Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche ukázalo řešení jedné z bolístek elektromobilů, připomíná prasnici se selaty
16.9.2020 | Petr Prokopec
Svérázný pohled nabízí prezentační fotky automobilky Porsche. Přívěs obložený auty připomíná prasnici obloženou selaty a o krmení tu i jde.
Širšímu rozvoji elektrické mobility brání hned několik věcí, těmi nejcitelnějšími jsou ale cena elektrických aut a obecně problematické doplňování energie. S energetickou hustotou akumulátorů a dobou jejich dobíjení asi hned tak nikdo nic neudělá, v případě infrastruktury se ale mnohé země snaží budovat sítě dobíjecích stanic. I kdyby se ale rozkrájely, pořád budou existovat místa, kde buď elektřina nebude vůbec a nebo ne v dostatečné míře.
Tento problém zaregistrovalo i Porsche, které loni poslalo na trh nový model Taycan. Pro letošek pak automobilka zařadila elektromobil i do svých doplňkových programů, v jejichž rámci se zákazníci mohou pod vedením zkušených instruktorů podívat na závodní okruh či za Polární kruh. Tedy do lokalit, které nejsou dobíjecím stanicím zrovna zaslíbené. A právě proto značka přišla s řešením v podobě dobíjecího přívěsu.
Porsche na vývoji spolupracovalo s německou společností Ads-Tec, přičemž zatím má k dispozici sedm exemplářů. Každý se pyšní výkonem 3,2 megawattu a kapacitou 2,1 MWh, což znamená, že dobíjecí přívěs zvládne naráz obsloužit až deset elektromobilů a celkově z něj může být nabito až 30 exemplářů Porsche Taycan. Ty srovnané vedle sebe tak trochu připomínají selátka sající mléko prasnice, což vlastně tak trochu dělají.
Automobilka dodává, že první pozitivní zkušenosti přišly již loni v listopadu, kdy se v portugalském Portimau konala třítýdenní zákaznická akce. Na té již dobíjecí přívěsy nechyběly, přičemž napájeny byly energií z blízkých fotovoltaických panelů. Jak dlouho ovšem dobíjení přívěsů tímto způsobem trvalo, značka neuvedla.
Od té doby byly přívěsy nasazeny po celém světě a mají na kontě přes 5 000 dobíjecích operací, z nichž mnohé se uskutečnily při teplotě -40 stupňů Celsia. V rámci oněch programů Porsche tak jde o vítané řešení, nicméně jakkoliv jde možná o velký skok pro značku ze Zuffenhausenu, v rámci celé elektromobility jde o víceméně nepatrný posun, který masovému rozšíření alternativního pohonu příliš nepomůže.
Porsche vyřešilo nedostačující elektrickou infrastrukturu na okruhových dnech či na akcích za Polárním kruhem, je to ale jen slabá náplast na bolístky bránící rozvoji elektrické mobility. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami