Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně
30.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předchozí spekulace se tentokrát potvrdily skoro do puntíku. Panamera Turbo S je skutečností a všech svých 550 koní poprvé ukáže v New Yorku.
Již včera jsme vás informovali o tom, že Porsche brzy představí nové nejsilnější provedení Panamery. Za tradičním přídomkem Turbo S mělo skrývat až 550 koní výkonu a dynamiku u tak velkého sedanu dosud nevídanou. Předpokládali jsme odhalení na autosalonu v New Yorku nebo Šanghaji, tedy okolo 20. dubna, nakonec k němu ale došlo mnohem dříve. Tedy alespoň k tomu virtuálnímu.
Ačkoli většina předchozích spekulací byla tiskovou zprávou Porsche naplněna do puntíku, přesto zbývá pár detailů, o kterých jsme nevěděli vůbec, nebo jsme je alespoň neznali přesně. A tak se zuffenhausenské novince pojďme podívat řádně na zoubek.



Turbo S je pochopitelně nejsilnější verzí Panamery. A nejen to, je výjimečným zjevem i mezi velkými sedany svého druhu, neboť nejvyšším výkonem překonává jak BMW 760Li, tak Mercedes S63 AMG. A i když se co do výkonu stále musí sklonit před vrcholem třídy S, modelem S65 AMG, po stránce dynamiky jej hravě překonává. Zdá se tedy být nad slunce jasné, že německé dálnice mají nového krále.
Technicky novinka vychází z modelu Panamera Turbo, když využívá stejného osmiválce o objemu 4,8 litru, který je dopován dvojicí turbodmychadel. Lopatky turbodmychadel jsou ale u „eSka” nově ztvárněny ze slitiny titanu a hliníku a spolu s upraveným motormanagementem dodávají vozu o plných 10 procent výkonu navíc. Celkově se tak Panamera Turbo S může pochlubit až 550 koňmi a 800 newtonmetry (při využití funkce overboost), což jsou jistě působivé hodnoty. Výkon je pochopitelně posílán na kola obou náprav přes automatickou převodovku.
Výsledná dynamika je neméně okouzlující. Panamera Turbo S zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy, čímž je v tomto ohledu rychlejší než třeba ikonická 911 GT3. Maximální rychlost pak činí 306 km/h - dynamika vozu je tedy ještě lepší, než jakou jsme ji očekávali včera.
Automobilka si pochopitelně nemohla dovolit nechat příliš vysoko vystoupat normovanou spotřebu paliva a ta tedy činí v kombinovaném cyklu těžko uvěřitelných 11,8 litru benzinu na 100 km. Je spíše k pousmání, že vůz je vybaven 19" koly s pneumatikami se sníženým valivým odporem, na přání ale můžete dostat i 20" kola bez této vymoženosti. Standardem je dále adaptivní podvozek PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) a Chrono paket v provedení Turbo.
Pokud se vám novinka zalíbila, našetřete si nejméně 167 076 Eur (cca 4,1 milionu Kč, vč DPH). A to do letošního června, kdy se objeví u německých dealerů značky. Jak jsme již avizovali, světovou premiéru čeká vůz na newyorské autoshow za tři týdny.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva