Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model
22.4.2024 | Petr Prokopec
Nové auto pro země EU s osmiválcovým motorem bez byť jen hybridní asistence, to zní v roce 2024 skoro surreálně. Ale je to tak, rok po modernizaci zbytku řady Cayenne přišla řada také na sportovní derivát GTS, který zamířil citelně dál.
Porsche Cayenne dnes můžete zakoupit v devíti variantách. To není zrovna málo, opravdu působivá je však skutečnost, že žádné provedení vlastně neslyšelo o downsizingu. Pohon základní verze i varianty E-Hybrid má na povel třílitrový šestiválec, zatímco Cayenne S a Turbo E-Hybrid jsou osazeny osmiválcem. Tak je tomu i v případě Coupe, které je navíc možné pořídit ve vrcholné formě Turbo E-Hybrid GT Package. Také u ní ovšem přichází ke slovu elektrifikovaný osmiválec, přičemž výkon soustavy vzrostl dokonce na 739 koní.
Taková je tedy nabídka po loňském faceliftu, před ním ovšem automobilka z Zuffenhausenu nabízela ještě o trochu víc. Řeč je o variantě GTS, s jejímž návratem Porsche trochu otálelo. Není to ale až tak moc překvapivé, neboť sportovní derivát je dlouhodobě nabízen vždy jen po určitou dobu. Ostatně v rámci třetí generace se poprvé ukázal až v červnu 2020, zatímco základní SUV a vrcholné Turbo dorazily již v září 2017. Ve srovnání s minulostí tedy značka nemá zpoždění, ale spíše naopak přidala do kroku.
Provedení GTS je vítané už proto, že rozšiřuje nabídku variant osazených osmiválcem. A protože Cayenne S disponuje 475 koňmi, čímž překonává sportovní derivát před faceliftem, bylo všem v Zuffenhausenu jasné, že je třeba pozdvihnout laťku o trochu výše. Čtyřlitrová jednotka tedy prošla laděním, na jehož konci nabízí rovných 500 koní, tedy o čtyřicet víc než před modernizací. Doplňuje i pak přepracovaný osmistupňový automat s režimy Sport a Sport Plus, stejně jako pohon všech kol.
S tímto pohonem zvládá GTS stovku za 4,4 sekundy (o desetinu rychleji než dříve) při své cestě za nejvyšší rychlostí 275 km/h. Automobilka nicméně zapracovala také na lepším chování v zatáčkách - přední náprava je tak osazena ložisky z verze Turbo GT, se kterými přichází více negativního odklonu kol, a tedy lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách. Podvozek klesl o 10 milimetrů níže k zemi, za čímž mimo jiné stojí standardní adaptivní vzduchové měchy se dvěma komorami. Nechybí pak ani 21palcové odlehčené ráfky.
Uvnitř lze pro změnu očekávat látkový materiál Race-Tex, který byl použit na stropě, v dveřních panelech, loketních opěrkách či středech sedadel. Ta mohou být sportovní či komfortní, přičemž v prvním případě jsou elektricky ovládána v osmi směrech, ve druhém pak dokonce ve čtrnácti. Standardní výbava přitom dále počítá s ambientním osvětlením či audio systémem Bose. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít a dotykovou obrazovku multimédií či vyhřívaný sportovní volant.
Automobilka klade větší důraz na kupé, u kterého lze standardně počítat s prosklenou střechou a adaptivním zadním spoilerem. Zákazníci jej pak mohou osadit rovněž sportovním výfukovým systémem s centrálními koncovkami, jenž je součástí jednoho ze tří paketů zaměřených na redukci hmotnosti. Ta může poklesnout až o 25 kg - vše záleží na tom, zda se dále rozhodnete také pro karbonový difuzor či zredukované odhlučnění a izolaci kabiny.
Obě verze, tedy výchozí SUV a kupé, je možné objednávat již nyní. Ceny pro český trh sice zatím neznáme, třeba ve Švýcarsku ovšem GTS startuje na 158 tisících franků (cca 4,1 mil. Kč). Dá se nicméně předpokládat, že u nás bude novinka o trochu levnější, aby opravdu vytvořila most mezi Cayennem S a vrcholnou verzí Turbo. První je totiž k mání od 2 857 476 Kč, druhá pak od 4 495 362 Kč.
























GTS se po krátké odmlce vrací do nabídky, opět s osmiválcem, jen tentokrát vyladěným na 500 koní. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 10 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 4 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 6 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 7 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 9 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 16:50 - pavproch
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam