Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Koleos: Na vlně SUV
22.6.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Francouzské značce Renault dosud chyběl v nabídce klasický zástupce segmentu SUV. Vše se ale změní v průběhu letošního léta, kdy se začne tento vůz objevovat na evropských sinicích a polních cestách. Jeho jméno je Koleos a má nemalé ambice.
Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. V minulém roce se také představil obraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí v korejském Busanu a prodává na asijských trzích. Ve stejné továrně se budou rodit i vozy nesoucí znak francouzské firmy.
Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém pohonu všech kol (All-mode 4x4) však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50% hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška Renaultu Koleos činí 206 mm, u turbodieselové verze jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu). Koleos nabídne také možnost řízeného sjezdu z kopců do rychlosti 7 km/h a pomoc při rozjezdu do svahu s úhlem větším než 10%, proto se novinka nijak nezalekne ani těžšího terénu.
Silnou stránkou Koleose bude také velkorysá nabídka vnitřního prostoru. Na pět cestujících zde totiž čeká útulný a variabilní interiér, který překvapí poměrně rozsáhlou standardní a bezpečnostní výbavou. K zajímavostem mezi palubními přístroji patří výškoměr, barometr, ukazatele úhlů náklonu v podélné i příčné ose či kompas. Zavazadlový prostor je přístupný horizontálně děleným zadním víkem, jehož spodní část lze použít jako lavici odolávající zátěži dvou set kilogramů. Základní objem zavazadelníku činí 0,450 m3, přičemž jednoduchým sklopením zadních dělených sedadel jej lze zvětšit až na úctyhodných 1,380 m3. Ložná délka takto vzniklého prostoru je přitom 2,6 metru.
Renault Koleos bude dodáván ve dvou provedeních. Pohon pouze přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 N.m), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT. V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2,0 dCi (110 kW, 320 N.m) bude k dispozici jak s pohonem všech kol, tak i s pohonem pouze přední nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami. Výkonnější verze 2,0 dCi (127 kW, 360 N.m) pak bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
Renault Koleos se začne i na českém trhu prodávat v polovině roku 2008, v každém případě značce výrazně pomůže oslovit zákazníky i v segmentu SUV. Zatím tuto úlohu suploval Scénic Cross a Kangoo se stálým pohonem všech kol. Koonkurence je však v této poulární třídě už příliš přebujelá, takže to novinka od Reanultu nebude mít nijak jednoduché.


















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 9 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 11 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva