Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První SUV Ferrari předčasně odhaleno, nepřipomíná nic, co dosud na tomto poli známe
22.2.2022 | Petr Miler
Konec tajemství, možná nejkontroverznější Ferrari historie bylo odhaleno ze všech stran ještě před oficiální premiérou. Pokud někdo čekal dalšího pseudoterénního bumbrlíčka, mýlil se, tohle je spíše přizvednutý hatchback.
O prvním SUV od Ferrari se začalo mluvit už dlouho předtím, než italská automobilka potvrdila, že něco takového skutečně vyrobí. Spekulace ale nelhaly. Firma po dlouhém váhání nakonec potvrdila, že takové auto chystá a publikum tím rozdělila vedví - jedni to berou jako nevyhnutelný obchodní tah, další jako krok devastující image značky, která byla dosud svému sportovními kreditu oddána natolik, že nikdy nenabídla ani čtyřdvéřové auto. Natož pak SUV.
Váhavý postup značky tak není těžké chápat, neboť se v něm zračí oba zmíněné pohledy. Velká část bohatých zákazníků holduje právě takovým autům, což obchodně láká, k maranellské značce se to ale skutečně nehodí. Ovšem poté, co trendům podlehlo Lamborghini, Maserati či Bentley a Rolls-Royce, se zdráhavosti zbavilo i Ferrari. Ještě letos se tak praktický model s už potvrzeným jménem Purosangue oficiálně odhalí.
Kdy se tak stane, stále není jasné, čekat na tuto chvíli ale už nemusíme. Přímo z továrny značky v Maranellu unikly na internet fotky hotového Purosangue, které definitivně potvrzuje to, co jsme nedávno usoudili už ze špionážního videa - tohle auto ani není moc SUV. Když Ferrari řeklo, že půjde spíše o FUV (Ferrari Utility Vehicle), prostě praktičtější Ferrari, považovali jsme to za marketing mající zabránit veletočům Enza Ferrariho na hřbitově San Cataldo v Modeně. Ono ale až tak nepřehánělo.
Jakkoli z dvojice fotek není možné usoudit vše, tohle prostě není vysoké a mohutné auto ani ve stylu Lamborghini Urus, natož pak Bentley Bentayga. Není to nic, co na poli luxusních SUV známe, jde spíše o jakési modernizované a zvýšené Ferrari GTC4 Lusso, cosi jako crossover mezi kompaktním hatchbackem a středně velkým SUV. Design si vůz půjčil nepřekvapivě z moderních sporťáků značky - hlavně z vrcholného SF90 Stradale, záď ale připomíná spíše typ 296 GTB.
Jakkoli my takový přístup vítáme, širší publikum opět rozděluje. Někteří říkají, že auto vypadá spíše jako navoněný VW Golf či něco na ten způsob, ne jako Ferrari. Automobilka ale musela i kvůli výše zmíněnému zůstat svá, sama se dříve nechala slyšet, že do nabídky chce přidat hlavně praktický model, který by narušil vnímání Ferrari jakožto výrobce těch nejlepších sporťáků na světě. Zda se to podaří, uvidíme, vzhled Purosangue už ale určitě překvapením nebude.



Ferrari má zjevně hotové své první SUV Purosangue, jak můžete vidět níže. Designově nejvíce připomíná model SF90 z těchto fotek, proporcemi spíše zvednutý hatchback. Zda mu to tak sluší, posuďte sami. Foto: Ferrari
Zdroj: scuderiaman@Instagram, @Instagram
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 9 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 11 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva