Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích

V krocích Porsche je někdy těžké se vyznat. Jeden den jako by bojovalo za elektřinu, ten druhý se pere za spalovací motory. Dnes přišel „den spalováků” - automobilka si je už teď jistá, že po roce 2030 udrží v EU v prodeji i osmiválcové benziny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích

31.3.2024 | Petr Prokopec

Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích

/

Foto: Porsche

V krocích Porsche je někdy těžké se vyznat. Jeden den jako by bojovalo za elektřinu, ten druhý se pere za spalovací motory. Dnes přišel „den spalováků” - automobilka si je už teď jistá, že po roce 2030 udrží v EU v prodeji i osmiválcové benziny.

Porsche je automobilkou, která se rozhodla sedět na dvou židlích. Ta jedna je elektrická, ta druhá pak věrnější kořenům značky, tedy spalovací. Která bude mít nakonec navrch, ukáže jen čas, minimálně v případě tří modelů ale můžeme počítat s dlouhodobou spalovací budoucností. Vedle klasické 911 půjde také o modely Cayenne a Panamera, které si zachovají nejen motory V6, ale dokonce i V8.

Němci přiznávají, že udržet při životě jej bude náročné, kvůli emisím to ale překvapivě nebude. „Víme, že motor je připraven na normu Euro 7, v tom problém není. Jen musíme přihodit některé komponenty, které jsou ve vývoji,“ uvedl Thomas Freimuth, šéf modelové rodiny Panamera pro kolegy z Car Sales. Zároveň dodal, že automobilka z Zuffenhausenu splní požadované limity „i bez hybridního systému“.

Kde je tedy problém? „Dokonce i v případě Panamery se musíme vypořádat s jinými regulacemi. Jde o limity úrovně hluku, které jsou rok od roku nižší a nižší a nižší. Bude tak mnohem náročnější dostat z naší osmiválcové Panamery dobré emoce,“ upřesnil dále Freimuth. Porsche se ale prý ani tak motoru V8 nevzdá. Místo toho předpokládá, že je bude prodávat i po červenci 2030, kdy norma Euro 7 vejde v platnost.

Přesto Porsche předpokládá, že v onom roce 2030 budou více než 80 procent veškerých jeho prodejů tvořit elektromobily. Dovolujeme si o tom dopředu zapochybovat, ostatně i Freimuth hovoří opatrně. Připouští, že pokud něco takového má klapnout, „pak se musíme naučit, jak přinést osmiválcové emoce do našich elektrických aut, protože vzdálená budoucnost je elektrická a my pro ni musíme najít řešení“.

Jakkoli se nicméně jedná o velký oříšek, Porsche je připraveno ho rozlousknout. „Inspiraci hledáme všude možně, protože zvuk v autě je velmi důležitý,“ říká Freimuth. Jeho slova jen potvrzují náš dlouhodobý názor, že milovníky sportovních aut současná elektromobilita zkrátka nedokáže oslovit. Nejde tu totiž jen o bleskurychlé zrychlení v přímce, ale právě ony emoce dané zvukem či vibracemi. Nemluvě o možnosti řádit pomalu do nekonečna.

„Doufám, že to dokážeme,“ uzavírá své postřehy optimisticky Freimuth. Náš pohled už znáte a hodně ukáže už příští roky, kdy v nabídce značky začnou anebo nezačnou chybět spalovací verze modelů Macan a 718. Tedy alespoň v zemích EU, jinde - Austrálii nevyjímaje - budou dál k dispozici obě provedení.


Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 1 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 03Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 2 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 07Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 3 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 08Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích - 4 - Porsche Panamera 2023 prvni sada 23
Nová generace Panamery je momentálně s osmiválcem k mání pouze ve verzi Turbo E-Hybrid, kdy za 5 045 337 Kč dostáváte 680 koní, zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 315 km/h. Časem má přibýt i ryzí spalovací motor a v prodeji zůstat i v příští dekádě. Foto: Porsche

Zdroj: Car Sales

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše