Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu
23.1.2019 | Petr Prokopec
Interiéry moderních aut mohou být krásné a vybavené věcmi, o kterých se nám dříve nesnilo, se záplavou dotykových displejů ale nikdy nebudou tak příjemné. Nové Porsche 911 dál sází na tlačítka.
Od představení nového Porsche 911 uběhlo již několik týdnů, přesto osmá generace zůstává v centru dění. Jakkoliv se zvenčí na první pohled od předchozího provedení moc nezměnila, tedy až na poněkud svérázné kliky dveří, pod kapotou došlo na řadu modifikací. Pohonná jednotka dnes ale zůstává pčím zcela skryta, těšit se tak lze alespoň z vyššího výkonu. Snad nejvíce ale značka ze Zuffenhausenu řádila v interiéru.
Kultovní model se dočkal zcela nové kabiny, která působí mnohem čistším dojmem, než tomu bylo dříve. To není u nových aut zase tak výjimečné, Porsche se ale na rozdíl od mnoha dalších výrobců, včetně třeba koncernového Audi vyhnulo eliminaci tlačítek, řada z nich zůstala na svém místě. Jen byl přepracován jejich tvar. To je vskutku překvapivé, dle firemního šéfa vývoje a výzkumu Michaela Steinera to ale má své opodstatnění. „Mačkat tlačítka je zábavné. Není to vždy jen o obrazovkách. Chtěli jsme čistý vnitřek, zároveň jsme ale chtěli zachovat zákazníkům jejich oblíbenou kratochvíli.“
Máte pocit, že Steiner přehání a svými slovy jen omlouvá skutečnost, že designéři Porsche jsou natolik líní, že nejen ponechávají bez doteku siluetu vozu, ale nyní ještě opomenuli vylepšit kabinu vozu? Pak zkuste zapřemýšlet dvakrát. Nebo se spíše vžijte do role majitele 911, který právě po vlastní ose dorazil na okruh, převlékl se do závodního overalu, nasadil helmu a rukavice a postavil se na startovní čáru. V takové chvíli by byť jen snaha o aktivaci sportovního režimu na displeji byla nemožná a vlastně ve své podstatě otravná.
O poznání jiná situace však nastává, když k dispozici máte tlačítka. Ta navíc již nejsou v mnoha případech tak titěrná, problémem tedy nejsou ani ony rukavice. Pár prostých pohybů sice vede ke stejnému cíli, k jakému by vás dovedla i dotyková obrazovka, nicméně samotnou cestu si užijete rovněž. Navíc bychom se ani nedivili, kdyby tím, jak měníte tuhost tlumičů a otevíráte škrtící klapku výfuku, narůstal i váš pocit, že jste závodním jezdcem připravujícím se pomalu na start v Le Mans. Jakkoliv tedy Porsche začalo klást důraz na komfort, své kořeny zjevně ještě zcela neodstřihlo. A celému koncernu VW ukazuje, kudy lze kráčet - snažit se ovládat auto jen přes dotykové displeje za jízdy, klidně bez rukavic a mimo okruh, je někdy velmi nepříjemné...


I nové Porsche 911 nadále disponuje kabinou s tlačítky...

...vše ale působí mnohem čistěji než u předchůdce


Porsche se tak vydalo docela jinou cestou než zbytek koncernu VW tažený Audi - v jeho nových modelech jsou už tlačítka skoro neexistující věcí
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
