Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává

Co přesně se děje s odbytem automobilky zabývající se jen elektrickými auty po konci amerických dotací, ví jen ona sama. Na základě jejích kroků ale není nemístné předpokládat, že se potýká s dramatickými propady, jinak by tak netopila pod kotlem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává

před hodinou | Petr Prokopec

Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává

/

Foto: Tesla

Co přesně se děje s odbytem automobilky zabývající se jen elektrickými auty po konci amerických dotací, ví jen ona sama. Na základě jejích kroků ale není nemístné předpokládat, že se potýká s dramatickými propady, jinak by tak netopila pod kotlem.

Bývaly doby, kdy Tesla na trhu neměla konkurenci. Mohla si tedy dovolit považovat zájemce o elektrická auta za chodící peněženky, které bez odkopla, jakmile je vyprázdnila. Protože je ale Elon Musk marketingový génius, nevedlo to k odchodu klientely, ale naopak k ještě větší věrnosti a poblázněnosti fanoušků. Americkou automobilku tak bylo pomalu možné spojovat se Stockholmským syndromem. Jenže všechny žně jednou skončí, ať už je pole sebevětší. Zvláště pokud na něj najede víc kombajnů.

Přesně k tomu došlo i v oblasti elektromobility, neboť zavedené značky přišly s desítkami nových modelů, na trh začali drát Číňané a Tesla se inovacemi nepřetrhne. Novinky jako Cybertruck pak nezabodovaly tak, jak by měly, což v kombinaci s omezenou poptávkou, která na řadě míst světa aktuálně stagnuje či dokonce klesá, znamená logicky jediné - potíže s udržením pozic.

Andrew Percoco, analytik společnosti Morgan Stanley, tak nyní Tesle prorokuje 10,5procentní pád prodejů. Podobných prognóz tu ale v minulosti bylo mnoho a málokdy došlo k jejich naplnění - Tesla na konci kvartálů či kalendářních let koná pomalu zázraky a dokáže na poslední chvíli prodeje rozhýbat. I teď se o to snaží a vehemence, s jako tak činí, navíc čas, kdy s tím začala, naznačují, že její prodeje v tomto kvartálu šly řádně do kopru. A to hlavně v USA po konci tamních federálních dotací na elektrická auta.

Tesla proto v zámoří přišla s novými nabídkami zejména na Model Y Standard, které jsou až podezřelé lákavé. Tento vůz si zákazníci mohou pořídit až na šestiletý leasing s nulovým navýšením, oholené elektrické SUV je tak vyjde na stejných 39 990 USD (833 500 Kč) jako při platbě v hotovosti. To je vzhledem k přetrvávajícím inflačním tlakům skoro až bláznivé.

Tato nabídka ovšem není pro každého - Američané musí tzv. kreditní skóre (u nás neexistující věc) nejméně 720. S tím ovšem více než polovina národa nemá problém, do 739 bodů se totiž jedná „pouze“ o dobrý kredit. Ten velmi dobrý se pohybuje od 740 do 799 bodů, nad 800 je pak excelentní. Přes 740 bodů má přitom 45 procent Američanů, Tesla tak v podstatě kráčí štěstí naproti. Dočká se ho ovšem? To není tak jisté ani díky zvýhodněnému financování, které je možné i na 36, 48 a 60 měsíců.

Od oholených modelů totiž značka očekávala vzedmutí zájmu, čemuž evidentně byla přizpůsobena i výroba. Jenže reálná odezva byla vlažná, načež automobilka naplnila svá parkoviště. Ta nyní potřebuje co nejrychleji vyprázdnit, neboť konec roku je za rohem a čím větší skladové zásoby budou, tím vyšší budou muset být následné slevy. Značka proto k tyto „ležáky“ nabízí s lepší výbavou, jako jsou větší kola, prémiové laky či dokonce s bílým interiérem. Jak moc to bude fungovat, ukážou následující týdny.


Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 1 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 01Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 2 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 02Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 3 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 05Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 4 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 06Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 5 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 13Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 6 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 14Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 7 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 15Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 8 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 16Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 9 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 17Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává - 10 - Tesla Model Y Standard a Model 3 Standard 2025 prvni sada 18
Model Y Standard je pro Američany až příliš oholený, i za 833 tisíc Kč v přepočtu je tak vlastně drahý. Značka proto nabízí nulové financování či návrat některých výbavových prvků zdarma. Zvlášť šestiletý leasing bez navýšení působí jako rozdávání aut zdarma. Foto: Tesla

Zdroj: Tesla

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše