Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední osmiválcový sedan s manuálem drtí prodeje, jeho šestiválcový bratříček je na tom ještě líp
5.1.2024 | Petr Prokopec
Máte pocit, že už zdálky vypadá jako ministr války a jako takový snad ani nemůže být k dispozici s manuálem? Omyl, Cadillac CT5-V Blackwing je s ruční převodovkou k mání a frčí stále víc, menší CT4-V Blackwing a je na tom dokonce ještě líp.
Chutě, touhy či potřeby lidí nejsou ani v nejmenším stejné. Zatímco tedy někdo holduje svíčkové a knedlíkům, jiný nedá dopustit na zeleninový salát. Někomu se líbí kypré blondýnky, další dává přednost skoro kachektickým brunetám. A tak bychom mohli pokračovat donekonečna. Není tedy překvapivé, že mezi auty všichni lidé nechtějí SUV s automatickými převodovkami. Když se nicméně zadíváme na stávající nabídku řady automobilek, pomalu nic jiného v nich nenajdeme.
Na jedné straně lze pochopit, proč se výrobci zaměřili tímto směrem, je to dnes nejvíce výtěžná skupina, což logicky vede k minimalizaci nákladů a maximalizaci zisků. Jenže po několika letech se ukazuje, že lidé nejsou jen přejedení komiksových filmů, které v kinech začínají spíše propadat, než aby vydělávaly miliardy, ale jsou otráveni také velmi okleštěnou nabídkou. A proto s velkou ochotou přebíhají do těch showroomů, kde jim nabídnou také něco jiného.
Uspět mohou Cadillacu, který mimo jiné nabízí také sedany CT4-V Blackwing a CT5-Blackwing. Ten první pohání přeplňovaný 3,6litrový šestiválec naladěný na 479 koní, zatímco u druhého lze pod kapotou najít dokonce 6,2litrový osmiválec. Ten po dopingu kompresorem dává k dobru 677 koní, což je i na dnešní dobu pořádná porce. Zákazníci si navíc mohou u obou aut vybrat mezi manuální a automatickou převodovkou, což je naprosté unikum.
Cadillac původně předpokládal, že pro šestistupňovou ručně řazenou skříň se rozhodne zhruba 35 procent kupujících, což znělo ambiciózně. Jenže v podstatě došlo přesně na to, nač jsme naráželi nejednou v minulosti - když se veškerá konkurence vydala jinam, osamocené nabídky bodují skoro samy. Platí to hlavně v případě CT5, který je jediným vozem na trhu, u kterého lze osmiválec spárovat s manuálem. Šestiválcový CT4 pak má konkurenci v podstatě jen v BMW M3.
V loňském roce tak téměř polovina všech prodaných exemplářů obou modelů byla osazena manuálem. Přesné číslo Cadillac neupřesnil, dle automobilky se však zájem o trojici pedálů u obou vozů stabilizoval na takřka stejné úrovni. Když přitom CT4 a CT5 ve verzích Blackwing dorazily v roce 2021 do prodeje, měl manuál u prvního podíl 45 procent a u druhého 62 procent. V roce 2022 se pak poměr změnil na přibližně 40 resp. 50 procent. Šestiválcový bratříček je na tom tedy ještě líp.
Zájem o ruční řazení je navíc očividně nejen nemalý, ale hlavně dlouhodobý - není to tedy tak, že by nabídka ukojila pár fanoušků a tím to haslo. Ostatně automobilka dále uvedla, že prodeje verzí V-Series a Blackwing se meziročně zvedly o 55 procent. Cadillac CT5 přitom nedávno prošel faceliftem, načež je prakticky jisté, že modernizace se dočká i vrcholné provedení. A Cadillac by skutečně šel proti vlastní pokladně, pokud by obě dojné krávy hodlal poslat z pastvy na jatka.






U modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing mohou zákazníci volit mezi standardním 6stupňovým manuálem a příplatkovým 10stupňovým automatem. Poměr v rámci prodejů se pohybuje okolo 50:50, k šestiválci dokonce bere manuál většina lidí. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejčtenější články
Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan