Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radikálně předělaný bestseller Suzuki už dorazil do ČR, cenami nadělá vrásky hlavně Škodě
26.11.2021 | Petr Prokopec
Prakticky hned po premiéře se u nás začala prodávat nová generace auta, které dosud svým vzhledem vzbuzovalo spíše rozpaky. Novinka tak míří docela jiným směrem, s cenou se přitom S-Cross drží na přijatelné úrovni, startuje na 508 900 Kč.
Co jsme před několika málo dny nakousli, to nyní můžeme dojíst. Oficiálně byla odhalena již třetí generace Suzuki S-Cross a jak už je dnes skoro pravidlem, jde spíše o výrazný facelift jejího předchůdce. Japonská automobilka totiž nezměnila platformu, neliší se tak ani rozvor a dokonce ani délka. Nadále je tedy možné počítat s 4 300 milimetry od nárazníku k nárazníku a s 2 600 milimetry mezi nápravami. Suzuki nicméně slibuje, že i přesto by se cestující měli uvnitř dočkat více místa i komfortu.
Stejně tak mohou počítat s pohlednějším zevnějškem, automobilka totiž zareagovala na kritiku, jež se snesla na facelift z roku 2017. Máme zde tedy zvýšenou kapotu motoru, která zvyšuje i bezpečnost v případě srážky chodců. Kromě toho dorazila masivnější čelní maska či agresivnější nárazník, zatímco na bocích si můžeme povšimnout hranatějších blatníků. Ty mají navodit off-roadovější dojem, stejně jako se zadní světla snaží vůz opticky rozšířit.
Po stránce motorické bude k dispozici jediná jednotka, a to 1,4litrový čtyřválec BoosterJet doplněný mild-hybridní technikou. Agregát produkuje 129 koní a 235 Nm točivého momentu, jejichž přenos může mít na starosti šestistupňový manuál či automat. Stejně tak se zákazníci mohou rozhodnout pro pohon přední či všech čtyř kol. Maximálka přitom ve všech případech zůstává stejná (195 km/h), v případě zrychlení má ovšem předokolka paradoxně navrch (9,5 sekundy vs 10,2 sekundy).
České zastoupení přitom již zveřejnilo ceny, ze kterých nejspíše nebude mít radost především Škoda. S-Cross totiž v základu nabízí opravdu hodně, mimo plejádu bezpečnostních prvků nechybí třeba audio systém doplněný sedmipalcovým displejem a parkovací kamerou. Co poněkud postrádáme, to je klimatizace, se kterou se počítá až od druhého stupně Premium. Za ten musíte zaplatit 533 900 Kč, zatímco základní úroveň Comfort je k dispozici od 508 900 Kč.
Pokud zatoužíte po vyšším luxusu, můžete v případě stupně Elegance počítat s 9palcovým středovým displejem a koženým čalouněním. Lité sedmnáctky jsou pak standardem pro všechny úrovně, v tomto případě ale přichází jejich leštěné provedení. V kombinaci s panoramatickým oknem, čtyřkolkou a automatem vás přitom vrchol nabídky vyjde na 688 900 Kč, jediným dalším příplatkovým prvkem je pak už jen metalický lak za 13 tisíc korun.
Suma sumárum vás tak japonské SUV ani nabušené výbavou od podlahy až po střechu, jíž ozdobí dva posuvné prosklené panely, nevyjde na nekřesťanské peníze. Vůbec by nás tedy nepřekvapilo, kdyby Suzuki bylo již nyní zahlcené objednávkami. Zvláště když standardně poskytuje pětiletou záruku a v rámci zavazadelníku nabízí kapacitu až 1 230 litrů. Výroba již odstartovala v továrně v Maďarsku, první exempláře pak mají dorazit před Vánocemi.












Nové Suzuki S-Cross je na českém trhu k mání od 508 900 Kč. Počítat přitom můžete s mild-hybridní jedna-čtyřkou či sedmipalcovým displejem a parkovací kamerou. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 11 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB