Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje Alfy Romeo jsou stále větší debakl, plány nového šéfa se zdají být totálně mimo realitu
1.4.2022 | Petr Prokopec
Daleko nejhorší výsledek v historii nezávislého měření prodejů aut si loni v Evropě připsala Alfa Romeo. S prodeji se postupně propadla skoro o 90 procent a i oproti mizernému předloňsku její odbyt klesl téměř o třetinu. A nový šéf plánuje konkurenta BMW 7?
Prakticky pokaždé, když píšeme o Alfě Romeo, máme připravené kapesníky. Jinak než se slzami v očích se totiž o kdysi slavné automobilce snad ani vyjadřovat nelze, její pád během pár let zkrátka budí nemalé emoce a pozitivní opravdu nejsou. Ostatně ještě v roce 2001 značka v Evropě prodala 205 431 nových aut. Loni se však v rámci starého jednalo už jen o 25 964 exemplářů. I oproti roku 2020 (35 718 aut) šlo o další mohutný propadl. Jinde ve světě navíc nemá příliš kde brát, a tak se i její celkové prodeje vyšplhaly na pouze 55 tisíc vozů. I to představuje další meziroční pokles.
Nový šéf automobilky Jean-Philippe Imparato nicméně přesto loňské výsledky oznamoval s úsměvem, neboť dle něj Alfa Romeo přispěla k provoznímu zisku celého koncernu Stellantis „několika stovkami milionů Eur“. Souběžně s tím má jít také o počátek nové úspěšné éry, která povede k razantnímu zvýšení prodejů. Do pěti let by se totiž prodeje měly zvednout na 300 tisíc exemplářů ročně, a to díky tomu, že se automobilka zaměří na evropské trhy a Čínu. Zdá se nám to nemožné.
Je totiž třeba si uvědomit, že stávající nabídka značky počítá se sedanem Giulia a SUV Stelvio. První model byl nicméně představen již v roce 2015, druhý je pak o dvanáct měsíců mladší. Zájem o ně tak prakticky vyprchal, přičemž jedinou pomocnou ruku může tomuto ne zrovna členitému portfoliu podat nové SUV Tonale. To bylo představeno letos v únoru, přičemž za zákazníky zamíří v benzinové, hybridní a dieselové formě. Ani u jedné však nepočítáme s tím, že by dokázala ne až tak oslovit, ale hlavně přimět ke koupi statisíce lidí po celém světě.
Můžeme předpokládat, že zájem publika rozdmýchají modernizace Giulie a Stelvia, půjde však jen o drobné nakopnutí. Vyjma zmíněného Tonale ovšem značka pro nejbližší dobu další novinku nechystá. Opravdu tedy nechápeme, čím chce Imparato oslovit zákazníky, když je automobilka nedokázala oslovit dosud. Co je však ještě překvapivější, to jsou jeho plány do budoucna, ty nám přijdou už zcela mimo realitu. Alfa Romeo by se totiž měla vrátit do vrcholných segmentů, a to se dvěma SUV a jedním sedanem, jenž budou konkurovat BMW X5, X6 a řadě 7.
„Ještě jsem to nikomu dříve neřekl, ale jelikož chceme být globální prémiovou značkou koncernu Stellantis a protože nás všichni na světě znají, rád bych na trh dostal luxusní SUV. Je otázkou, jak to uděláme, nicméně nad segmentem D se nachází ještě segment E s velmi vysokými výkony,“ uvedl k budoucnosti Imparato. Zároveň naznačil, že první z ohlášeného trojlístku by se měl objevit v roce 2027. To je přitom období, ve kterém Alfa Romeo odstartuje svou již pouze elektrickou éru.
Znamená to tedy, že obě SUV i velký sedan dorazí jen jako elektromobily postavené na koncernové modulární platformě STLA. S tou přitom budou spojené baterie o kapacitě až 118 kWh a výkony až 897 koní. Jakkoliv jsou ovšem tato čísla působivá, o něco, co by konkurenci dostalo do kolen, rozhodně nejde. Především je tu ale jiný problém - když Alfa nedokáže bodovat s relativně konkurenceschopnými auty - opět sedanem a SUV - o třídu níž, proč si myslí, že bude úspěšná v ještě vyšších patrech trhu?
Je to konzervativní segment, zákazníci BMW se neotočí na podpatku a nevyrazí pro Alfu „řady 7” jen proto, že ji nabídne. A když bude jen elektrická, což je směr nastolený hlavně politiky a odmítaný i 85 procenty Němců či 90 procenty Nizozemců, co bude oním impulsem majícím zajistit takovému autu přitažlivost? Jsme přesvědčeni, že se Alfa zas a znovu ponořila do vlastní virtuální reality a konfrontace s tou skutečnou ji bude velmi bolet. Ostatně není to tak dávno, co Sergio Marchionne věštil Alfě prodeje 400 tisíc aut ročně už pro rok 2018. Loňskou, tedy ještě pozdější realitu znáte...
Letošní a na hodně dlouhou dobu poslední novinkou značky je SUV Tonale. Opravdu by nás proto zajímalo, kterak chce Jean-Philippe Imparato během pár let navýšit prodeje značky z loňských 55 tisíc na 300 tisíc aut. Takové plány už tu byly a nedopadly dobře. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva