Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo
15.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Britská značka Land Rover spadající pod indický koncern Tata dnes brzy ráno odhalila čtvrtou generaci vlajkové lodi Range Rover.
Včerejší informační průsak automobilky Land Rover nebyl náhodný. Uniklé obrázky signalizovaly brzké odhalení čtvrté generace jednoho z nejuznávanějších vozů segmentu SUV, který umí být schopným offroadem i luxusním automobilem zároveň. Jak můžete vidět, indikátor to byl poměrně přesný - s novým Range Roverem se můžete detailně seznámit už dnes.
Na radikální a bezpochyby nejdůležitější změnu související s konstrukcí Range Roveru jsme upozorňovali při každé příležitosti a nevynecháme ji ani dnes - britský aristokrat dal sbohem oceli a vsadil na aluminium a nápady uplatněné u Jaguarů XJ a XK. Z různě zpracovaného hliníku je kompletně celá karoserie, včetně kostry, pomocných rámů zavěšení a podle automobilky je ve srovnání s aktuálním vozem o 39 procent lehčí. Celková úspora hmotnosti představuje 420 kilogramů, při současném zvýšení torzní tuhosti.
Land Rover ve své tiskové zprávě zdůrazňuje to, co se očekávalo. Auto bude nejen lehčí, ale také agilnější a úspornější. Firma dokonce slibuje, že kompletně přepracované vzduchové pérování a přirozeně vyvážené, intuitivnější řízení se má postarat o „mnohem sebevědomější jízdu v zatáčkách“. Podceňovány ale nejsou ani tradiční hodnoty RR a kromě vylepšené ovladatelnosti se podle Britů může klientela těšit také na více komfortu a kultivovanosti.
O to se má kromě diety a překalibrovaného zavěšení postarat také laminace všech skel (provedená v zájmu snížení hlučnosti) a modernizovaný systém řízení pohonu všech kol Terrain Response 2, který podle automobilky rychleji „čte“ podmínky na běžné i nezpevněné silnici a zároveň se jim rychleji a hlavně automaticky přizpůsobuje.
V příkrém kontrastu s ultramoderní konstrukcí je nový a přesto docela konzervativní design. Rozhodnutí nejít cestou nekompromisních stylistických změn vysvětluje Gerry McGovern, ředitel Land Roveru pro design: „Návrh nové generace Range Roveru následoval více než čtyřicet let trvající úspěch. Ochranu DNA takové ikony jsme brali s obrovskou odpovědností,“ dodal McGovern.
Návrháři se při tvorbě kabiny nechali inspirovat současným modelem Range Roveru a trochu nakoukali také do interiéru crossoveru Evoque. Přístrojovému panelu i zde dominuje velký TFT displej digitálně zobrazující analogové budíky a zbytku palubní desky broušený hliník, dřevěné intarzie a osmipalcový dotykový displej na středové konzole.
Podle britského Autocaru byl rozvor novinky prodloužen o 100 milimetrů, což by společně s úpravou sedadel odpovídalo udávanému zvětšení prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech o 120 mm. Více místa ale bude možné za příplatek vytvořit i na šířku. Kromě standardně dodávané lavice pro tři cestující půjde dozadu objednat dvě samostatná křesla. Kabinu bude ozvučovat audiosystém Meridian a tradiční, horizontálně dělené zadní dveře budou ovládány s pomocí elektromotorů.
Range Rover prozatím motorizace neprozradil, zdroje blízké britským kolegům z Autocaru ale již potvrdily, že se za přední maskou chladiče objeví v prvopočátku jeden ze tří motorů. Půjde o aktualizované diesely 3,0 V6 a 4,4 V8 a kompresorový pětilitrový osmiválec. Potvrzen je také osmistupňový automat ZF nasazený bez výjimky pro všechny pohonné jednotky.
Aby vůz skutečně fungoval podle záměrů konstruktérů a předpokladů zákazníků, byl Range Rover podroben osmnáctiměsíčnímu intenzivnímu testování ve dvaceti zemích různých klimatických pásmech, přičemž zkušební prototypy najezdily více než milion kilometrů.
Výroba nového modelu bude zahájena koncem léta v továrně v Solihullu a dodávky prvním zákazníkům ve 160 státech světa by měly být vyřízeny ještě před koncem letošního roku. Vedení automobilky je málomluvné akorát v případě ceny novinky, která by se měla pohybovat od 70 do 120 tisíc liber - v přepočtu asi 2,24 až 3,84 milionu korun.
















Z profilu vypadá nový Range podobně jako ten stávající, dostal ale hliníkovou platformu a o deset milimetrů delší rozvor
Zdroj: Land Rover
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 8 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 9 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB