Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodloužená Lada Vesta pro papaláše nakonec vznikne, situace v Rusku se výrazně změnila
2.6.2023 | Petr Prokopec
Do našeho hledáčku se vracela - a pak z něj zase mizela - docela pravidelně, už několik let po její premiéře se ale zdálo, že je s ní amen. Teď se vrací mezi živé, některých aut se holt Rusům nedostává.
Letos v srpnu uplyne již devět let od chvíle, kdy se na moskevském autosalonu poprvé představila tehdy nová Lada Vesta. S její výrobou pak ruský AvtoVAZ začal v září 2015, tedy v době, kdy se již technici automobilky zabývali dalšími variantami kromě základního sedanu. Zatímco klasického kombíku i verze „na chůdách“ jsme se již dočkali, prodloužené provedení zvané Signature jsme poznali jen ve formě prototypů. Místo sériové výroby pak projekt zamířil k ledu.
Čas od času se pak sice objevily zmínky o návratu, ke konkrétním činům se nicméně Rusové dosud neodhodlali. I proto, že cílové publikum při pohledu na vůz spíše zívalo nudou než jásalo nadšením. AvtoVAZ totiž předpokládal, že by Vesta Signature oslovila hlavně níže postavené prominenty současného ruského režimu, také ti ale zpoza volantů svých BMW a Mercedesů ohrnovali nad takovým autem nos. Jenže časy se evidentně mění a projekt je zpátky na stole.
AvtoVAZ totiž hodlá prodloužené provedení znovu představit na mezinárodním ekonomickém fóru, které se v Petrohradu bude konat v půlce června. A co více, automobilka prý pracuje na zahájení sériové výroby. K takovému kroku má dojít v roce 2025, do té doby je třeba uzpůsobit vozu montážní linku. Vesta Signature byla totiž prodloužena o 250 milimetrů v rámci rozvoru, jenž narostl z 2 635 na 2 885 mm. Těžit z daného posunu přitom budou zadní pasažéři.
Je otázkou, co vše se oproti regulérnímu provedení bude měnit. Ony prototypy, které celkově vznikly jen čtyři, se totiž mimo jiné pyšnily mnohem většími zadními dveřmi. I když pak došlo na posun v rozvoru o 250 mm, prostor pro nohy zadních cestujících se zvětšil jen o 200 mm. AvtoVAZ totiž zadní sedadla posunul o 50 mm více dopředu, což zlepšilo prostor pro hlavu. Mezi sedadla pak byla zasazena pevná středová konzole s držáky na nápoje.
Čeho z výše zmíněného se pak Vesta Signature skutečně dočká, nevíme. Je však jisté, že její vnější vzhled i vnitřní výbava již budou odpovídat aktuálnímu faceliftu. Vpředu i vzadu se tak dají očekávat plně diodová světla, zatímco středovou konzoli ozdobí větší displej multimédií, který bude doprovázen digitálním přístrojovým štítem. Co se však motoru týče, zde již znovu vládne nejistota - nic většího než jedna-osmu se 140 koňmi však dnes Lada k dispozici nemá.
Vůz nově oslovovat nejen vládní úřady, ale také taxikářské firmy, půjde tedy o jakýsi mezistupeň mezi většími limuzínami a běžnými osobními vozy. O odbyt se zřejmě postarají okolnosti, přesto jsme docela zvědavi, kolik vůz bude stát.











Vesta Signature vznikla již v roce 2015, tedy krátce po příchodu standardního provedení. Dle nových informací se nakonec dočká sériové výroby, a to rovných deset let po debutu. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Drom
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
McLaren zničil dva vzácné prototypy legendárního F1, tento ale s enormním úsilím znovu ožil, aby dokreslil prázdné místo na mapě
31.8.2025Tragédie Fordu nekončí. Do servisů musí dalších 1,2 milionu aut 6 modelů, letos je už na 108 svolávačkách
1.9.2025Tesla zkouší zastavit propady prodejů faceliftem vrcholného Modelu Y, dodá vám ho ještě tento měsíc
1.9.2025Muselo to přijít: Elektrické propadáky Mercedesu po čtyřech letech končí bez nástupce, jejich náhrada šokuje jen neznalé
1.9.2025Číňané se svým autem málem pokořili rychlost 500 km/h, jejich stroj je ale poník pro jeden trik
1.9.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 20:52 - řidičBOB
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.29. 18:19 - Sato
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus