Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích

Je to ve spoustě ohledů něco úplně jiného, než na co jsme od Škody byli dosud zvyklí, což se zračí i v ceně. Pod milion korun nejde koupit jedinou verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích

26.11.2020 | Petr Prokopec

Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích

/

Foto: Škoda Auto

Je to ve spoustě ohledů něco úplně jiného, než na co jsme od Škody byli dosud zvyklí, což se zračí i v ceně. Pod milion korun nejde koupit jedinou verzi.


Na počátku září Škoda představila svůj přelomový model. Řeč není o ničem jiném než o elektrickém SUV Enyaq, které českou značku posouvá do zcela nového tržního segmentu, však dosud žádný jiný její model nestartoval nad milionem korun. Tuto sumu navíc platíte za verzi osazenou bateriemi o nezajímavé kapacitě 60 kWh (ekvivalent nádrže na 17,5 litru paliva v autě s dieselovým motorem), mimo to je nicméně k mání ještě 82kilowatthodinový paket. Prozatím s ním však můžete spárovat pouze jeden elektromotor a tedy „jen“ 150 kW/204 koní. Tento týden začaly z montážních linek sjíždět první exempláře.

Díky produkci v Mladé Boleslavi představuje Enyaq mezník i pro celý koncern VW, neboť jde o první model postavený na platformě MEB, který se vyrábí mimo Německo. Montován je navíc na stejné lince jako Octavia a Karoq, což znamená, že vůbec poprvé se architektura zasvěcená pouze alternativnímu pohonu setkává s platformou MQB. Pro Škodu pak jde o první model postavený na bázi MEB, jakkoliv v rámci ryzí elektromobility má Enyaq číslo dvě. Jedničkou totiž bylo nyní již nevyráběné Citigo-e iV.

Značka počítá s opravdu širokou nabídkou, do které se zařadí i provedení s bateriemi o kapacitě 55 kWh (16 litrů nafty) osazené rovněž jako jediné 18palcovými ocelovými koly. Tato verze nicméně nebude k dostání na českém trhu, na rozdíl od chystaných modelů iV 80x a RS. Obě přitom disponují největšími bateriemi, jenž párují se dvěma jednotkami. Slabší varianta nabídne 195 kW/265 koní, silnější pak dokonce 306, se kterými zvládne stovku za 6,2 sekundy. Maximálka pak v jejím případě činí 180 km/h.

Na obě tyto varianty bude třeba vyčkat do léta příštího roku, stejně jako se ostatně trpělivostí musí obrnit zájemci o momentálně nabízené modely. Jakkoliv totiž Škoda již rozjela sériovou výrobu, za zákazníky vyrazí auta až po Silvestrovské půlnoci. To samozřejmě má své opodstatnění, navíc dokonce dvojí. Česká značka totiž má v rámci emisí splněno a tudíž již nemusí průměrné CO2 tlačit níže. Prodej dalších elektromobilů byť za ceny Enyaqu by pro ni znamenal jen ztrátu.

Pokud vás nicméně Enyaq oslovil, objednat si jej můžete nyní, venku je ostatně kompletní ceník. Než se k němu ale dostaneme, jen zmíníme, že jakkoliv Škoda počítá s bateriemi o kapacitě 55, 62 a 82 kWh, vy můžete v reálu počítat s nižšími hodnotami. Kvůli ochraně akumulátorů je totiž část uzamčená, reálně tak máte k dispozici 52, 58 a 77 kWh. Dle cyklu WLTP by vám přitom tyto pakety měly zajistit dojezd 340, 390 nebo až 510 km. Verze iV 80x a RS pak na jedno nabití urazí jen 460 km.

České ceny pak startují na sumě 1 059 900 Kč v případě Škody Enyaq iV 60, která v rámci výbavy zvané Loft počítá již standardně s 19palcovými litými koly. Zatímco ovšem za těmi předními se skrývají kotouče, vzadu najdete bubny. Uvnitř pak nechybí 13palcová obrazovka multimédií či třízónová automatická klimatizace, zatímco o bezpečnost se stará sedm airbagů nebo monitoring jízdních pruhů. Samozřejmostí jsou pak prvky Simply Clever jako deštník ve dveřích řidiče.

Se stejnou úrovní je možné spárovat také největší paket baterií (1 189 900 Kč), který je jako jediný nabízen také spolu se stupněm Founders Edition (1 379 900 Kč). Ten počítá pouze s produkcí omezenou na 1 895 kusů, kdy dané množství odkazuje na vznik automobilky. Nadmíru zajímavé přitom je, že u této verze dostáváte klimatizaci pouze dvouzónovou, tedy alespoň dle oficiálního ceníku. Na druhou stranu lze počítat s jednadvacítkami a podsvícenou čelní maskou.

Je jasné, že při daných cenách a stále takřka nulové infrastruktuře v českých luzích a hájích nebude klientela v domovině Škody Enyaq až tak početná. Na druhou stranu, zrovna na české zákazníky značka až tolik necílí, i proto zde ostatně ani nehodlá nabízet základní provedení, které bude jako jediné startovat pod milionem korun. Dá se nicméně předpokládat, že ani částka pohybující se okolo 900 000 Kč by výraznou změnu nepřinesla.


Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 1 - Skoda Enyaq 2020 zahajeni vyroby 01Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 2 - Skoda Enyaq 2020 zahajeni vyroby 02
Škoda Enyaq se začala vyrábět. Foto: Škoda Auto

Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 3 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 01Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 4 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 02Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 5 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 03Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 6 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 04Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 7 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 05Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 8 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 06Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 9 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 07Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 10 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 08Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 11 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 09Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 12 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 10Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 13 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 11Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 14 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 12Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 15 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 13Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 16 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 14Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 17 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 15Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 18 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 16Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 19 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 17Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 20 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 18Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 21 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 19Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 22 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 20Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 23 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 21Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 24 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 22Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 25 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 23Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 26 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 24Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 27 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 25Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 28 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 26Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 29 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 27Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 30 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 28Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 31 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 29Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 32 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 30Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 33 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 31Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 34 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 32Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 35 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 33Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 36 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 34Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 37 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 35Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 38 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 36
Objednávat si přitom můžete výbavu Loft... Foto: Škoda Auto

Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 39 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 37Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 40 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 38Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 41 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 39Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 42 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 40Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 43 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 41Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 44 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 42Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 45 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 43Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 46 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 44Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 47 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 45Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 48 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 46Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 49 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 47Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 50 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 48Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 51 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 49Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 52 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 50Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 53 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 51Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 54 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 52Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 55 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 53Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 56 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 54Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 57 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 55Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 58 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 56Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 59 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 57Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 60 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 58Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 61 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 59Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 62 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 60Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 63 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 61Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 64 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 62Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 65 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 63Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 66 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 64Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 67 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 65Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 68 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 66Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 69 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 67Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 70 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 68Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 71 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 69Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 72 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 70Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 73 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 71Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 74 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 72Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 75 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 73Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 76 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 74Přelomová nová Škoda se začala vyrábět, k mání je prozatím ve třech specifikacích - 77 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 75
...či vrcholné limitované provedení Founders Edition, jenž slaví 125. výročí značky. K mání je ovšem od 1,4 milionu korun. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.