Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche opět dokázalo, že i z auta nevalně přijímané koncepce umí udělat „něco”
22.3.2019 | Petr Prokopec
Nad auty tohoto typu se racionálně uvažující lidé obvykle jen ušklíbnou, neboť něco jako SUV-kupé je nesmysl z podstaty. V případě Porsche Cayenne Coupé to ale bude složité.
Cayenne a Macan jsou bezpečně nejprodávanějšími Porsche současnosti, a tak to jistě ještě nějaký ten pátek zůstane. Důvodem je samozřejmě skutečnost, že v obou případech jde o SUV, tedy o takový typ vozu, po kterém dnes zákazníci prahnou především. Mohlo by se zdát, že dva modely tohoto typu jsou na Porsche dost, automobilka z Zuffenhausenu ale vyrukovala s dalším třebaže ne tak svébytným. Jde o Cayenne Coupe a už teď je otázkou, zda nepřebere část klientely svým sourozencům.
Novinka totiž vypadá jako dítě modelů Panamera a Cayenne, jenž navíc mnohé zdědila také po Porsche 911. Platí to zejména ve chvílích, kdy nezůstanete u základní ceny a naopak rozevřete peněženku pořádně dokořán. Standardem je totiž sice masivní prosklená střecha o rozloze 2,16 metru čtverečného, ovšem za příplatek můžete sáhnout také po karbonovém „hardtopu“. A aby toho nebylo málo, je tu adaptivní střešní spoiler a adaptivní spoiler na zavazadelníku, který se vysouvá o 135 mm při rychlosti 90 km/h.
Oproti standardnímu Porsche Cayenne se Coupe neliší jen těmito exkluzivními doplňky nebo výrazně zešikmeným zadním oknem, ale rovněž střešní linií sníženou o 20 milimetrů. Výraznějšího sklonu se pak dočkalo i čelní okno a sloupky, stejně jako došlo na úpravu zadních dveří a nárazníků. Ty přitom byly o 18 milimetrů rozšířeny, aby Coupe získalo svalnatější proporce. Standardem jsou pak 20palcová litá kola, v rámci příplatků ale můžete vystoupat ještě o dva palce výše.
Přesunout se můžeme do kabiny, která rozhodně nevyděsí klaustrofobiky, a to ani na zadních sedadlech. Kvůli snížení střešní linie totiž Porsche ukotvilo sedáky o 30 mm níže než u běžného Cayenne, místa nad hlavou tedy stále máte dostatek. Stejně jako prostoru v zavazadelníku, který standardně pobere 625 litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 1 540 l. Pokud se však rozhodnete pro Turbo, je kapacita lehce snížena na 600, respektive 1 510 litrů.
Tím se dostáváme k prostoru motorovému, kde zpočátku budou k dispozici pouze dvě jednotky. Základní model počítá s třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 Nm, s nimiž Coupe zvládá sprint na stovku za rovných 6 sekund. Případně o desetinu rychleji, pokud zvolíte paket Sport Chrono. Maximálka 243 km/h se však v takovou chvíli nemění, stejně jako průměrná spotřeba vyčíslená na 9,3 až 9,4 litru na sto kilometrů.
Na vrchol se postaví již zmiňované Turbo, jehož čtyřlitrový osmiválec twin-turbo posílá na všechna čtyři kola 550 koní a 770 Nm. Tato verze přitom ke zrychlení na stovku potřebuje již jen pouhých 3,9 sekundy, za 14,6 sekundy pak jede dvoustovkou. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 286 km/h, v řeči čísel tak skutečně jde spíše o supersport než mohutné pětimetrové SUV s hmotností okolo dvou tun. Zmínit pak můžeme ještě spotřebu 11,3-11,4 l/100 km.
Po stránce cenové novinka odstartuje na německém trhu na částce 83 711 Eur (cca 2 147 400 Kč), zatímco za osmiválcové Turbo dáte minimálně 146 662 Eur (3 762 250 Kč). Oproti konkurenčním modelům Audi Q8, BMW X6 či Mercedesu GLE Coupe je tedy Porsche Cayenne Coupe výrazně dražší, ovšem zároveň působí také daleko přitažlivěji.
Porche tak udělalo z často vysmívané koncepce něco extra a nejlépe to podtrhuje jeden detail, který jsme si nechali na závěr. Je jím dnes už legendární čalounění Pepito. To značka poprvé použila v roce 1964 v kombinaci se sedadly Recaro, nicméně o sedm let později tato volba zmizela z nabídky. Vrátila se pak až v roce 2013, kdy je Porsche začalo užívat u limitovaných modelů. Coupe je ovšem prvním regulérním vozem, se kterým černobílé středy sedadel můžete spojit. Co můžete, vlastně musíte, bez nich kabina vypadá nehotově, s nimi naopak přitažlivost vozu posouvá ještě o úroveň výš.









Porsche Cayenne Coupe se již ukázalo naživo...
...vůči základnímu SUV vypadá neskutečně přitažlivě
K dispozici bude zpočátku v šestiválcové...
Bleskovky
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 3 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025
Nejnovější články
Pod šéfem Porsche se houpe židle. Rodiny majitelů už začaly v soukromí vybírat jeho nástupce
před hodinouNejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 3 hodinamiEvropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
před 4 hodinamiČlověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
včeraAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva