Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna Coupé: francouzský elegán
11.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nová Laguna kupé si vzala maximum z konceptu Fluence představeného ve Frankfurtu roku 2007. A že se jedná o důležitý model hovoří už jen fakt, že pro Renault je symbolem vstupu do segmentu rychlých kupé.
Touha francouzské automobilky přivést na svět velké kupé je více než zřejmá od uvedení konceptu Talisman roku 2001. Od té doby následovalo několik konceptů, střídajících různé styly designu a až díky zmiňovaném Fluence dostal nový model finální tvář. Charakteristická linie začíná od přední mřížky, kopíruje proud vzduchu a táhne se táhne kolem celého vozu. Smyslem je zdůraznit blatníky, svažující se střechu ale hlavně ještě více podtrhnout širokou záď vozu. Dokonale jí pak podtrhuje aerodynamický difuzor, který byl zapuštěn do zadního nárazníku spolu s dvojitými koncovkami výfuku, které mají originální čtvercový průřez. Celek pak doplňuje plamen připomínající křivka vinoucí se kolem boků. Celek pak zakončuje chromová lišta lemující oblouk zasklené plochy.
Co se techniky týče, systém řízení všech kol už se stal standardem. Na výběr jsou čtyři pohonná ústrojí z toho dvě benzínová a dvě naftová. Nejsilnější jednotkou je královská V6 o objemu 3,5 litru s výkonem 240 koní a točivým momentem 330 N.m splňující emisní normu Euro 5. Dalšími inovacemi jsou například standardní bi-xenonová světla, která si vystačí pouze s jednou výbojkou jak pro potkávací tak i dálkové svícení diky přepínání maskovací clony. Zajímavě je řešen systém otevírání kufru do tvaru S, které umožňuje zvednout víko mimo zadní okno a zároveň jsou do systému zapracovány navíječe bezpečnostních pásů. A stejně zajímavě jsou zpracována i litá kola s asymetrickým deseti paprskovým designem.
Interiér se snaží navodit pocit luxusu výběrem kvalitnějších materiálů. Proto až tolik nepřekvapí viditelný důraz na kvalitu slícování všech prvků a částí. Palubní deska se táhne od dveří ke dveřím bez viditelného spojení s konzolou a obložením dveří. Novinkou je černé měkké obložení táhnoucí se okolo celé kabiny navozující dojem lóže. Čalounění je na výběr v pěti barvách. O kvalitní poslech hudby se postará multimediální systém s navigaci umožňující připojení externího zařízení přes port USB. Audio systém, čítající deset reproduktorů značky Bose o výkonu 140 W zajistí dostatečnou hlasitost. Vůz je nabízen v běžném provedení GT, vrcholová verze pak nese označení Initiale.
Technické údaje
Motor: Zážehový vidlicový šestiválec. Zdvihový objem 3498 cm3. Největší výkon 313 kW (240 k) při 6000 1/min. Největší točivý moment 330 N.m při 4400 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.
Karoserie: Dvoudveřové kupé. Objem zavazadlového prostoru 0,423 m3.
Rozměry a hmotnosti: Délka 4643 mm, šířka 1812 mm, výška 1398 mm. Rozvor náprav 2694 mm. Pohotovostní hmotnost 1522 kg. Celková 1952 kg. Objem palivové nádrže 66 l.
Jízdní výkony: Nejvyšší rychlost 244 km/h. Zrychlení z 0 na 100 za 7,4 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 15,0/7,4/10l/100km.
Základní cena včetně DPH: 899 900 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam