Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025 | Petr Miler
Italská mašina na peníze se zasekává, o tom už teď není nutné diskutovat. Je otázkou, co si brát ze zacházení firmy s „levnými” modely typu Roma, v případě typů jako SF90 je ale vymalováno.
Donald Trump si tento týden zase udělal pár nových přátel, když zavedl cla na dovoz nových aut do USA ve výši 25 %. Motivace pro tento krok se různí, v případě Evropy se ale zdá být v prvé řadě reakcí na naprostou neochotu EU o této věci jednat jen na základě předchozích výzev. A je škoda, že Brusel se zas jednou místo řešení reálných problémů zabýval hromadu nesmyslů, kterými obyčejným lidem nové problémy leda způsobí.
Jeho liknavost totiž dopadá hlavně na evropské automobilky. Číňané v USA neznamenají prakticky nic, Japonci tam dávno vyrábí většinu podstatných aut, Korejci na tom už delší čas pracují. Některé evropské firmy jsou za mořem též v silné pozici, zejména BMW, do jisté míry i Mercedes, ostatní ale nachytalo toto opatření se spodním prádlem u kotníků. Zejména drahé a v USA velmi populární značky typu Ferrari a Porsche, podobně jako levnější Audi, tam nevyrábí skoro nic nebo nic nebo vůbec nic. A najednou se musí potýkat s tak vysokými cly.
Typickou reakcí na podobná slova je, že zejména Ferrari a Porsche je to „šumák”, neboť jejich bohatá klientela na ceny stejně nehledí. Její část jistě ne, ale pokud si tohle myslíte o libovolném kupci aut za miliony, je vidět, že o nich jinak nevíte vůbec nic. I tady hraje hodnota za peníze svou roli a ani Ferrari (natož pak Porsche) není nedotknutelné. Vlastně to pro něj přichází v nejhorší možnou dobu.
Už nějakou chvíli se totiž mluví o tom, že klienti značky zase tak nebaští design nových modelů, nelíbí se jim odklon od dvanáctiválců nebo sázka na hybridy, navíc za stále se zvyšujících cen (i bez cel). Problémy má mít i s prodejem kontroverzní vrcholné F80, ještě větší ale panují s odbytem vrcholné SF90 a naopak dostupnějších modelů, jak nedávno probíralo Doug DeMuro. Mohly to být všechno jen povídačky naší Kačky, reakce Ferrari na zavedení oněch cel, která se dotknou 100 procent jeho nabídky, ale potvrzuje pravý opak.
Ferrari na 25% cla prezidenta Trumpa zareagovalo rychle, ale zdaleka ne tak mocně, jak se očekávalo. Někteří předpokládali jejich prosté propsání do cen, tedy zdražení všeho o 25 %, ale to bylo naivní. To nakonec neudělá nikdo, takový šok by značnou část klientely odradil. Ferrari tedy přichází s mnohem mírnějším zvýšením cen nanejvýš o 10 %, u některých modelů je ale zaplatí kompletně samo. A na tom je vidět, co už teď nedokáže prodávat, jinak by si takhle mocně nesáhlo do marží.
V případě levnější Romy to až tak nepřekvapí, tam lze čekat obecně vyšší cenovou senzitivitu, ale model 296? Už tam je vidět, jak jeho hybridní pohon není dokonale v kursu. A vrcholná SF90? Její nezdražení přesně potvrzuje DeMurova slova. U zbytku nabídky, zejména pak u typů Purosangue a 12Cilindri pořád s dvanáctiválcovými motory bez turby i hybridizace, se ceny zvýší o 10 %. A to samé u F80. Větší změny cen hned tak nepřijdou.
Ferrari tak našlapuje opatrně, protože USA jsou pro něj obrovský trh, prodá tam okolo čtvrtiny veškeré své produkce. A sám šéf firmy říká, že na ceny musí v současnosti dávat pozor, že musí být opatrní, jak velkou část přidaných nákladů přenesou na zákazníky: „Když se podíváme na klienta, bereme v potaz, že aby si tito lidé koupili Ferrari, musí pracovat. Musíme je tedy respektovat. Pro nás je nejdůležitější klient, musíme se tedy ujistit, že s ním jednáme správným způsobem,” řekl k věci Benedetto Vigna. To zní skutečně opatrně - Ferrari zjevně má problémy, které léta nepoznalo. A nová americká cla mu při jejich řešení rozhodně nepomohou...






Ferrari má zjevně největší problémy s prodejem drahé hybridní SF90. Také proto ji ani přes 25% dovozní cla do USA nezdražilo ani o haléř. Foto: Ferrari
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha