Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První nový model Moskviče nafotili v továrně, návrat do minulosti se nakonec nekoná
18.8.2022 | Petr Prokopec
Bylo od začátku úsměvné představit si, že Rusové vrátí do výroby auta, která v ní skončila už před 20 léty a i tehdy byla nekonkurenceschopná, slova ruských politiků ale i takovou možnost naznačovala. Nakonec ale zjevně půjde o upravená čínská auta.
Historie ruské automobilky Moskvič sahá až do roku 1929, kdy v její moskevské továrně odstartovala pilotní montáž aut z komponentů dodaných Fordem. Postupem času nicméně přešla na vlastní vozy, v 90. letech však s rozpadem Sovětského svazu došlo i na pád této značky. Její bankrot byl nicméně vyhlášen až v roce 2002, přičemž část opuštěné továrny převzala společnost Avtoframos, která byla posléze přejmenována na Renault Russia. Jak ale nejspíše již víte, v důsledku války na Ukrajině a sankcí se kruh uzavřel a místo aut francouzské značky se v Moskvě znovu budou montovat trochu jiné vozy.
O návratu Moskviče ze záhrobí jsme v minulosti již mluvili, nyní tu ovšem máme mnohem reálnější obrysy budoucích plánů. Ty počítají s příchodem čtyř SUV a jednoho sedanu, jež budou pojmenované římskými číslicemi I, II, III, IV a V. První vlaštovka byla aktuálně nachytána v továrně Kamazu, který je technologickým partnerem moskevské značky. Právě ta poskytla veškeré finance jak na odkup továrny Renaultu, tak na její reorganizaci.
První Moskviče mají vyrazit na ruské silnice ještě před koncem letošního roku, což je opravdu fofr. Ten si nicméně znovuzrozená automobilka může dovolit, neboť nevychází z čistého listu papíru. Spíše se zdá, že v případě oné první vlaštovky dojde pouze na instalaci nového loga a výměnu několika méně podstatných komponentů. Ve zbytku tu ovšem budeme mít čínské SUV JAC JC4 (nebo X4), které se prodává i pod názvem Sehol X4. Tzv. Moskvič Model I (sic, i když může jít jen o pracovní označení) má dorazit se spalovacím i elektrickým ústrojím.
Letos má vzniknout jen 600 aut, z nichž třetina dostane onen bateriový pohon. V příštím roce, kdy by se portfolio mělo rozšířit, pak produkce naroste na 50 tisíc aut, z čehož pětina vsadí na elektřinu. Pro rok 2024 se pak navíc počítá se zdvojnásobením produkce, přičemž i nadále budou nové Moskviče vycházet hlavně z vozů čínské značky JAC. Právě v tomto období by přitom moskevská továrna již měla přiložit více ruku k dílu, neboť zde bude docházet jak na svařování, tak lakování jednotlivých dílů.
Nejbližší budoucnost znovuzrozené značky je tak jasně daná, pročež už jen dodáme, že JAC JS4 ve své domovině disponuje přeplňovanou jedna pětkou roztáčející přední kola skrze šestistupňový manuál či automat CVT. S předním pohonem je pak spojen i elektromotor naladěný na 150 koní, který je pro změnu možné spárovat s bateriemi o kapacitě 55 či 66 kWh. Jakými specifikacemi se nicméně pochlubí Moskvič, to prozatím zůstává ve hvězdách.



Auta jako Moskvič 2141 Jurij Dlouhorukij se nakonec do výroby opravdu nevrátí. Foto: Moskvič
Vůbec prvním novým vozem Moskviče má být přeznačkovaný čínský JAC JS4 (či X4), který je znám také pod označením Sehol X4. Foto: JAC
Zdroj: RCI News@Telegram
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva