Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodloužená Lada Vesta pro papaláše nakonec vznikne, situace v Rusku se výrazně změnila
2.6.2023 | Petr Prokopec
Do našeho hledáčku se vracela - a pak z něj zase mizela - docela pravidelně, už několik let po její premiéře se ale zdálo, že je s ní amen. Teď se vrací mezi živé, některých aut se holt Rusům nedostává.
Letos v srpnu uplyne již devět let od chvíle, kdy se na moskevském autosalonu poprvé představila tehdy nová Lada Vesta. S její výrobou pak ruský AvtoVAZ začal v září 2015, tedy v době, kdy se již technici automobilky zabývali dalšími variantami kromě základního sedanu. Zatímco klasického kombíku i verze „na chůdách“ jsme se již dočkali, prodloužené provedení zvané Signature jsme poznali jen ve formě prototypů. Místo sériové výroby pak projekt zamířil k ledu.
Čas od času se pak sice objevily zmínky o návratu, ke konkrétním činům se nicméně Rusové dosud neodhodlali. I proto, že cílové publikum při pohledu na vůz spíše zívalo nudou než jásalo nadšením. AvtoVAZ totiž předpokládal, že by Vesta Signature oslovila hlavně níže postavené prominenty současného ruského režimu, také ti ale zpoza volantů svých BMW a Mercedesů ohrnovali nad takovým autem nos. Jenže časy se evidentně mění a projekt je zpátky na stole.
AvtoVAZ totiž hodlá prodloužené provedení znovu představit na mezinárodním ekonomickém fóru, které se v Petrohradu bude konat v půlce června. A co více, automobilka prý pracuje na zahájení sériové výroby. K takovému kroku má dojít v roce 2025, do té doby je třeba uzpůsobit vozu montážní linku. Vesta Signature byla totiž prodloužena o 250 milimetrů v rámci rozvoru, jenž narostl z 2 635 na 2 885 mm. Těžit z daného posunu přitom budou zadní pasažéři.
Je otázkou, co vše se oproti regulérnímu provedení bude měnit. Ony prototypy, které celkově vznikly jen čtyři, se totiž mimo jiné pyšnily mnohem většími zadními dveřmi. I když pak došlo na posun v rozvoru o 250 mm, prostor pro nohy zadních cestujících se zvětšil jen o 200 mm. AvtoVAZ totiž zadní sedadla posunul o 50 mm více dopředu, což zlepšilo prostor pro hlavu. Mezi sedadla pak byla zasazena pevná středová konzole s držáky na nápoje.
Čeho z výše zmíněného se pak Vesta Signature skutečně dočká, nevíme. Je však jisté, že její vnější vzhled i vnitřní výbava již budou odpovídat aktuálnímu faceliftu. Vpředu i vzadu se tak dají očekávat plně diodová světla, zatímco středovou konzoli ozdobí větší displej multimédií, který bude doprovázen digitálním přístrojovým štítem. Co se však motoru týče, zde již znovu vládne nejistota - nic většího než jedna-osmu se 140 koňmi však dnes Lada k dispozici nemá.
Vůz nově oslovovat nejen vládní úřady, ale také taxikářské firmy, půjde tedy o jakýsi mezistupeň mezi většími limuzínami a běžnými osobními vozy. O odbyt se zřejmě postarají okolnosti, přesto jsme docela zvědavi, kolik vůz bude stát.











Vesta Signature vznikla již v roce 2015, tedy krátce po příchodu standardního provedení. Dle nových informací se nakonec dočká sériové výroby, a to rovných deset let po debutu. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Drom
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
