Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední osmiválcový sedan s manuálem drtí prodeje, jeho šestiválcový bratříček je na tom ještě líp
5.1.2024 | Petr Prokopec
Máte pocit, že už zdálky vypadá jako ministr války a jako takový snad ani nemůže být k dispozici s manuálem? Omyl, Cadillac CT5-V Blackwing je s ruční převodovkou k mání a frčí stále víc, menší CT4-V Blackwing a je na tom dokonce ještě líp.
Chutě, touhy či potřeby lidí nejsou ani v nejmenším stejné. Zatímco tedy někdo holduje svíčkové a knedlíkům, jiný nedá dopustit na zeleninový salát. Někomu se líbí kypré blondýnky, další dává přednost skoro kachektickým brunetám. A tak bychom mohli pokračovat donekonečna. Není tedy překvapivé, že mezi auty všichni lidé nechtějí SUV s automatickými převodovkami. Když se nicméně zadíváme na stávající nabídku řady automobilek, pomalu nic jiného v nich nenajdeme.
Na jedné straně lze pochopit, proč se výrobci zaměřili tímto směrem, je to dnes nejvíce výtěžná skupina, což logicky vede k minimalizaci nákladů a maximalizaci zisků. Jenže po několika letech se ukazuje, že lidé nejsou jen přejedení komiksových filmů, které v kinech začínají spíše propadat, než aby vydělávaly miliardy, ale jsou otráveni také velmi okleštěnou nabídkou. A proto s velkou ochotou přebíhají do těch showroomů, kde jim nabídnou také něco jiného.
Uspět mohou Cadillacu, který mimo jiné nabízí také sedany CT4-V Blackwing a CT5-Blackwing. Ten první pohání přeplňovaný 3,6litrový šestiválec naladěný na 479 koní, zatímco u druhého lze pod kapotou najít dokonce 6,2litrový osmiválec. Ten po dopingu kompresorem dává k dobru 677 koní, což je i na dnešní dobu pořádná porce. Zákazníci si navíc mohou u obou aut vybrat mezi manuální a automatickou převodovkou, což je naprosté unikum.
Cadillac původně předpokládal, že pro šestistupňovou ručně řazenou skříň se rozhodne zhruba 35 procent kupujících, což znělo ambiciózně. Jenže v podstatě došlo přesně na to, nač jsme naráželi nejednou v minulosti - když se veškerá konkurence vydala jinam, osamocené nabídky bodují skoro samy. Platí to hlavně v případě CT5, který je jediným vozem na trhu, u kterého lze osmiválec spárovat s manuálem. Šestiválcový CT4 pak má konkurenci v podstatě jen v BMW M3.
V loňském roce tak téměř polovina všech prodaných exemplářů obou modelů byla osazena manuálem. Přesné číslo Cadillac neupřesnil, dle automobilky se však zájem o trojici pedálů u obou vozů stabilizoval na takřka stejné úrovni. Když přitom CT4 a CT5 ve verzích Blackwing dorazily v roce 2021 do prodeje, měl manuál u prvního podíl 45 procent a u druhého 62 procent. V roce 2022 se pak poměr změnil na přibližně 40 resp. 50 procent. Šestiválcový bratříček je na tom tedy ještě líp.
Zájem o ruční řazení je navíc očividně nejen nemalý, ale hlavně dlouhodobý - není to tedy tak, že by nabídka ukojila pár fanoušků a tím to haslo. Ostatně automobilka dále uvedla, že prodeje verzí V-Series a Blackwing se meziročně zvedly o 55 procent. Cadillac CT5 přitom nedávno prošel faceliftem, načež je prakticky jisté, že modernizace se dočká i vrcholné provedení. A Cadillac by skutečně šel proti vlastní pokladně, pokud by obě dojné krávy hodlal poslat z pastvy na jatka.






U modelů CT4-V Blackwing a CT5-V Blackwing mohou zákazníci volit mezi standardním 6stupňovým manuálem a příplatkovým 10stupňovým automatem. Poměr v rámci prodejů se pohybuje okolo 50:50, k šestiválci dokonce bere manuál většina lidí. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
před 8 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford přijde s náhradou za Focus a hlava nám to nebere, bude to doslova popadesáté totéž
před hodinou
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
před 3 hodinami
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
před 4 hodinami
Experti varují před vysokou poruchovostí baterií používaných v Teslách, umírají ve velkém a hodně brzy
před 6 hodinami
Věřte nebo ne, ale tohle je nejnovější Kalašnikov. Je to motorka s vozíčkem, vlastně pořádným „vozejkem”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.05. 18:09 - Snowman000
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- Politický koutek 12.05. 15:50 - pavproch
- BMW Divize 12.05. 14:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 21:25 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.04. 20:51 - Snowman000
