Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
PSC Motors slibuje sporťáky pro všechny. Mají mít až 2 500 k, cenu od 1,8 mil. Kč
21.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka z Las Vegas použije až devítilitrový osmiválec se dvěma elektromotory. A také vzhled, pod kterým je podepsán 15letý nadšenec.
Založit si automobilku nemusí být tak náročné, jak se zdá. A to i když máte celkem hluboko do kapsy. Stačí přesvědčit investory, za pomoci získaných peněz přetáhnout od zavedených značek inženýry a designéry, se kterými dáte dohromady první virtuální modely. Ty následně ještě doplníte zmínkami o enormním výkonu a nízké hmotnosti, vedle čehož náhle Bugatti Veyron vypadá jako obézní mašina s nicotným motorem, a rázem máte o mediální odezvu postaráno.
Přesně tímto receptem se řídil Antonio Calva, který před pár měsíci založil v Las Vegas značku PSC Motors. Do té doby přitom se světem automobilů neměl mnoho společného, tedy vyjma faktu, že se za pomoci čtyřkolových dopravních prostředků dostával do práce a zase zpátky. Jinak si ovšem hleděl bankovnictví a finančního poradenství, kde zjevně za posledních dvacet let potkal ty správné lidi, jimž mohl vetknout do hlavy svůj nejnovější nápad.
Výsledkem toho všeho je, jak jsme již uvedli výše, nová automobilka PSC Motors. Ta hodlá pořádně otřást světem supersportů a hypersportů, neboť v plánu má hned celé porfolio nových modelů. Základem celé nabídky se stane model SP-150, který dostane do vínku přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na 680 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, přičemž kombinován má být s nízkou hmotností a hlavně velmi nízkou cenou - 75 000 USD (cca 1,79 mil. Kč).
Tím jsme ovšem skutečně jen na začátku, dále by totiž značka PSC Motors měla nabízet také varianty SP-150S, SP-150R a SP-150 Mugen, za kterou skutečně má do značné míry stát japonská tuningová firma. Výše zmiňovaný šestiválec najdeme pod kapotou všech variant, produkvoat však bude 780, 820 a 900 koní. Ceny pak vzrostou na 100 000 USD (2,39 mil. Kč), 130 000 USD (3,1 mil. Kč) a 210 000 USD (5,01 mil. Kč).
Pokud se vám začínají sbíhat sliny, máme pro vás skutečnou lahůdku, kterou bude model SP-200. Ten by již do vínku měl dostat nadvakrát přeplňovaný devítilitrový osmiválec, jenž sám o sobě vyvine 1 700 koní. Mimo to bude mít k dispozici také dva elektromotory, z nichž každý dodá dalších 408 koní. Celkově bychom tedy měli mít co do činění se stádem 2 500 koní, načež stovky dosáhnete za 2,8 sekundy při cestě za maximálkou 450 km/h.
Kromě této jízdní dynamiky by se vrcholný model měl pochlubit dojezdem zhruba 160 km čistě na elektřinu, pohonem všech kol nebo osmistupňovou sekvenční převodovkou. Jeho cena ovšem naroste na drtivých 1,8 milionu dolarů (42,97 milionu korun), pročež je plánovaná edice 45 exemplářů možná až příliš optimistickým odhadem. Ovšem pokud Calva dokázal sehnat investory, nejspíše nebude mít problém ani s nalezením klientely.
Jak přitom sám dodává, v jeho nové firmě „pracuje skupina 32 inženýrů z celého světa, kteří již mají předchozí zkušenosti z automobilového průmyslu“. V kontextu s tím je ale skutečně podivné, že za designovým návrhem stojí patnáctiletý Jennarong Muengtaweepongsa. Zda jde o potomka některého z investorů, to je prozatím záhadou, nicméně dle svých slov se tento nadšenec věnuje stylizování automobilů již od svých šesti.
Při své práci se nechal ovlivnit vozy jako McLaren F1 či Hennessey Venom GT, mimo to má však SP-200 nabídnout i cosi unikátního. To je podle Calvy ve světě nových automobilek zásadní, neboť pouze tak prý dokážou prorazit. Uvidíme tedy v březnu v Ženevě, kam by měly dorazit oba modely ve funkčním provedení, zda se nové značce PSC Motors její plány do budoucna vyplní. A nebo šlo jen o past na ony důvěřivé investory...










PSC Motors SP-200 se pyšní výkonem 2 500 koní a designem, za nímž stojí patnáctiletý nadšenec. Již v Ženevě bychom se měli dočkat pojizdného prototypu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
