Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Koleos: Na vlně SUV
22.6.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Francouzské značce Renault dosud chyběl v nabídce klasický zástupce segmentu SUV. Vše se ale změní v průběhu letošního léta, kdy se začne tento vůz objevovat na evropských sinicích a polních cestách. Jeho jméno je Koleos a má nemalé ambice.
Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. V minulém roce se také představil obraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí v korejském Busanu a prodává na asijských trzích. Ve stejné továrně se budou rodit i vozy nesoucí znak francouzské firmy.
Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém pohonu všech kol (All-mode 4x4) však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50% hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška Renaultu Koleos činí 206 mm, u turbodieselové verze jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu). Koleos nabídne také možnost řízeného sjezdu z kopců do rychlosti 7 km/h a pomoc při rozjezdu do svahu s úhlem větším než 10%, proto se novinka nijak nezalekne ani těžšího terénu.
Silnou stránkou Koleose bude také velkorysá nabídka vnitřního prostoru. Na pět cestujících zde totiž čeká útulný a variabilní interiér, který překvapí poměrně rozsáhlou standardní a bezpečnostní výbavou. K zajímavostem mezi palubními přístroji patří výškoměr, barometr, ukazatele úhlů náklonu v podélné i příčné ose či kompas. Zavazadlový prostor je přístupný horizontálně děleným zadním víkem, jehož spodní část lze použít jako lavici odolávající zátěži dvou set kilogramů. Základní objem zavazadelníku činí 0,450 m3, přičemž jednoduchým sklopením zadních dělených sedadel jej lze zvětšit až na úctyhodných 1,380 m3. Ložná délka takto vzniklého prostoru je přitom 2,6 metru.
Renault Koleos bude dodáván ve dvou provedeních. Pohon pouze přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 N.m), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT. V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2,0 dCi (110 kW, 320 N.m) bude k dispozici jak s pohonem všech kol, tak i s pohonem pouze přední nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami. Výkonnější verze 2,0 dCi (127 kW, 360 N.m) pak bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
Renault Koleos se začne i na českém trhu prodávat v polovině roku 2008, v každém případě značce výrazně pomůže oslovit zákazníky i v segmentu SUV. Zatím tuto úlohu suploval Scénic Cross a Kangoo se stálým pohonem všech kol. Koonkurence je však v této poulární třídě už příliš přebujelá, takže to novinka od Reanultu nebude mít nijak jednoduché.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před hodinou
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 3 hodinami
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 12.25. 04:39 - NadiaEira
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch