Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche opět dokázalo, že i z auta nevalně přijímané koncepce umí udělat „něco”
22.3.2019 | Petr Prokopec
Nad auty tohoto typu se racionálně uvažující lidé obvykle jen ušklíbnou, neboť něco jako SUV-kupé je nesmysl z podstaty. V případě Porsche Cayenne Coupé to ale bude složité.
Cayenne a Macan jsou bezpečně nejprodávanějšími Porsche současnosti, a tak to jistě ještě nějaký ten pátek zůstane. Důvodem je samozřejmě skutečnost, že v obou případech jde o SUV, tedy o takový typ vozu, po kterém dnes zákazníci prahnou především. Mohlo by se zdát, že dva modely tohoto typu jsou na Porsche dost, automobilka z Zuffenhausenu ale vyrukovala s dalším třebaže ne tak svébytným. Jde o Cayenne Coupe a už teď je otázkou, zda nepřebere část klientely svým sourozencům.
Novinka totiž vypadá jako dítě modelů Panamera a Cayenne, jenž navíc mnohé zdědila také po Porsche 911. Platí to zejména ve chvílích, kdy nezůstanete u základní ceny a naopak rozevřete peněženku pořádně dokořán. Standardem je totiž sice masivní prosklená střecha o rozloze 2,16 metru čtverečného, ovšem za příplatek můžete sáhnout také po karbonovém „hardtopu“. A aby toho nebylo málo, je tu adaptivní střešní spoiler a adaptivní spoiler na zavazadelníku, který se vysouvá o 135 mm při rychlosti 90 km/h.
Oproti standardnímu Porsche Cayenne se Coupe neliší jen těmito exkluzivními doplňky nebo výrazně zešikmeným zadním oknem, ale rovněž střešní linií sníženou o 20 milimetrů. Výraznějšího sklonu se pak dočkalo i čelní okno a sloupky, stejně jako došlo na úpravu zadních dveří a nárazníků. Ty přitom byly o 18 milimetrů rozšířeny, aby Coupe získalo svalnatější proporce. Standardem jsou pak 20palcová litá kola, v rámci příplatků ale můžete vystoupat ještě o dva palce výše.
Přesunout se můžeme do kabiny, která rozhodně nevyděsí klaustrofobiky, a to ani na zadních sedadlech. Kvůli snížení střešní linie totiž Porsche ukotvilo sedáky o 30 mm níže než u běžného Cayenne, místa nad hlavou tedy stále máte dostatek. Stejně jako prostoru v zavazadelníku, který standardně pobere 625 litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 1 540 l. Pokud se však rozhodnete pro Turbo, je kapacita lehce snížena na 600, respektive 1 510 litrů.
Tím se dostáváme k prostoru motorovému, kde zpočátku budou k dispozici pouze dvě jednotky. Základní model počítá s třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 Nm, s nimiž Coupe zvládá sprint na stovku za rovných 6 sekund. Případně o desetinu rychleji, pokud zvolíte paket Sport Chrono. Maximálka 243 km/h se však v takovou chvíli nemění, stejně jako průměrná spotřeba vyčíslená na 9,3 až 9,4 litru na sto kilometrů.
Na vrchol se postaví již zmiňované Turbo, jehož čtyřlitrový osmiválec twin-turbo posílá na všechna čtyři kola 550 koní a 770 Nm. Tato verze přitom ke zrychlení na stovku potřebuje již jen pouhých 3,9 sekundy, za 14,6 sekundy pak jede dvoustovkou. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 286 km/h, v řeči čísel tak skutečně jde spíše o supersport než mohutné pětimetrové SUV s hmotností okolo dvou tun. Zmínit pak můžeme ještě spotřebu 11,3-11,4 l/100 km.
Po stránce cenové novinka odstartuje na německém trhu na částce 83 711 Eur (cca 2 147 400 Kč), zatímco za osmiválcové Turbo dáte minimálně 146 662 Eur (3 762 250 Kč). Oproti konkurenčním modelům Audi Q8, BMW X6 či Mercedesu GLE Coupe je tedy Porsche Cayenne Coupe výrazně dražší, ovšem zároveň působí také daleko přitažlivěji.
Porche tak udělalo z často vysmívané koncepce něco extra a nejlépe to podtrhuje jeden detail, který jsme si nechali na závěr. Je jím dnes už legendární čalounění Pepito. To značka poprvé použila v roce 1964 v kombinaci se sedadly Recaro, nicméně o sedm let později tato volba zmizela z nabídky. Vrátila se pak až v roce 2013, kdy je Porsche začalo užívat u limitovaných modelů. Coupe je ovšem prvním regulérním vozem, se kterým černobílé středy sedadel můžete spojit. Co můžete, vlastně musíte, bez nich kabina vypadá nehotově, s nimi naopak přitažlivost vozu posouvá ještě o úroveň výš.








Porsche Cayenne Coupe se již ukázalo naživo...
...vůči základnímu SUV vypadá neskutečně přitažlivě






























K dispozici bude zpočátku v šestiválcové...
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
