Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První značka říká, že nikdy nepřejde na elektromobily, spalovací motor nabídne vždy
7.5.2019 | Petr Prokopec
V době, kdy skoro všichni říkají, že je otázkou je jen to, kdy se elektrická auta ujmou vesla a stále více měst vyhrožuje zákazy benzinů a dieselů, jsou to odvážná slova. Maserati ale říká, že spalovací motor je klíčový.
Nejspíše každý z nás se již v životě aspoň jednou dočkal počastování, že dopadl jako sedláci u Chlumce. Míněna tím přitom byla kardinální prohra, jíž se dotyčný dočkal. Pokud se však na historii podíváme poněkud podrobněji, zjistíme, že ono to zas až tak tragické nebylo. Pod vedením rychtáře Antonína Nývlta totiž do boje proti vrchnosti vytáhlo zhruba sedm stovek chasníků, povětšinou ozbrojených cepy na mlácení obilí. Když se jim však na odpor postavilo vojsko s mušketami, bylo rázem po rebélii. Sám Nývlt se ovšem za celou vzpouru dočkal pouze tří let nucených prací, zatímco většina vzbouřenců byla omilostněna.
Mezery v dějepravě ovšem nepomáháme zakrýt proto, že se pomalu blíží závěr školního roku a s ním spojené četné zkoušky. Pravým důvodem je situace italské automobilky Maserati, která by si o podobném stavu, v jakém byli sedláci po onom výprasku u Chlumce nad Cidlinou, mohla nechat zdát. Její registrace jsou totiž až žalostně nízké, neboť za první tři letošní měsíce bylo prodáno o 41 procent méně aut než loni ve stejném období. Přitom i v roce 2018 došlo meziročně k 28procentnímu poklesu.
Šéf značky Harald Wester ale i nadále srší optimismem a dodává, že ve druhé půlce letošního roku se situace zásadně zlepší. Bohužel již přesně nezmiňuje, co by k tomu mělo vést, jedno si ale nyní můžeme říci jistě - sázka na ryze elektrický pohon to rozhodně nebude.
Šéf amerického zastoupení Al Gardner totiž v rozhovoru pro Motor Trend uvedl, že „Maserati je značka, která potřebuje spalovací motory. Potřebuje jejich čistokrevné emoce“. I kvůli tomu si od elektrifikace nemůže mnoho slibovat, třebaže hybridní i elektrické modely chystá. Gardner totiž dodává, že znovuzrození značky není ani tak podmíněno novými produkty, jakožto spíše zlepšením podvědomí o nich.
Šéf severoamerické divize v tomto směru poukazuje zejména na SUV Levante, které mělo být pro Maserati nemalou vzpruhou. O tomto modelu však ví jen pouze 22 procent zákazníků, zatímco v případě konkurence je povědomí trojnásobné. Právě to se musí dle Gardnera změnit, elektrifikaci za podstatnou nepovažuje. I proto dodává, že jen na elektromobily Maserati nepřepřáhne „nikdy”. To si dosud netroufl říci nikdo a je otázka, jak moc vážně to lze brát od manažera Maserati.
Dá se totiž předpokládat, že pokud si politici postaví hlavu, automobilky budou mít smůlu, neboť spalovací motory může legislativa postavit mimo zákon. Maserati je pak skutečně přes palubu hodit nemusí, ovšem může přes ni přepadne samo, a to kvůli neustále klesajícím registracím. Ty totiž v Evropě a Americe nepřesahují tisíc kusů měsíčně. Ke kdysi ohlášeným 80 tisícům celosvětově prodaných aut ročně to má hodně daleko.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, zvláště pak na to, zda nakonec Maserati neskončí pod jinými ochrannými křídly. FCA totiž jako ideální vlastník nepůsobí, neboť v souvislosti s trojzubcem dělá jeden přehmat za druhým. Italové ostatně nedávno přiznali, že Maserati zkoušeli nabízet jako mainstreamové zboží, což je přímo kardinální chyba. Nyní si za ni sypou popel na hlavu, čas zpátky tím ale nevrátí.









Poslední novinkou Maserati je Levante Trofeo, které dostalo do vínku nemalých 590 koní. Tedy druhý nejvyšší výkon v historii značky. Ani to ale registrace nenakoplo, možná i proto, že o existenci takové verze jen málokdo ví. Automobilka proto říká, že do budoucna nepotřebuje ani tak elektrické modely, jako spíše dosáhnout lepšího povědomí o značce a její nabídce
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 34 minutamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 3 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 4 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva