Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Projekt levných elektrických aut koncernu VW se mění, do čela může zamířit i Škoda
5.5.2020 | Petr Prokopec
Vývojem levných elektromobilů byl loni pověřen Seat, ovšem letos byl jeho vstup na čínský trh odložen. A to se ukázalo být zásadním problémem, který vyžaduje další změny.
Pod koncern VW spadá celá řada značek, které navzájem soupeří o zákazníky. To z pohledu mateřské společnosti není zrovna ideální, příchod modulární techniky ale nakonec dokázal i tuto nevýhodu změnit ve výhodu. Němci navíc nezůstali jen u sdílení komponentů, ale zároveň také začali určovat, kdo bude který model vyvíjet. Zatímco tedy Škoda byla dosazena do čela druhého útoku na indický trh, Seat dostal na starosti vývoj rodiny levných elektromobilů.
Co ovšem šéf VW Group Herbert Diess oznámil loni v březnu, to aktuálně už neplatí. Řeč přitom není o české značce, nýbrž o té španělské, neboť Seat přišel o vedení v rámci výše zmíněného projektu. Dle zdrojů blízkých německé automobilce by do čela měla nově zamířit jiná ze značek Volkswagenu, přičemž dle koncernových manažerů tímto způsobem dojde k „navýšení efektivity“. Finální rozhodnutí ale ještě uděláno nebylo, ani Škoda tedy není ze hry. Zvláště když řada nitek vede právě do Mladé Boleslavi.
Je třeba vzpomenout na minulé měsíce, kdy se hodně mluvilo o jistém uzemnění Škody. Česká značka by měla více konkurovat levnějším značkám, což by znamenalo sesun na trhu o něco níže. Nad tímto krokem jsme přitom nechápavě pokyvovali hlavou, neboť Škoda v posledních letech mířila zcela opačným směrem. I proto si ostatně na novou Octavii mohla nasadit ceny, za které by dříve neprodala ani Superb v plné polní.
V této trajektorii by Škoda nyní mohla pokračovat, a to právě s elektromobily pod palcem. Není přitom až tak důležité, že by se jednalo o ty nejlevnější na trhu - s alternativním pohonem jsou nyní spojeny vyšší ceny než u benzinových či dieselových zástupců. Reputace značky by tím tedy alespoň touto optikou neutrpěla. A pokud si navíc uvědomíme, že právě Dacia chce v Evropě nabízet nejlevnější elektromobil, pak by zde byly naplněny i loňské prognózy o souboji s rumunskou značkou.
Zda na tento krok opravdu dojde či zda se nakonec do čela projektu malých elektromobilů postaví sám Volkswagen, zatím není jisté. Nicméně kýžený projekt by měl stanout na zkrácené platformě MEB. Dané vozy by tedy neměřily na délku ani 4 metry, s ohledem na absenci spalovacího ústrojí by však stále uvnitř nabízely prostor na úrovni Golfu. Jejich dojezd by však nebyl velkorysý, zkrácení rozvoru by vyústilo v menší paket baterií.
Na bližší informace si nicméně budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Aktuálně tak jen dodáme, že Seatu zlomila vaz absence značky v Číně. Odklad vstupu Španělů na největší trh světa v podstatě znemožnil spolupráci s tamní automobilkou JAC na vývoji elektromobilů. Škoda a VW nicméně v Číně činné jsou, s JAC snadno mohou spolupracovat obě.
Malé levné koncernové elektromobily mají nahradit současný Seat Mii Electric, který je klonem Volkswagenu e-up! či Škody Citigo-e iV
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis