Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Espace 2015 odhalen, sériová verze je odvážná jako koncept
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pátá generace kultovního přepravníku dostala odvážný design, jenž se oproti loňskému konceptu Initiale Paris liší jen v detailech.
Čtvrtá generace Renaultu Espace byla představena již v roce 2003, za sebou má tedy úctyhodnou životní kariéru. Během té jsme se samozřejmě dočkali bezpočtu faceliftů a modernizací, nový model si ale dal na čas. Teprve loni ve Frankfurtu jsme si mohli prohlédnout koncept Initiale Paris, který páté generaci předchází, jakkoliv jeho název mohl naznačovat cosi jiného.
Francouzská automobilka přitom dodávala, že s tímto modelem přichází také obroda avantgardního designu, což nové fotky produkční verze jen potvrzují. Spatřit na nich můžeme jen trochu jinak učesaný koncept. Zpětné kamery nahradila klasická zrcátka, boky a příď zdobí menší množství chromu a zmizely i zadní sebevražedné dveře, to je ale v rámci přerodu prakticky vše.
Uvnitř lze samozřejmě očekávat mnohem větší posun od futuristického ztvárnění konceptu směrem k realitě, na snímky dokazující či vyvracející tento fakt je ale třeba vyčkat. Citovat můžeme pouze tiskovou zprávu, která zmiňuje plovoucí středovou konzoli a „vzdušný, prostorný, komfortní a zároveň i flexibilní interiér“. Nic dalšího ale již zveřejněno nebylo.
Stejné informační embargo Renault očividně uvalil také na techniku, v rámci motorového prostoru by ale sázkou na jistotu mohl být minimálně 1,6litrový dieselový agregát. S ohledem na redukci hmotnosti, jíž měl být nový Espace podroben, pak očekáváme i příchod 0,9litrového tříválce TCe, mimo mísu asi nebude ani nějaké hybridní či elektrické provedení.
Na upřesnění si ovšem budeme muset počkat, přičemž zatím není jisté, zda odpovědi na naše otázky dostaneme ještě před Paříží nebo až přímo na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



Produkční verze nového Renaultu Espace...
...se od konceptu Initiale Paris liší jen v detailech
Zdroj: Autoweek Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 13 minutamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 4 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha