Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč

Limitovaná edice českého supersportu odkazuje na někdejší násilné ukončení výroby. Do výroby R1R dorazí s výkonem 330 až 400 koní při 670 kilech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč

22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Limitovaná edice českého supersportu odkazuje na někdejší násilné ukončení výroby. Do výroby R1R dorazí s výkonem 330 až 400 koní při 670 kilech.

Rok 1947 nebyl pro automobilku Praga zrovna příznivý. Díky poválečnému stavu a příchodu dnes již nechvalně známé vládnoucí garnitury se někdejší společnost továrníka Františka Ringhoffera přestala zabývat vývojem a výrobou osobních automobilů a místo toho přesedlala na vozy nákladní. Změna přišla až v roce 2011, kdy práva na užívání někdejší slavné značky odkoupil podnikatel Petr Ptáček a rozjel produkci závodního speciálu R4S. Ten si vydobyl na okruzích nemalou slávu, stejně jako jeho nástupce v podobě modelu R1. Na silnice však ani jedna tato placka nemohla.

Proč takový úvod? Z jednoho prostého důvodu. Letos se Praga po dlouhých 68 letech vrací na veřejné komunikace. Učinit tak hodlá s modelem R1R, který vychází z výše zmiňovaného speciálu. Uvnitř tak najdeme pouze jediné sedadlo, zatímco zvenčí se vůz pyšní agresivním designem a působivou aerodynamikou. Ta je dokonce natolik mimořádná, že už při rychlosti 200 km/h generuje takový přítlak, že s autem můžete jezdit i po stropě.

O jeho pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s kořeny u Renaultu, který k dispozici dává 330 až 400 koní, točivý moment pak vrcholní hodnotou 530 Nm. Při hmotnosti 670 kilogramů lze tedy u základní verze počítat s poměrem 493 koní na tunu, u vrcholné pak dokonce s 597 koňmi na tisíc kilo. Očekávat tedy můžeme nadmíru působivou jízdní dynamiku, kdy nejvyšší rychlost se bude pohybovat v rozmezí 270 až 300 km/h.

To je na ryze český automobil úctyhodná hodnota, která již hraničí s domácím rekordem. Obdobně se nejspíše Praga R1R bude profilovat také při zrychlení z klidu na stovku, nic konkrétního však značka nezveřejnila. Oznámena však byla cena, která v případě základního provedení činí 198 000 Eur, tedy v přepočtu nějakých 5,36 milionu korun. K mání přitom bude pouze 68 exemplářů, což souvisí s výše zmíněným datem.

O ceně vrcholného provedení zatím nepadlo ani slovo, stejně tak nebyla upřesněna ani příplatková výbava. Nicméně kupříkladu s doplňkovým sedadlem pro spolujezdce počítat můžete. Tím ale pro dnešek končíme, momentálně totiž již nezbývá nic jiného než vyčkat, než první soukromý exemplář začne brázdit tuzemské silnice.


Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 1 - Praga R1R silnicni oficialni plne 01Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 2 - Praga R1R silnicni oficialni plne 02Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 3 - Praga R1R silnicni oficialni plne 03Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 4 - Praga R1R silnicni oficialni plne 04Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 5 - Praga R1R silnicni oficialni plne 05Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 6 - Praga R1R silnicni oficialni plne 06Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 7 - Praga R1R silnicni oficialni plne 07Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 8 - Praga R1R silnicni oficialni plne 08Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 9 - Praga R1R silnicni oficialni plne 09Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 10 - Praga R1R silnicni oficialni plne 10Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 11 - Praga R1R silnicni oficialni plne 11Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 12 - Praga R1R silnicni oficialni plne 12Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 13 - Praga R1R silnicni oficialni plne 13Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 14 - Praga R1R silnicni oficialni plne 14Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 15 - Praga R1R silnicni oficialni plne 15Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 16 - Praga R1R silnicni oficialni plne 16Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč - 17 - Praga R1R silnicni oficialni plne 17
Praga R1R bude k mání v 68 kusech. Základní verze o výkonu 330 koní přitom vyjde na 5,36 milionu korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.