrů. Dále tu máme upravený bodykit, který dostal nový čelní nárazník s třemi výraznými otvory a přidaným lízátkem, napevno uchycené mohutné zadní křídlo a difuzor obklopující dvojici koncovek výfuku usazených uprostřed.
Veškeré tyto změny zde přitom nejsou pro okrasu, ale pro funkci, neboť redukují vztlak a dodávají novince na přítlaku. Porsche ovšem bohužel v tiskové zprávě nezmiňuje konkrétní čísla, uvádí ale jiný podstatný údaj: vůz zvládl Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 40 sekund, což je na „juniorskou 911” úžasný výsledek.
Přesunout se můžeme ke kolům, které již standardně používají 20palcové ráfky, a do interiéru. Zde lze počítat se sportovními sedadly čalouněnými kůží a Alcantarou či volantem s menším průměrem. Vyjma toho dostaly padáka audio systém a klimatizace, což se dozajista pozitivně podepsalo na hmotnosti. V tomto směru ostatně můžete zajít ještě dále, pokud sáhnete po příplatkových karbon-keramických brzdách a skořepinách, jejichž schránku rovněž tvoří uhlíková vlákna. Mimo to si můžete dopřát i paket Sport Chrono s unikátní aplikací Track Precision.
Dodat již můžeme pouze tolik, že standardem je kromě výše zmíněného ještě vektorování točivého momentu společně se samosvorným diferenciálem a sportovním výfukem. Ceny v Německu pak startují na částce 85 779 Eur (cca 2 382 000 Kč), přičemž objednávku můžete sepsat již nyní. Do garáže vám pak vůz dorazí na konci března, tedy po ženevském výstavním debutu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.











 
 Porsche Cayman GT4 dostalo do vínku agresivní bodykit, 385 koní a zejména manuální převodovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 8 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 3 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 4 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 6 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 7 hodinami
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter