Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife

Britská malosériová automobilka představuje zdaleka nejvýkonnější dílo své historie. RXC Turbo 500R má až 710 koní a váží přesně tunu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife

2.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská malosériová automobilka představuje zdaleka nejvýkonnější dílo své historie. RXC Turbo 500R má až 710 koní a váží přesně tunu.

Značka Radical Sportscars vyrábějící vozy bližší závodním motokárám než klasickým automobilům. Tento název nemůže být neznámý komukoliv, kdo někdy slyšel o Severní smyčce německého Nürburgringu. Právě tam malá britská automobilka s modelem SR8LM dosáhla s Michaelem Vergersem za volantem roku 2009 díky času 6 minut a 48 sekund rekordního výsledku mezi silničními vozy, jakkoli jeho „silničnost” byla mnohokrát zpochybňována a mezi nepochybně sériovými a silničními stroji je vrcholem čas 6:53 náležící Porsche 918 Spyder.

Radical už loni přivezl na ženevský autosalon model model RXC Turbo 500, kterým chtěl výtečný výsledek ještě dále vylepšit a získat v „zeleném pekle“ absolutní prvenství. Tento vůz je podstatě závodním autem, co jen tak mimochodem získalo silniční homologaci. Jeho pohon má na starosti motor 3,5 V6 turbo z dílen Fordu o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. S šestistupňovou sekvencí Quaife vůz z nuly na 160 km/h zrychluje za 6,8 s a je to jistě jen nepatrný náznak jeho dynamických možností. Přesto nakonec skutek utekl a na nový rekord nedošlo. Novinka s označením RXC Turbo 500R jde ještě dál než „obyčejná“ pětistovka, a zmíněné chce napravit. Jak?

Tak předně jistě tím, že bude ještě rychlejší. To bude dáno už novými turbodmychadly a kombinací přímého a nepřímého vstřikování benzinu, což se dohromady otisklo na nárůstu výkonu na 608 koní v 6 700 ot./min. Zdaleka nejsilnější však bude vůz s příplatkem za další navýšení, a sice až na 710 koní. Kromě toho prý máme brát v potaz také redukci hmotnosti vyčíslenou zhruba 50 kilogramy, na níž má hlavní zásluhu kompletně karbonová karoserie. Nevíme, jak Radical váží své modely, ale výsledkem má být vůz vážící přesně tunu, což znamená v případě nejvyšší specifikace doslova šílený poměr 710 koní na tunu.

O krocení potenciálu se starají šestipístkové třmeny zakusující se do plovoucích kotoučů o průměru 360 mm vpředu a 330 mm vzadu. Nechybí závodní ABS a ESP a příznivce dlouhých dojezdů by mohlo zaujmout, že tento vůz navzdory svému minimalismu pojme až 100 litrů paliva.

RXC Turbo 500R bude zájemcům k dispozici nejdříve v této extrémní podobě, přičemž 21 plánovaných kusů bude symbolicky odkazovat na 21 kilometrů dlouhé kolo Nürburgringu. Každopádně její dietní a výkonnostní úpravy pak budou zpřístupněny jako součást běžné výbavy 500R, které bude vznikat průběžně dál. Vůz by se měl každopádně prodávat za 167 500 liber (cca 5,86 milionu Kč), respektive částku nezahrnující místní daně.

Zatím prý sice neproběhla ani simulace, jak rychlá by mohla novinka v reálu na německé trati být, dle mluvčího značky však mají všechna data z rekordní jízdy z roku 2009 a vědí, kde byli silní a kde naopak slabí. Vůz dosahoval obrovských rychlostí v zatáčkách, ale na rovince dostatečně vysokou rychlost nevygeneroval. „S výkonem 710 koní a úplně jinou aerodynamikou chceme zajistit, že se to nebude opakovat.“ Radical plánuje údajně obkroužit tři kola v rámci nové spolupráce s firmou Dunlop. Na jedno bude mít standardní pneumatiky, na další bude mít obutí na okruh se silniční homologací a na poslední obuje slicky. To auto bude každopádně hodně rychlé, zřejmě nejrychlejší. Těšme se na léto...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 1 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 01Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 2 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 02Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 3 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 03Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 4 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 04Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 5 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 05Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 6 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 06Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 7 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 07Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 8 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 09Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 9 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 10Radical RXC Turbo 500R má až 710 koní tunu, chce nový rekord Nordschleife - 10 - Radical RXC Turbo 500R zive Zeneva 2016 11
Radical RXC Turbo 500R umožní i závodníkům amatérům být králem okruhů

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše