Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se výrazně opozdí, potvrdil manažer i poslední novinka značky
26.3.2019 | Petr Prokopec
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru se měla představit ještě letos a do prodeje se dostat na přelomu roku. Po odložení nového Golfu se to ale nestane, na náplast se díváte.
Škoda včera v anglicky hovořících zemích představila paket SportLine, kterým je možné osadit modely Octavia a Octavia Combi. Jen u Velké Británie či Austrálie však nezůstalo, dnes se totiž vizuální sportovní sady dočkal i zbytek světa, Evropu nevyjímaje. Mladoboleslavská automobilka jej však v Česku, stejně jako třeba v Německu či dalších kontinentálních zemích nabízí pod označením Dynamic Plus. Tato dualita však na celé věci není tím nejpozoruhodnějším, daleko překvapivější je skutečnost, že Škoda vůbec s rozšířením výbavy přišla. Za rohem totiž už měla stát nová Octavia.
Ovšem právě představení nového paketu ukazuje, že realita už je jiná. S ohledem na odklad Volkswagenu Golf se totiž zdrží i český liftback a kombík, a to opravdu výrazně. Šéf komunikace australské divize Paul Pottinger totiž potvrdil, že u protinožců bude čtvrtá generace k dispozici až v prvním čtvrtletí roku 2021, tedy za dlouhé dva roky. Dorazit přitom má půl roku po příchodu svého německého příbuzného, jehož australské zahájení prodeje je naplánováno na třetí čtvrtletí roku 2020.
Jak již velmi dobře víme, v Evropě má Golf osmé generace startovat na počátku příštího roku, tedy půl roku před australským debutem. Stejný časový rozestup má platit i v případě Škody Octavia, takže nové generace bychom se měli dočkat nejdříve v létě příštího roku, spíše však až někdy na podzim. Je tedy vskutku otázkou, nakolik reálný je výstavní debut letos na podzim ve Frankfurtu, o kterém se původně hovořilo.
V tomto kontextu dává příchod paketu Dynamic Plus (či Sportline, chcete-li) smysl. Na trhu totiž nebude jen pár měsíců, ale déle než rok. Automobilka tak do něj neinvestovala zbytečně, navíc na vývoj zcela jistě nepadly miliardy. Máme tu totiž víceméně jen kosmetickou sadu, jejímž hlavním účelem je překlenutí propasti mezi základní nabídkou a variantou RS. V kombinaci s výbavou Ambition přitom vyjde na 40 900 Kč.
S čím přitom za své peníze můžete počítat? V prvé řadě jsou to 17palcová černa lakovaná litá kola Trius. Ta je ovšem možné nahradit i stejně velikými dvoubarevnými ráfky Hawk či dokonce osmnáctkami Vega nebo Turini. Liftback pak navíc ozdobí černý spoiler na víku zavazadelníku, přičemž stejně jako kombík může počítat i s předním sportovním lemem. Nechybí ani zatmavená okna, zatímco dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla a černý strop.
Aby toho nebylo málo, můžeme zmínit ještě sadu hliníkových pedálů nebo sportovní multifunkční volant. V černé je pak vyvedena i řada dalších detailů, jak zvenčí, tak uvnitř. Tím odklon končí, podvozek již zůstává ve standardu. Stejně jako motorový prostor, do kterého se může nastěhovat většina agregátů, jenž se pro Octavii nabízí. Nejlevnější litrový tříválec se 115 koňmi vás přitom spolu s paketem vyjde na 538 800 Kč.









Škoda Octavia je nově k mání s paketem Dynamic Plus. Ten přitom nepřímo potvrzuje, že nová generace hned tak na trhu nebude
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva