Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada skutečně odhalila prodlouženou limuzínu pro „malé” papaláše, při její ceně to bude hit
9.6.2023 | Petr Prokopec
Léta se zdálo, že jde o mrtvou větev vývoje, nouze ale zjevně nenaučila jen Dalibora housti. AvtoVAZ tak nakonec skutečně prodloužil Ladu Vesta o 25 centimetrů, dal jí nové jméno a dost zajímavou cenu.
Pokud toužíte po limuzíně, jejíž rozvor převyšuje i celkovou délku mnoha aut, pak jistě víte, že bez několika milionů korun nemá smysl do showroomu s novými vozy vyrážet. A uspět s omezeným rozpočtem však často nemusíte ani na poli ojetin. Tedy pokud vám v hledáčku neskončí takový Rolls-Royce Silver Shadow ze 60. či 70. let minulého století, který startuje na zhruba 200 000 Kč. Vězte však, že údržba takto levného exempláře je natolik náročná a provoz natolik drahý, že již pomalu po prvním dnu budete přemýšlet o prodeji.
Rusové mají nově výhodu, zvolit totiž mohou lidovou limuzínu, která je sice primárně určena pro „malé” z tamních papalášů, sáhnout po ní ale může kdokoli. Koncern AvtoVAZ totiž po dlouhých letech dotáhl myšlenku prodloužené Lady Vesta do úspěšného konce. I když zvonec zatím ještě nezazvonil. Včera byl totiž na výstavě zvané Náš domov, která se koná v Soči, představena předsériová verze, která se může ještě dočkat dílčích modifikací. Produkční exempláře začnou z montážních linek sjíždět až v roce 2024, přičemž k mání mají být od 2 milionů rublů (cca 531 tisíc korun).
S čím lze za tyto peníze počítat? Především s prodloužením vozu o 25 centimetrů. Celková délka tedy naroste na 4 650 milimetrů, rozvor pak na 2 885 mm. Veškeré změny měly být učiněny ku prospěchu zadních pasažérů, podrobnosti však značka zatím neupřesnila. U předchozí Lady Vesta Signature nicméně cestující získali o 200 mm větší prostor pro nohy a zadní sedadla byla o 50 mm posunuta dopředu, aby vzniklo také více místa pro hlavu. Zda tomu bude i tentokrát, je otázkou.
Automobilka nicméně již potvrdila, že novinka se bude prodávat pod separátním názvem Aura. To poněkud evokuje značku Aurus, její vozy jsou nicméně o několik řádů výše. Prodloužená Vesta by také ostatně měla zaujmout zcela jinou klientelu, tedy nikoliv papaláše z Kremlu, ale spíše regionální politiky, případně různé vládní instituce. Zákazníci mohou v případě pohonu počítat s benzinovou jedna-osmou, která nabídne 122 koní, o jejichž přenos na přední nápravu se postará automat.
Kabina již má potvrzené skutečné kožené čalounění či prémiový audio systém. Tím nám nicméně informace končí, přihodit tak můžeme už jen zmínku o modernizované výchozí Ladě Vesta. Právě dnes startuje její prodej, přičemž ceny začínají na 1 239 900 rublech (asi 329 tisíc Kč). Za to je možné počítat s osmiventilovou jedna-šestkou a 90 koňmi, zatímco šestnáctiventilová verze produkující 106 koní vychází na 1 338 900 RUB (cca 355 tisíc Kč) a vrcholná výbava Techno na 1 564 900 RUB (cca 415 tisíc Kč).
Pokud tedy Aura skutečně bude stát ony dva miliony rublů, půjde o lákavou nabídku, jejíž úspěch bude limitován spíše výrobními kapacitami než zájmem publika. Jelikož však momentálně nikdo neví, co bude za měsíc, natož na podzim či za více než osmnáct měsíců, je jistá zdrženlivost na místě. V danou dobu mohou platit další omezení, které Rusům výrobu zkomplikují, popř. alespoň zdraží.






Lada Vesta se dočkala prodloužení o 25 centimetrů, do prodeje má dorazit jako Aura v roce 2024 s 1,8litrovým motorem pod kapotou a pravou kůží v interiéru. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před 2 hodinamiČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 4 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch