Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nekompromisní okruhová technika se schopností porážet desítky milionů korun drahé speciály nemusí stát životní úspory. Třeba Radical ví, jak na to.
Britská manufaktura Radical z Peterborough připravila pro fanoušky okruhového ježdění, sprintů, závodů do vrchu nebo klubového klání nový základní stroj SR1. Jen 3,85 metru dlouhá, 1,04 metru vysoká a 1,62 metru široká placka o hmotnosti jen 520 kilogramů přesto netrpí nějakými kompromisy. O její pohon se stará motocyklový čtyřválec Suzuki o objemu 1 340 centimetrů krychlových, výkonu 213 koní a točivém momentu 176 newtonmetrů při 10 500 otáčkách za minutu.
Tato miniaturní silniční stíhačka se dokáže díky šestistupňové sekvenční převodovce a samosvornému diferenciálu Quaife ATB rozjet z nuly na 60 mil v hodině (97 km/h) během 3,6 sekundy a i bez střechy nad dvoučlennou posádkou jezdí maximálkou 222 km/h.
Co je opravdu impozantní, jsou schopnosti generovat podélné nebo příčné zrychlení. Radical uvádí, že při plné aktivaci brzdového systému s 240miliometrovým průměrem kotoučů a čtyřpístkovými třmeny vpředu je SR1 schopen vyvinout 1,8 g. V zatáčkách je to ale ještě lepší - firma používá slicky Dunlop a tvrdí, že minisupersport s nimi bez obtíží zvládne 2,3 g.
Dvoumístní stroj je sestaven z laminátu, karbonu, základního ocelového rámu a hliníkových deformačních zón. Podvozek tvoří dvojitá nestejně dlouhá lichoběžníková ramena, stavitelné tlumiče a třináctipalcová hliníková kola o šířce sedm a devět palců. Firma v tiskové zprávě píše, že za vývojem modelu SR1 stojí stejný tým lidí, který postavil závodní okruhový speciál SR9 LMP2, takže i z tohoto pohledu vypadá vůz více než zajímavě.
A o cenovce v přepočtu 960 tisíc korun bez daně lze říci to samé. To na špatnou investici pro někoho, kdo se na běžných silnicích nudí a chce zažít trochu toho adrenalinu na okruzích, určitě nevypadá.
Stroj byl kompletně stavěn podle pravidel FIA, teoreticky si s ní tedy budete moci zazávodit i v nějakém tom „okresním přeboru”
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 8 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 10 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 11 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva