Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína se konečně vyrábí i pro „běžné” lidi, sám prezident ji hned srovnal s tou svou
1.6.2021 | Petr Prokopec
Trvalo to roky, ale nakonec jsme se dočkali - jedinou od podlahy novou luxusní limuzínu posledních let začali sériově vyrábět. A ruský prezident ji jako její nejslavnější uživatel pochopitelně chválí.
Vývoj nové ruské limuzíny do té doby neexistující značky Aurus odstartoval v roce 2013. O pět let později byl první model Senat v plné kráse představen jak prezidentovi Vladimiru Putinovi, tak posléze i široké veřejnosti. Na zahájení prodeje ale bylo třeba dále čekat, přičemž změna nakonec nepřišla ani loni. Senat se totiž sice začal montovat ve větším množství, ovšem veškeré práce měl nadále na svědomí institut NAMI, který v této fázi suploval neexistující továrnu automobilky. I jeho úloha v tomto ohledu však skončila (tedy částečně), neboť někdejší továrna Fordu po přestavbě konečně spustila montážní linky.
Podnik počítá s roční výrobní kapacitou šesti tisíc aut, nicméně tato produkce je spojena s celou rodinou modelů Autusu, kam kromě sedanu a limuzíny spadá také MPV a SUV. Právě to by mělo tvořit na prodejích největší podíl, zatímco Senat bude vyráběn maximálně v 600 kusech ročně. Zajištěna tak má být jeho exkluzivita. Továrna v Jelabuze nicméně má mít na starosti pouze varianty pro „civilisty”, v případě vládních aut se nadále počítá s využitím institutu NAMI, jehož roční produkční limit činí 150 až 200 vozů.
U příležitosti zahájení alespoň trochu masové výroby utrousil na adresu vozu pár slov i Putin, který si se sériově vyrobeným autem osobně sjel a mohl jej tak srovnat s tím, které už léta používá jako v podstatě zakázkově vyrobené. Ruský prezident mezi nimi nevidí rozdíl - uvedl, že za volantem se ocitl „již mnohokrát. A opravdu to stojí za to, neboť jde o vysoce kvalitní vůz, který plní veškeré světové standardy. Jsem si tedy jist, že po vozech, které sjíždí z montážní linky, bude poptávka.“ Aurus přitom počítá s tím, že většina zákazníků bude pocházet ze zahraničí, nejčastěji pak ze Středního východu. Nicméně značka hodlá zaujmout i bohaté Číňany a Evropany.
„Můžeme říci, že vůbec poprvé v historii Ruska byla celá rodina luxusních aut vyvinuta z čistého listu papíru. Jmenovitě pro ni byla navržena moderní a modulární platforma, stejně jako je dle mého názoru atraktivní tradiční design. Zformována také byla základna dodavatelů komponentů, což je důležité,“ uvedl dále Putin s tím, že „asi ze 70 procent jde o ruské společnosti. Je to tak pro ně dobrá šance, jak se zdokonalit v nových technologiích a nasbírat dodatečné objednávky.“
My pak jen dodáme, že Senat běžně startuje na 18 milionech rublů (cca 5,1 mil. Kč), nicméně vozy z první vyrobené várky budou k mání od 22 mil. RUB (6,23 mil. Kč), neboť jsou našlapané prakticky veškerou možnou příplatkovou výbavou. Auto pro úplně běžné lidi to tedy určitě není. Dodávky pak odstartují ještě tento měsíc, na druhou půli roku pak Aurus plánuje premiéru již zmiňovaného SUV. Na jeho sériovou výrobu pro kohokoli bychom si nicméně měli počkat až do příštího roku, přičemž cena je zatím neznámá.
Na úvod nicméně nelze čekat žádnou láci, i Komendant by totiž měl zprvu vyfasovat 4,4litrový hybridizovaný osmiválec s kořeny u Porsche. V plánu jsou pak i 2,2litrové čtyřválce s 245 koňmi, stejně jako 6,6litrový dvanáctiválec naladěný na více než 850 koní. Kdy však toto rozšíření portfolia dorazí, není jisté. Zatím tedy zákazníci mají k dispozici jen Senat, jehož 600 koní dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Aurus Senat se konečně začal vyrábět pro „civilisty”. Ročně má nicméně vzniknout jen 600 kusů, ceny totiž nestartují zrovna nízko. Naplno se totiž nová značka rozjede až s příchodem SUV, které dostane i čtyřválec. Foto: Aurus
Zdroj: Aurus
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva