Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB

Německá značka chce své portfolio stoprocentně dále rozšiřovat, momentálně je však naprosto vytížena novým modelem Macan.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB

16.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka chce své portfolio stoprocentně dále rozšiřovat, momentálně je však naprosto vytížena novým modelem Macan.

Již v několika článcích jsme naznačili, že začátek nového roku je vždy o bilanci toho uplynulého, zvláště, pokud přijde řeč na prodeje nových automobilů. Dnes jsme se tak mohli podívat na evropské registrace, které mnoho pozitiv nepřinesly. Tedy alespoň pro některé trhy či značky. Porsche však rozhodně není takovým výrobcem, neboť loni poprvé ve své historii dodalo zákazníkům více než 162 000 exemplářů. Německá automobilka je tak na nejlepší cestě ke splnění svého plánu, který počítá s 200 tisíci registracemi ročně.

Ačkoliv by přitom Porsche chtělo danou metu překročit až v roce 2015, s příchodem modelu Macan se toho možná dočká již letos. Menšího SUV by se totiž mělo prodávat zhruba 50 000 exemplářů ročně. Tento odhad by ale mohl být značně podhodnocený, neboť když se podíváme na bilanci dosavadních prodejů, pak každým druhým vyexpedovaným modelem byl Cayenne (přes 84 000 kusů).

Je tu ovšem i ta možnost, že jedno SUV ukradne zákazníky tomu druhému, kvůli čemuž by plán značky krachnul. Není proto divu, že šéf značky Matthias Muller se již porozhlíží po dalším možném rozšíření portfolia. A tím by se mohl stát menší sedan, který by se v hierarchii značky zařadil pod nikterak extrémně prodávanou Panameru (loni bylo registrováno cca 30 tisíc kusů, tedy stejně jako Porsche 911).

Celá věc má ale samozřejmě jeden háček, a tou jsou výrobní kapacity. Muller totiž dodává, že značka si prošla opravdu náročným obdobím, aby vůbec mohla s modelem Macan vstoupit do nového teritoria. „Nešlo jen o to vyvinout samotné auto, ale také připravit továrnu na dvojnásobnou produkci a postavit novou lakovnu a lisovnu,“ svěřuje se s detaily šéf Porsche.

Nyní tak prý budeme muset čekat, jak se celá situace vyvrbí. Německá automobilka má totiž jen jedny finance, které vícekrát utratit nemůže. „Myšlenek máme spoustu, ale realizovat můžeme jen jednu, druhou, třetí nebo čtvrtou,“ dodává vysvětlení k celé záležitosti Muller. Momentálně je tak velmi sporné, zda malý sedan vznikne, ve hře ale rozhodně je.

Pokud se automobilka v jeho případě rozhodně kladně, pak by projekt s kódovým označením Pajun (Panamera Junior) měl být postaven na platformě MSB, která bude podepírat také novou generaci mohutnějšího čtyřdveřového sourozence. Stoprocentně však bude muset být zkrácena.

Oproti tomu volba mezi pohonem zadních a všech čtyř kol by naopak měla být zachována, stejně jako budou oba vozy sdílet shodné designové elementy. V rámci motorů ale již novinka půjde pro změnu navštívit sklady Porsche Macan. Napřed ale musí dostat ono požehnání.


Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB - 1 - Porsche Pajun render 01Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB - 2 - Porsche Pajun render 02Porsche Pajun: konkurent BMW 5 je dál ve hře, dorazit má na kratší platformě MSB - 3 - Porsche Pajun render 03
O dalším sedanu značky Porsche se začalo mluvit již v roce 2011. Takhle si jej předloni představoval náš starý známý Theophilus Chin

Zdroje: Autocar, Theophilus Chin

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše