Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S poruchovostí Alf Romeo je prý konec, šéf vytrénoval 425 srdcařů, kteří už nevyrobí šmejd
1.5.2022 | Petr Miler
O podobných záměrech jsme slyšeli už tolikrát, že pozitivnímu výsledku nebudeme věřit, dokud ho sami neuvidíme. I když některé poznámky šéfa značky působí až trochu komicky, vypadá to, že automobilka to tentokrát myslí smrtelně vážně.
Alfa Romeo má spoustu příznivců, neboť její auta vždy patřila mezi ta, která vzbuzují emoce. Kdyby šlo jen o emoce pramenící z atraktivního designu a jízdního projevu, bylo by to skvělé, ona je to ale mnohem pestřejší škála pocitů, řečeno diplomaticky. Fráze „Donne e motori: Gioie e dolori” (doslova „Ženy a auta: Radosti a bolesti”) se mezi Italy netraduje náhodou. Jsou to totiž hlavně italská auta - Alfy Romeo nevyjímaje -, která způsobují bolest častěji, než by bylo zdrávo.
Nakonec stačí vzít do auta nějakého alfistu a provézt jej po jím známém kraji. I kdyby to byl hodně velký diplomat, neopomene zmínit, co se mu kde na autě pokazilo. Tady zůstal stát kvůli problémům s elektrikou, támhle kvůli prasklému těsnění pod hlavou, jinde mu z vozu něco upadlo... To není výmysl, ale autentická zkušenost, nakonec i kolega si s jednou z nich kdysi prožil své a opravy ho za půl roku stály víc než celé auto. A i když se to někdy se zkazkami o nekvalitě italských aut přehání, světovou špičku ve spolehlivosti skutečně nepředstavují.
Nezastírá to ani nový šéf značky Jean-Philippe Imparato, který v alfách doslova vyrostl. Jeho otec byl velký fanda značky, nakonec ale i on se musel svých vysněných aut vzdát, protože potřeboval ve skutečnosti dvě, aby měl pořád aspoň jedno funkční. Imparato tak říká, že lidé dnes koukají na Alfy pohrdavě s tím, že jde přece i italská auta... To podle něj musí skončit a prý to také skončí s novým modelem Tonale.
Italové něco takového plánovali už několikrát, ale nikdy to pořádně nevyšlo, takže skepse je na místě. Imparato ale říká, že tentokrát je to doopravdy a přijatá opatření jsou bezprecedentní. I v rámci samotné výroby vybral Imparato 425 nadšených alfistů, kteří prošli školením trvajícím 19 000 člověkohodin, aby osobně dohlédli na kvalitu vyráběných aut. Spolehnout se ale jen na lidi by nestačilo, automobilka tak začne používat prostředky včetně 3D-skenování vnějších i vnitřních částí vozu, aby montáž vyhověla novým a přísnějším tolerancím. Nekvalitní a nespolehlivé Tonale podle Imparata prostě nebude.
Zda se to stane skutečností, nevíme. Imparatovi nelze upřít snahu, je to nadšenec a schopný manažer, ovšem to byl Sergio Marchionne také. A Alfa se přesto nedostala nikam. Imparato navíc už prokázal, že je také velký optimista, takže si skutečně raději počkáme, co z toho všeho vzejde.



Alfa Romeo Tonale má být v historii značky průlomovým vozem, bude prý bezprecedentně kvalitní a spolehlivá. Jsme na to zvědavi. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami