Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje aut v Evropě válcuje značka, o které jste nejspíš nikdy neslyšeli, je to maskovaný Číňan
12.2.2023 | Petr Miler
Číňané nejsou hloupí a ví, že když přijdou na trh s modelem Šaolin Velká zeď, lidé od něj už kvůli předsudkům dají ruce pryč. A tak na to jdou chytřeji, zjevně s velkými úspěchy.
Nedávno jsme vám ukazovali nejprodávanější čínské auto Evropy. Jde o i u nás dobře známý model značky MG, která má sice britské kořeny, ve skutečnosti ale nabízí auta čínské provenience. Jiný model téže automobilky je čerstvě dokonce jedničkou na trhu ve Velké Británii, čímž jen dokazuje, že lidem čínský původ aut jako takových nevadí, pakliže tak nepůsobí navenek.
Této myšlenky se nechopil jen koncern SAIC, který za MG stojí, ale i další velké čínské automobilky. A ty pro změnu dokazují, že ani nepotřebujete slavnou britskou značku s dekády starou historií, abyste uspěli, stačí si vycucat z prstu v podstatě cokoli. Tak vznikla značka DR Automobiles, se kterou začíná Evropu válcovat automobilka Chery.
Ve statistikách JATO Dynamics vidíme, že jde o jednu z nejrychleji rostoucích značek v celé Evropě, i když jste o ní nejspíše nikdy neslyšeli. A o jejích modelech teprve ne. Zatím působí jen v Itálii, přesto třeba typu DR 4.0 prodala loni 12 142 kusů, což je meziročně o neskutečných 651 % víc. Chce se říci: Kdo z vás to dnes má?
Humor stranou, tohle auto není žádná novinka vytřepaná z ničeho, ale SUV Chery z řady Tiggo, které je na různých místech světa známo pod různými jmény, přičemž nejčastěji se prodává pod označením Tiggo 5x. Do Evropy dorazilo jako DR 4.0, je to ale pořád ten samý vůz.
K dispozici je tedy s atmosféricky plněným motorem 1,5 o 116 koních výkonu a 136 Nm točivého momentu (v Číně se prodává i verze 1,5 turbo, tu ale v Evropě zatím nevidíme). S motorem pracuje výlučně pětistupňová manuální převodovka (verze turbo nabízí i automat), k dispozici je ale také provozně levnější varianta spalující LPG. Veškerý výkon míří na přední kola, čtyřkolka k dispozici není. Hodnotu akcelerace neznáme, při hmotnosti 1 360 kg ale nebude nutně úplně marná. Maximální rychlost ale činí 175 km/h.
Z „palety” motorů se může zdát, že jde o menší auto, ale není to úplně pravda - jedná se o SUV velikosti velikosti Škody Karoq. DR 4.0 měří na délku 4 318 milimetrů na délku (Karoq +64 mm), 1 831 mm na šířku (+10 mm) a 1 662 mm na výšku (-39 mm). Rozvor měří 2 610 milimetrů, což je o 20 milimetrů menší hodnota než u Škody. Pohonnými jednotkami má k českému zástupci blízko jen v základu, ovšem i tehdy ho dalece překonává výbavou a cenou.
Již základ počítá třeba se 16palcovými litými koly, parkovacími senzory nebo vyhřívanými sedadly, tedy výbavou, za kterou se u evropských značek obvykle připlácí. Tohle v Itálii začíná na 19 990 Eur, což je asi 474 tisíc Kč. Není to vyloženě láce, oproti Karoqu (od 665 900 Kč za verzi s tříválcem 1,0 a téměř žádnou výbavou) je to ale hodně málo. Bavíme se tu o autě s bohatou výbavě za cenu, která je o několik set tisíc nižší než u srovnatelné specifikace českého SUV. A tak se ani obchodnímu úspěchu nelze divit, však co si dnes koupíte za SUV za takové peníze? A že DR skoro nikdo nezná? Co už, hlavně že to nezní čínsky...












DR Automobiles DR 4.0 je u nás naprosto neznámé auto, které ale v Evropě prodejně roste jako z vody. Je to přeznačované Chery Tiggo 5x v jeho poslední evoluci, interiér vám můžeme ukázat jen přímo z Chery. Auto nabízí muziky za slušné peníze a lidé jej kupují. Foto: DR Automobiles/Chery
Zdroje: DR Automobiles, Chery, JATO Dynamics
Bleskovky
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před 9 hodinamiPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025
Nejnovější články
Proslulí němečtí ničitelé krásných aut dostali výjimečnou šanci udělat auto pro jednou hezčí, ani tu nevyužili
před 6 hodinamiVolskwagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
před 8 hodinamiNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před 9 hodinamiNadšenec si koupil tři roky starý elektromobil původně za 2,5 milionu jen za třetinu původní ceny a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
před 10 hodinamiNejnovější Lamborghini má 7 600 koní, nezná nic jiného než šestnáctiválcový motor
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva