Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Původně levné a stylové SUV Renaultu má české ceny, o svou největší výhodu přišlo
12.4.2021 | Petr Miler
Léta trvající naděje na vizuálně velmi atraktivní SUV za velmi nízkou cenu, které by mohlo dopřát obyčejným lidem pocity kupců aut, jako je BMW X4, právě definitivně pohasla.
Nebylo už příliš nepravděpodobné, že by to dopadlo jakkoli jinak, ale víte, jak je to nadějí a jejím umíráním. Ta je nyní definitivně po smrti, neboť Renault dnes odhalil české ceny auta, které jsme dlouho označovali levným a stylovým SUV. Teď už mu ale můžeme říkat jen stylové a neúměrně drahé.
Řeč je o Renaultu Arkana, který nedávno odhalil své ceny pro některé země EU a skutečně jimi zaskočil. V Německu začíná na tučných 27 850 eurech, tedy 725 tisících korun, což je až absurdní na suma auto se 140 koňmi výkonu, pohonem předních kol a výbavou, která bez příplatku nabízí jen bílý lak, malá kola a manuální klimatizaci. Za cokoli extra se připlácí a možnosti konfigurace jsou celkově velmi omezené.
Co nám na tom vadí? Že jde o Arkanu, auto, které se už léta prodává v Rusku a aktuálně tam stojí od 1 225 000 rublů, tedy asi 345 tisíc Kč, s motorem 1,6i a základní výbavou. A i vrcholná verze s motorem 1,3 turbo, 4x4, automatem a bohatou výbavou Style nepřijde na víc než 1 650 000 rublů, což je 466 tisíc korun. Víme, že Arkana do EU dorazila s trochu odlišnou technikou, ale není zas tak odlišná, aby tu prakticky stejně vypadající a vybavený vůz stál dvojnásobek. Nebo aby úplný základ nabízející méně výkonu i výbavy a pohon jen jedné osy přišel o více jak 250 tisíc dráž.
Dnes se Renault vytasil i s českým ceníkem a byť je o něco přívětivější, není to o dost. Auto je k dispozici opět jen s motorem 1,3 turbo se 140 koňmi, hybridem E-Tech se 143 koňmi, vždy automatickou převodovkou (1,3 turbo má sedmistupňovou dvouspojku, hybrid má 2 stupně pro elektromotor a 4 pro spalovací motor), z nichž ten první začíná ve výbavě Zen na 660 tisících Kč a ten druhý a 700 tisících Kč. Výbava není nijak zázračná, i když je lepší než v Německu - za řeč stojí parkovací senzory, tempomat, parkovací senzory, zadní parkovací kamera, automatická klimatizace a menší multimédia.
Pořád jsme o 300 tisíc výš než v Rusku a zatímco pro základní motorizaci s akcelerací na stovku za 9,8 sekundy a maximálkou 205 km/h si ještě zákazníka představit dokážeme, dražší hybrid se stovkou za 10,8 s a maximální rychlostí 172 km/h zní jako špatný vtip. Když budete chtít víc, po technické stránce máte zatím smůlu - na 160koňovou jedna-trojku je třeba počkat do podzimu. Více výbavy ale můžete mít hned.
Prostřední úroveň Intens začíná cenově na 725 tisících Kč pro 1,3 turbo a 765 tisících Kč za hybrid, ke kterému dostanete mj. adaptivní tempomat, automatická světla, 18" kola místo 17", větší multimédia a pozor, kůží obšitý volant. Nejvyšší verze R.S.Line je pak k dispozici za 798 resp. 838 tisíc Kč a krom upraveného vzhledu dostanete ve výbavě i kožené čalounění, automatické parkování, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla a bezdrátové dobíjení telefonu.
Jinými slovy, za cenu o skoro 400 tisíc vyšší oproti ruskému vrcholu dostanete o 7 koní míň, o pohon 4x4 míň, o spoustu dynamiky míň a výbavy přibližně podobně. To je jednoduše neospravedlnitelné, Renault zjevně zapomněl, co bylo největší výhodou Arkany - byla to cena a co za ní zákazník dostane. Teď o tuhle výhodu přišlo a bude se muset přetahovat o kupce s docela jinými auty než na ruském trhu, kde se jí velmi dobře daří.
Znovu musíme říci, že nám uniká, kam automobilky hlavního proudu ženou ceny svých vozů - zdražily za poslední roky o desítky procent, často aniž by nabídly cokoli navíc. A začali jste snad za tu dobu vydělávat o desítky procent peněz navíc? My ne.


















Renault Arkana býval levnou cestou k dnes tak oblíbeným SUV-kupé, české ceny ale - třebaže jsou lepší, než ty německé - nic takového neslibují. Auto je vizuálně zajímavé, ale technicky nepřesvědčivé a cenově příliš ambiciózní. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 5 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB