Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč
22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Limitovaná edice českého supersportu odkazuje na někdejší násilné ukončení výroby. Do výroby R1R dorazí s výkonem 330 až 400 koní při 670 kilech.
Rok 1947 nebyl pro automobilku Praga zrovna příznivý. Díky poválečnému stavu a příchodu dnes již nechvalně známé vládnoucí garnitury se někdejší společnost továrníka Františka Ringhoffera přestala zabývat vývojem a výrobou osobních automobilů a místo toho přesedlala na vozy nákladní. Změna přišla až v roce 2011, kdy práva na užívání někdejší slavné značky odkoupil podnikatel Petr Ptáček a rozjel produkci závodního speciálu R4S. Ten si vydobyl na okruzích nemalou slávu, stejně jako jeho nástupce v podobě modelu R1. Na silnice však ani jedna tato placka nemohla.
Proč takový úvod? Z jednoho prostého důvodu. Letos se Praga po dlouhých 68 letech vrací na veřejné komunikace. Učinit tak hodlá s modelem R1R, který vychází z výše zmiňovaného speciálu. Uvnitř tak najdeme pouze jediné sedadlo, zatímco zvenčí se vůz pyšní agresivním designem a působivou aerodynamikou. Ta je dokonce natolik mimořádná, že už při rychlosti 200 km/h generuje takový přítlak, že s autem můžete jezdit i po stropě.
O jeho pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s kořeny u Renaultu, který k dispozici dává 330 až 400 koní, točivý moment pak vrcholní hodnotou 530 Nm. Při hmotnosti 670 kilogramů lze tedy u základní verze počítat s poměrem 493 koní na tunu, u vrcholné pak dokonce s 597 koňmi na tisíc kilo. Očekávat tedy můžeme nadmíru působivou jízdní dynamiku, kdy nejvyšší rychlost se bude pohybovat v rozmezí 270 až 300 km/h.
To je na ryze český automobil úctyhodná hodnota, která již hraničí s domácím rekordem. Obdobně se nejspíše Praga R1R bude profilovat také při zrychlení z klidu na stovku, nic konkrétního však značka nezveřejnila. Oznámena však byla cena, která v případě základního provedení činí 198 000 Eur, tedy v přepočtu nějakých 5,36 milionu korun. K mání přitom bude pouze 68 exemplářů, což souvisí s výše zmíněným datem.
O ceně vrcholného provedení zatím nepadlo ani slovo, stejně tak nebyla upřesněna ani příplatková výbava. Nicméně kupříkladu s doplňkovým sedadlem pro spolujezdce počítat můžete. Tím ale pro dnešek končíme, momentálně totiž již nezbývá nic jiného než vyčkat, než první soukromý exemplář začne brázdit tuzemské silnice.
Praga R1R bude k mání v 68 kusech. Základní verze o výkonu 330 koní přitom vyjde na 5,36 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva